David Cohen/Flash90

פרופ' חזי לוי: "מלחמה מטורפת – צריך להוריד את התחלואה והתמותה"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס הבוקר בדאגה לנתוני התחלואה ואמר כי "המצב לא מזהיר, העומס בבתי החולים הוא נורא. אני מקווה מאוד שישראל לא תגיע למצב שהיה באיטליה. אנו נדרשים להכריע את מי להכניס לטיפול נמרץ"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

במערכת הבריאות לא מרוצים ממספר חולי הקורונה שמצבם קשה וממליצים להאריך את הסגר. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון שהעניק ל-103FM לנתוני התחלואה ולטענה שהפיץ אתמול איווט ליברמן לפיה משרד הבריאות מסתיר כי מאות מחוסנים שקיבלו את המנה השניה של החיסון חלו בקורונה.

בפתח דבריו אמר פרופ' לוי, "המספרים בתחלואה עדיין גבוהים. אנחנו על 7,000 חולים, 1,200 חולים קשים ו-250 מונשמים. אלה מספרים מדאיגים מאוד. הממוצע הוא בסביבות 8,000 וזה מספר גבוה".

על השאלה מדוע בסגר הנוכחי לא מצליחים להוריד את המספרים השיב, "אני חושב שיש פה תחלואה גבוהה שחלקה נובע כנראה מהמוטציה הבריטית שאנחנו יודעים שהיא גורמת להדבקה גבוהה מאוד, אך לא בהכרח למחלה קשה יותר, למרות שיש ידיעות על כך מן העולם. לכן בין השאר למרות הסגר שנמשך כבר שבועיים הוא עדיין לא מצליח להוריד את המספרים".

"זה מאכזב, זה אומר שחשבנו או קיווינו שהתחלואה תרד בקצב מהיר יותר. אנחנו רואים בלימה והתייצבות וירידה במקדם ההדבקה שגם ייתן את אותותיו במספר המאומתים ומספר החולים קשים אבל זה עדיין לא הגיע. גם התחזיות מדברות כרגע על מגמה של בלימה, אבל לא בקצב שסברנו".

"המלחמה הזאת מטורפת, אנחנו נמצאים במצב מטורף וצריכים לעשות את כל מה שניתן כדי להוריד את התחלואה והתמותה. ברור לכולנו מקטן ועוד גדול שהסגר גובה את המחיר שלו גם כן, מחיר קשה, מחיר כלכלי, מחיר נפשי, עלייה בבעיות נפשיות וזה ברור לגמרי".

"אנחנו משחקים תוך ניתור יומי במשולש של סגר, הורדת תחלואה וחיסונים ומנסים לעשות את המיטב על מנת שלא להגיע למצב בו בתי החולים יהיו גדושים בחולים קשים מאוד, מונשמים, עם ירידה באופטימום של הטיפול וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

על העומס בבתי החולים אמר, "מחלקת טיפול נמרץ היא דבר יקר ערך בשגרה, וודאי כעת. לא אחת בתי החולים נדרשים להכריע את מי להכניס לטיפול נמרץ או את מי להוציא כי צריך להכניס מישהו שמצבו קשה יותר. זה דבר שאנחנו מכירים בשגרה. וודאי שכעת בזמן הזה חדרי המיון עמוסים עם שחיקה אדירה של הצוות ולא אחת נדרשים להכריע את מי להכניס לחדר טיפול נמרץ".

"אני מקווה שאנחנו לא הולכים להיות איטליה עם מערכת בריאות כמו שלנו שעומדת בעומסים בלתי מתוארים ובלתי סבירים ועושה את זה בכבוד. נכון, יש עומס אדיר, אנחנו עושים הכל כדי להוריד את העומס הזה והוספנו בזמנו עוד בגל הראשון הרבה מאוד מכשירי הנשמה ועמדות הנשמה".

פרופ' חזי לוי נשאל על אמירתו של אביגדור ליברמן ב'חדשות 13' אתמול לפיו משרד הבריאות מסתיר נתונים קשים מהציבור. "נשמע ממש סיפור מסתורין, לא. פרסמנו אתמול שאחרי החיסון הראשון חלו אנשים במחלה. זה דבר שאנחנו מכירים ויודעים. לאחר החיסון השני חלו מספר עשרות, אנחנו מכירים אותם וזה היה פחות מאחוז אחד וכל הסיפור על מאות חולים אחרי החיסון השני שמשרד הבריאות הסתיר במחשכים הוא סיפור שלא היה ולא נברא. חלו, פרסמנו כמה חלו, דומני כ-63 חולים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture