David Cohen/Flash90

חזי לוי: דיוני הממשלה בעניין הקורונה מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות

מנכ"ל משרד הבריאות טען כי ההחלטות שמתקבלות נגועים לפעמים בשיקולים פוליטיים, לדבריו, "ללא ספק יושבים ומקבלים את ההחלטות שרים שכל אחד מייצג גם את ענייניו ואת המשרד עליו הוא מופקד יכול להיות שדברים באים מתוך מחשבה פוליטית"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום (שלישי) כי ייתכן שההחלטות בקבינט הקורונה מתקבלות משיקולים פוליטיים. פרופ' חזי לוי התייחס גם לשינוי בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו "עשה זיגזג" והתיישר עם העמדה המנוגדת לזו של המומחים.

בריאיון ל-103FM אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "כולם סבורים שכל הדיונים האלה מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות ומושפעים מהדבר הזה", אמר בתגובה להחלטת השרים להמשיך לפעימה השלישית של ההקלות. "ללא ספק יושבים ומקבלים את ההחלטות שרים שכל אחד מייצג גם את ענייניו ואת המשרד עליו הוא מופקד. יכול להיות שדברים באים גם מתוך אג'נדה או מחשבה פוליטית גם".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר, "הוא היה זהיר מאוד, לא רצה לפתוח. במשך שבועות הוא אמר אני מחזיק בעמדתם של המומחים בניגוד לעמדתו של גנץ שרוצה לפתוח. עכשיו יישר איתו קו".

פרופ' לוי התייחס לנושא התחלואה במדינת ישראל ואמר כי "אנחנו עושים חישובים אחרים שבכללם זה גם כמה חולים קשים, כמה מונשמים, כמה נפטרים. אנחנו רואים מדי יום. מקדם ההדבקה אומר כמה אנשים כל חולה ידביק, במקום בו אדם חולה עם מקדם הדבקה 1.3 ייצא לרחובות הוא ידביק 1.3 אנשים. אנחנו עדיין לא נמצאים בחסינות עדר, לא יכולים לומר שאנשים אל יידבקו. יש לנו רק כ-30%-20% מהצעירים מאוד מחסונים, רק 60% מבני ה-40 שמחוסנים".

עוד הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות "בסיפור נתב"ג אנחנו עומדים במקום בו אנחנו חוששים מפתיחה רבתי, אנחנו חושבים שצריך לבודד את הבאים. מנגנון הבידוד לא פשוט, אנשים לא חפצים ללכת למלוניות ורוצים להיות יותר בבתים וגם שם אם לא מקיימים את חובת הבידוד הדבר יכול להביא למוטציות או להדבקה. אנחנו במקום שעדיין צריכים להיות זהירים ולאכוף את חובת הבידוד בכל דרך. אנחנו מתקדמים בהיבט החקיקה וברכש של צמידים חדשים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו