Olivier Fitoussi/Flash90

זעקת הד"ר: "אנחנו מביטים באנשים צעירים שגוועים ואין לאל ידינו להועיל"

ד''ר אור גורן מתאר את התחושות הקשות בניסיונות להציל חיים במחלקת הקורונה, ותוקף את מכחישי הקורונה ומפיצי הקונספירציות נגד החיסונים • "כל כך הרבה פעמים שמעתי משפטים - "לו רק ידענו היינו נזהרים יותר", "הדבקתי את אמא שלי". כל כך הרבה צער"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ד"ר אור גורן, רופא בכיר במרכז הרפואי איכילוב, כותב: "קצת קשה להאמין, אבל עדיין יש מתנגדי חיסונים ומכחישי מגפה. אני קורא פוסטים ותגובות כאן שקוראים לא להתחסן או מפקפקים בהגיון שבחיסון". בפוסט שהעלה, תיאר את התחושות בעת העבודה במחלקת קורונה.

"פה, באיכילוב, רק עכשיו אנחנו מתחילים להרגיש את תחילת הרגיעה בגל השלישי. הסבנו 3 מחלקות פנימיות למחלקות קורונה לחולים בינוניים. יש לנו מחלקה נוספת לטיפול בחולים קלים שאי אפשר לטפל בהם בבית. הפכנו את שני הטיפולים הנמרצים שלנו לטיפול נמרץ קורונה. יש לנו 5 מכשירי אקמו בעבודה".

"יש לנו בערך 30 חולים קריטיים המתנדנדים בין החיים ובין המוות שהגדרנו אותם ככאלו שיש להם סיכוי עם טיפול אינטנסיבי. אין אף אחד מעל גיל 70. הגיל הממוצע הוא 50. רובם ללא מחלות רקע. האחרים (גם אם הם קריטיים) נאלצים להסתפק בטיפול פחות טוב.למי שיאמר שזו עוד שפעת – אני רופא טיפול נמרץ כבר 11 שנים. זה לא דומה למשהו שהכרנו. זו מחלה איומה, ההורסת את הריאות ופוגעת באופן בלתי הפיך בתפקוד הגופני והשכלי".

ד"ר גורן מוסיף, "אנחנו מביטים בעיניים כלות באנשים צעירים שגוועים מול עינינו ואין לאל ידינו להועיל. לא הנשמה, לא אקמו ולא תרופות. כלום לא עוזר במהלך הקשה של המחלה. לא היו מספרים כאלו, לא היו גילאים כאלו ולא היו חולים כאלו בשנים אחרות. תשכחו מזה. זו לא שפעת".

"אני (בניגוד לכל המכחישים) כבר שנה שלמה אחד האחראים על הערכות מערך ההרדמה והטיפול הנמרץ לקורונה. אני מטפל בחולים האלו כמעט יום יום. נפרד מהם ומשוחח עם המשפחות שלהם. כל כך הרבה פעמים שמעתי משפטים בסגנון של – "אם רק היינו יודעים היינו נזהרים יותר", "אני הדבקתי את אמא שלי". כל כך הרבה החייאות חסרות תוחלת. כל כך הרבה צער, פרידות ודמעות".

"ואז מגיע חיסון. מעשה פלא שהתגייסו אליו טובי המוחות והמומחים. חיסון שנבדק בצורה רשמית על כ100 אלף אנשים ויש כבר ניסיון של מיליונים. אין לו תופעות משמעותיות לטווח ארוך. הוא מגן ב95% מהמקרים. גם מי שנדבק תחת חיסון – אינו מפתח מחלה קשה. הוא כנראה מגן בפני המוטציות. אבל פתאום כל אחד הפך למומחה בשלבי מחקרים, בגדלי מדגם ובקריאה ביקורתית של מאמרים".

הרופא תוקף: "אנשים חסרי ידע מחקרי או רפואי כותבים בבטחון שהזמן הקצר שבו פותח החיסון מוכיח שעיגלו פינות. ללא הבנה במהלך מחקר וללא ידע על תהליכי רגולציה ומימון. מישהו בדק בכזו קפידה את פעילות כריות האוויר ברכב שלו? את מערכת הגז בבית שלו? מישהו וידא את תהליכי הייצור של הצמיגים ברכב שלו בצורה כל כך קפדנית? הפייק ניוז המטורף הזה עוד יילמד בבתי ספר לתקשורת. איך הגיעה מגיפה שהשביתה את כל העולם והרשת התגייסה כדי להלחם בתרופה…".

"לקורונה, גם בצורתה הקלה, יש תופעות לוואי איומות. אני התחסנתי חיסון שני לפני 3 שבועות. גם 3 מילדיי התחסנו. אל תחששו. אל תפחדו בגלל אנשים המפיצים פייק ניוז. תסמכו על אנשי המדע והרפואה. היכולת שלנו לצאת ממצב הביש הזה תלוי בקצב החיסונים. לכו להתחסן".

בראיון שהעניק הבוקר לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM הוסיף כי יש קמפיין עולמי נגד החיסונים. "אנחנו לא ייחודיים בעניין הזה אולי אצלנו המצב יותר טוב ממה שאני שומעת מקולגות בעולם אבל יש באמת קמפיין שהוא בעיניי קמפיין מטורף נגד הדבר הזה".

"אני חושב שאנשים לא מבינים עד כמה זה באמת שונה מדברים שראינו, יש שפעת קשה ודלקות ריאות קשות אבל זה משהו ייחודי ואחר. אני נכנס לטיפול נמרץ ממוגן ואני מסתובב ועובר אחד אחד. אני בן 47 והנשמתי חולים שהם בעצם אני, רזים בריאים ובלי מחלות רקע, מצבים קיצוניים. זה דבר קיצוני שלא ראינו דבר שדומה לו. חולי השפעת הקיצוניים ביותר זה חולה קורונה ממוצע מבחינתנו. אנחנו עושים מה שאפשר, במערך ההרדמה אצלנו, מבחינתנו זו שעתנו היפה במובן המקצועי שאנחנו יכולים לצאת מחדרי הניתוח ולהציל חיים בידיים, אבל זה באמת חולים שבחלקם הגדול אנחנו לא יכולים להועיל להם, חוץ מלנסות לשמור ולהחזיק אותם בחיים עד שהגוף אולי יעשה את שלו".

הוא הוסיף, "אני אומר לאנשים, תבינו, גם למכחישי המגפה ולמתנגדי החיסונים, מדובר במחלה אמיתית וקשה. היא לא פוגעת בבני 80 בלבד, היא הורגת בני 40 ו-50 בלי מחלות רקע, יש לה מגוון תופעות לוואי כמו פגיעות מוחיות, בלב, בזיכרון. החיסונים האלה עברו אינספור אישורים. בואו נעצור את הדבר הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קוראים לזה G5 אנחנו לא מכחישי קורונה!!!!!!!! יש נגיף שמגיב לדור 5 אנטנות דור 5 שהתקינו מעל ראשנו בשנה האחרונה!!!!!!!!!!
הן מפעילות את הנגיף המהונדס להיות אלים מי שלא מאמין שיחפש באינטרנט פתוח הכל כתוב שםםםםםםםםםם בלי הסתרה!!!!!!!!!
מי שלא יודע זאת רואה את המגפה בעין צרה.
הקרינה הזו הורגת אותנו!!!! תפסיקו את החשמל במדינה חודש. לא יהיה חולה אחד!!!!!
קרינה, קורונה משחק מילים מעניין של ה'

לכותב הנ"ל: מסכן שכמותך שמאמין לכל השטויות האלה שמלעיטים חובבי קונספירציה מכל העולם. לידיעתך ידידי היקר יש עובדא פשוטה שגם באיזורים בארץ ובעולם שאין G5 ובכל זאת יש אלפי מתים מקורונה.
אתה תמיד יכול להתעלם מהאמת ולהיות סתום ולחשוב שאתה מבין יותר טוב מכולם

לא מכחישת קורונה, אבל ממש אי אפשר להגיד שהחיסון בטוח כי 100,00 התחסנו. פשוט צריך לקרוא את המסמך של ה FDA בשביל לדעת שהחיסון לא נבדק לאורך זמן ולא נבדק על הריוניות ועל טווחי גילאים מסויימים ואפילו הם מתריעים על סכנות משמעותיות אפשריות. אני לא דוקטור, אבל לקרוא יודעת ברוך השם.

מענין לשאול את הרופא אם הוא יודע מהי תופעת הADE ולמה לדעתו פייזר כתבו במסמכים שלהם שיש סיכון אפשרי משמעותי (!). באמת מעניין אותי מה הוא יאמר. ואם אתם לא יודעים כדאי שתקשיבו לרב אשרוב באתר בסוד הדברים שם הוא מציג מסמכים של פייזר ושל הFDA.
שה' יציל אותנו בקרוב! אמן!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture