פרופ' אש. צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"

בצל ישיבת קבינט הקורונה שתתכנס מחר ועל רקע העלייה בתחלואה, קיים היום מנכ"ל משרד הבריאות מסיבת עיתונאים, ובה ביקש מהציבור להימנע בעת הזאת מטיסות לחו"ל: "יעילות החיסונים ירדה, אדרוש החזרה מלאה של התו הירוק. אל תטוסו לחו"ל, זו לא העת"

כתבות נוספות בנושא:

מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
ארגון הבריאות העולמי: "הזן ההודי הוא המידבק והקטלני ביותר"
האמת לגבי התפרצות הקורונה תצא לאור? בכיר סיני ערק לארה"ב
מחקר חדש חושף: כלל לא מכרו עטלפים בשוק בו פרצה מגיפת הקורונה

מנכ"ל משדר הבריאות ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים ובה שטח את עמדת הגורמים המקצועיים במשרדו, יום לפני התכנסותו של קבינט הקורונה בו יידון מתווה "התו השמח".

מרשות שדות התעופה נמסר כי בנתב"ג יעברו בסך הכל 37,000 נוסעים, מתוכם כ-4,100 לטורקיה האדומה, לא מעט מהם ערבים ישראלים שטסים לחגוג שם את חג הקורבן. גם במעבר גבול טאבה שוקק: 2,000 נוסעים עברו בו היום.

"הדיון בקבינט הוא דיון פתוח ונשמעות בו דעות שונות. אנחנו חושבים שצריך להתמודד עם התחלואה עכשיו ולעשות צעדים שלא יהיו קשים, כדי למנוע בהמשך צעדים קשים יותר", אמר פרופ' אש.

"זה לא הזמן לטוס לחו"ל, המגפה משתוללת במדינות רבות. נסיעה לא הכרחית היא מיותרת. היא יכולה לגרום להדבקות מיותרות ולהביא לכאן נגיפים ווריאנטים" אמר פרופ' אש. "אלה השבים ארצה חייבים להקפיד על תקופת הבידוד, שנועדה למנוע הדבקות או העברה של הנגיף למישהו אחר. המטרה שלנו היא להמשיך לחיות לצד העלייה בתחלואה".

"אנחנו לא רוצים להגיע למספר גבוה של חולים קשה", אמר אש ביחס לשאלה על הרחבת ההגבלות. "לכן אנו חושבים שנכון לעשות צעדים כעת – לדוגמה 'התו הירוק', שיהווה למעשה הרבה של 'התו השמח'. המטרה שלנו לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ולאפשר לילדים ללמוד בבתי הספר".

"אנחנו מנסים לנתח את הנתונים כדי לראות האם ירידה ביעילות החיסון כתוצאה מהווריאנט", אמר. "המטרה היא להפריד את המשתנים השונים כדי לראות מה גרם לכך. הצגנו את הנתונים הקיימים וראינו שעל פי הנתונים האלה אפשר להעריך שיש ירדה מסוימת ביעילות החיסונים".

"חייבים להקפיד על הנחיות קיימות לרבות ובעיקר עטיית מסיכות במקומות סגורים, להפקיד על בידודים וללכת להתחסן. המסכות הן אמצעי פשוט שמונע הדבקה באופן מוכח. אנחנו אומרים שחשוב מאוד להקפיד על הבידוד, קיצרנו את הבידוד, אפשר לצאת מהבידוד אחרי בדיקה שלילית ביום השביעי, כמובן שצריך לעשות שתי בדיקות, אחת בתחילת הבידוד ואחת בסופו".

האכיפה נגד מפרי בידוד תוגבר כבר בימים הקרובים, יש היערכות גבוהה לאכיפה במספר מובנים, גם שוטרים וגם אלקטרוני, מקווה שייצא לפועל במהרה. זהו אינו הזמן לטוס לחוץ לארץ, מאחר שהמגיפה משתוללת בהרבה מדינות, נסיעה לא הכרחית היא מיותרת, יכולה לגרום להדבקות מיותרות, יכולה להביא לכאן נגיפים ו-וראינטים מסוכנים אף יותר. אנו נמשיך ונהדק את הפיקוח על מדיניות הטיסות בשבועות הקרובים".

"נתב"ג זה אתגר גדול מאוד שמתמודדים איתו מאז תחילת המגיפה. בחודשים האחרונים שיפרנו את ההגנה על כשמנענו את חדירת התחלואה מנתב"ג. מספר החולים מעיד על כך שהבדיקות עושות עבודה, ואנו מזהים מאומתים. יחד עם זאת, אנו חוששים שיש זליגה של תחלואה נוספת ובוחנים צעדים נוספים כדי להקטין את כניסתה ממדינות נוספות".

מוקדם יותר היום (ראשון) פרסם משרד הבריאות את מספריי המאומתים שאובחנו ביממה האחרונה – 430 איש ואשה, שהם 1.47% מתוך כ-30 אלף בדיקות שבוצעו. עוד פורסם כי מתוכם 63 חולים במצב קשה, ו-16 מונשמים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture