Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות על הארכת הסגר: "נדרוש הארכה – לא בטוח שכמה ימים יספיקו"

אדלשטיין התייחס לנושא האכיפה במגזר ואמר כי "לצערי הרב גם בתקשורת החרדית זכיתי לקיתונות של השמצות, הלוואי וכולם היו נוהגים כמונו אנחנו צריכים להבין שהמחלה אצל כולם אי אפשר לומר שזה אצל החרדים או הערבים או תל אביב, שהיא אחת הערים המובילות כרגע"

כתבות נוספות בנושא:

אדלשטיין נגד נתניהו: "איבדנו את השלטון - ולא נחזור לשם בלי חשבון נפש"
מתקפה חריפה: "בנט הרים ידיים; הדבקת עדר זו לא אסטרטגיה"
מתיחות? אדלשטיין נגד אמסלם: "יש בליכוד כבשה שחורה"
מ"גל הדלתא" עד "גל הילדים": אדלשטיין נגד משחקי המילים של בנט

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (שני) למצב התחלואה של נגיף הקורונה. בראיון שהעניק ל'גל"צ' אמר השר כי בכוונתו לדרוש מחר בישיבת הממשלה את הארכת הסגר השלישי זאת לאור העלייה הנמשכת בנתוני התחלואה. הוא הוסיף כי יביא לישיבה הצעה נוספת לפיה מי שלא חייב לטוס מסיבות הומניטריות או דיפלומטיות – לא יטוס.

בפתח דבריו התייחס אדלשטיין לנתוני התחלואה ואמר: "כל עוד שהאחוזים נמצאים איפה שהם נמצאים, מספר הבדיקות לפעמים יורד לפעמים עולה ולכן להסתכל על כמה חולים מדי יום לא נכון, כשאתה רואה בקביעות 8-9 אחוז מהנבדקים נמצאים מאומתים אז אנחנו במצב ממש קשה, ונתון נוסף שלא יכול לשקר בשום צורה זה החולים הקשים שגם שם אין שום ירידה ויש עומס רב על הצוותים הרפואיים".

על השאלה בכמה זמן צריך להאריך את הסגר השיב אדלשטיין, "לא יודע להגיד במדויק. אנחנו עושים הערכות כל יום אבל בהחלט נבוא עם דרישה להארכה, אסור להיות פופוליסטיים ולהגיד שרק נאריך את הסגר בכמה ימים, כי לא בטוח שכמה ימים יספיקו. זה בדיוק מה שהסברנו כשהגענו ל-R כזה גבוה שייקח זמן לרדת ממנו. אז רואים שה-R יורד משמעותית אבל לוקח זמן לרדת מ-9,000 נדבקים בכל יום".

אדלשטיין נשאל מדוע אין חובת בדיקה לשבים מחו"ל והשיב, "כי מבחינה משפטית הייתה התנגדות לאורך תקופה לחיוב בדיקות ביקשנו זאת לפני כמה חודשים דווקא לא הייתה התנגדות פוליטית אלא קושי משפטי, עכשיו כשכבר הגענו לכל מיני מוטציות ובעיות נוספות נפתרה הבעיה הזו ונחייב סוף סוף בדיקה של כל החוזרים מחו"ל".

"אפשר לחייב בקלי קלות אזרח זר לעשות בדיקה, אנחנו יותר קיצוניים ופשוט לא מכניסים אזרחים זרים. מבין שלא נוח לשמוע את התשובה אבל זה קושי משפטי לא מדיני. אמרו שאי אפשר להעביר תקנות שאזרח ישראלי שחוזר ארצה יעבור בדיקה. אבל עכשיו הבנתי שזה נפתר, גם היועמ"ש וגם הגורמים המשפטיים במשרד התנגדו".

אדלשטיין הוסיף כי "אני לא סברתי שצריך חוק שקובע שהדבר הראשון שאזרח שחוזר ממדינה אדומה עושה זה הולך ונבדק, לא ברור לי למה צריך חוק בשביל זה. גם עכשיו כשיהיה חוק וחובה קורא לכל אחד ואחת שהאחריות היא משותפת של כולנו, לא צריך חוק כדי ללכת להיבדק או להתחסן. לא כל דבר צריך לבוא עם שוטרים ואזיקים".

אדלשטיין התייחס לנושא האכיפה במגזר ואמר כי "לצערי הרב גם בתקשורת החרדית זכיתי לקיתונות של השמצות, הלוואי וכולם היו נוהגים כמונו אנחנו צריכים להבין שהמחלה אצל כולם אי אפשר לומר שזה אצל החרדים או הערבים או תל אביב, שהיא אחת הערים המובילות כרגע, לצד המגזר החרדי. לא עוזר להפנות אצבע מאשימה לאחרים. שמנו בסגר וכתר לא מעט יישובים גם בחברה החרדית גם בערבית וגם ערים "רגילות" אם אפשר להתבטא כך שיש כל מיני אוכלוסיות. אי אפשר להתייחס רק לאכיפה".

אדלשטיין התייחס לקריאתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בדבר כוונתו לפתוח את מוסדות התרבות למרות הסגר ותקף: "אמירה של פוליטיקאי קטן שמדשדש בסקרים ורוצה לקבל כותרת על חשבון בריאות הציבור. הוא מספיק שנים בעירייה כדי לדעת שאין לו שום סמכות לפתוח את התרבות. אם רב חרדי היה אומר דבר כזה היית מזדעזע. הוא נהיה לי סמכות רפואית?"."

"בעוד עשרה ימים כנראה עוד נהיה בסגר ולא ייפתחו שום מוסדות תרבות. גם ביום שלמחרת הסגר הם לא ייפתחו", הבהיר השר. "יש הבדל בין שר האוצר או שר הבריאות שאומרים מתאריך זה וזה אפשר לפתוח חנויות, לבין עבריין שאומר 'אני פותח את החנות שלי' כשאסור. זה ההבדל. הוא מדבר שטויות".

על ההפרות של שרת התחבורה מירי רגב ולשכתה אמר אדלשטיין: "כעסתי עליה מאוד, קיבלתי ממנה התנצלות והעברתי לה מכתב שמבהיר שזה לא אמור לקרות. חבל שזה קרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמאס לשמוע אותכם ואת השקרים שלכם. די

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture