משה שי, פלאש 90

הממשלה אישרה: נתב"ג ייסגר החל ממחר למשך חמישה ימים

הממשלה אישרה הערב (רביעי) את סגירתו לפעילות של נמל התעופה 'בן גוריון' החל ממחר בחצות ועד יום ראשון הקרוב • "אף מדינה לא עשתה את זה: אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית", אמר נתניהו בפתח דבריו • "הדבר נעשה כדי להשתלט על התפשטות המוטציות", אמר שר הבריאות

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

17:47 – הממשלה אישרה את סגירת נתב"ג החל מחצות בלילה שבין שני לשלישי, ועצירת כל הכניסות לישראל, כולל עצירת העלייה עד לסוף החודש. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) הצביעה נגד.

17:05 – עימות בממשלה בין השר אקוניס לשר ליצמן. אקוניס: "אני רוצה לגבות את שוטרי ישראל שפועלים מכוח הכנסת. אין שום החלטה שהם קיבלו בעצמם". ליצמן: "גם אתה לא ראית את התמונות". אקוניס: "אני מגנה את כל מי שמפר את ההנחיות". ליצמן: "גם את המשטרה". אקוניס: "המשטרה פועלת מכוח החלטות הממשלה והממשלה חייבת לגבות אותם".

16:48 – השר ליצמן: מברך את ההחלטה על סגירת השמים אני הראשון שסגרתי בזמנו את השמים. עכשיו אני מגנה את האלה שהתנהגו לא בסדר, אבל בטח אסור לראות שוב את המראות מה שראו היום בבני ברק. אני מבקש להעביר את הנושא לבדיקה אצל מבקר המדינה.

16:08 – ראש הממשלה ‏נתניהו: אם היינו סוגרים את השמיים לגמרי ולא חמש דקות אחרי, לא הייתה פה קורונה. אנחנו קונים זמן כדי לחסן, מה שאף מדינה לא יכולה לעשות.

16:06 – ‏נתניהו: אם וריאנט מגיע, מספיק שאחד מגיע ולא תפסנו אותו זה עניין גיאומטרי עד שהוא ידביק. יכולים להגיע וריאנטים שעדיין לא הגיעו זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות אז אמרתי קודם כל בואו נסגור. עכשיו אנחנו ממש סוגרים, בלי טיסות מסחריות בלי כלום. חוץ מחריגים. קודם כל לסגור.

16:04 – שר הבריאות ‏אדלשטיין: ברור שלמוטציות יש אשמה לפחות חלקית למספרים הגבוהים בנדבקים. יכול להיות שיש לו השלכות אחרות אבל אנחנו נזהרים מאוד להגיד השלכות על אישפוזים או נשים הרות, עושים עכשיו ריצוף גנומי לכל המקרים.

16:02 – ‏אדלשטיין: הסיבה להבאת התקנות לממשלה ברורה לכולם. מצד אחד מבצע חיסונים מדהים שמתקדם יפה. אנחנו מעריכים שיש פוטנציאל של 25-30% באוכלוסיית הסיכון שעוד צריכים להתחסן. הדאגה הגדולה של כולנו היא הגעת המוטציות, זה לא בלשון יחידת יש וריאנטים שונים אחד מהם, הבריטית, כבר משתולל בארץ.

15:36 – ‏הממשלה אישרה להעביר את ההסכם לחידוש יחסים דיפלומטיים עם מרוקו להצבעה בכנסת. שר החוץ גבי אשכנזי אמר בישיבת הממשלה כי בימים הקרובים תפתח ישראל משרד קישור דיפלומטי ברבאט. "החלטתי לשים שם ממלא מקום עד שנפתור את הבעיות של המינויים", אמר אשכנזי.

15:33 – ‏נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: בניגוד למה שאומרים אנחנו מקדימים את כל העולם אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית.

15:32 – נתניהו: בשבוע הקרוב נקיים דיון על אסטרטגיית יציאה מהסגר. רוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות אבל יש יוצאים מהכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת.

15:31 – שר הבטחון בני גנץ נגד האדמו"ר מויז'ניץ: "פניתי ליועמ"ש לבחון אילו אמצעיים משפטיים ניתן להפעיל נגד מנהיגי ציבור שיוצאים נגד הנחיות הממשלה".

15:29 – השרים מאשרים בישיבת הממשלה את הסכם השלום עם מרוקו.

15:24 – נתניהו: אנחנו נביא מחר את החוק להגדלת קנסות בקריאה ראשונה.

15:09 – למעלה משעה השרים מחכים לתחילת ישיבת הממשלה שנערכת ב'זום'. הישיבה מתעכבת.

הממשלה התכנסה היום (ראשון) לדיון בהצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין עצירת הטיסות לישראל וממנה למשך שבועיים כדי למנוע כניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה והתפשטותם בישראל. נתניהו אף ערך דיון חריג בנושא בהשתתפות ראש המל"ל מאיר בן שבת ביום שישי בלילה, ולפחות שלושה דיונים בנושא התקיימו ב-48 השעות האחרונות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, כי המדינה צפויה "להיסגר הרמטית", זאת בהתייחסו לסגירת נמל התעופה בן גוריון על מנת למנוע הגעת מוטציות של נגיף הקורונה לישראל. "בניגוד למה שאומרים אנחנו מקדימים את כל העולם, אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, שהחלה באיחור של שעתיים. "אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית. רק בשבוע הזה של סגירת השמיים נחסן עוד מיליון ישראלים".

עוד הוסיף נתניהו כי בשבוע הקרוב יתקיים דיון על אסטרטגיית היציאה מהסגר – והתייחס גם להפרת ההנחיות בקרב החרדים: "רוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות אבל יש יוצאים מהכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת", אמר. בני גנץ קרא בישיבה להעלות מיידית את סכומי הקנסות כדי להרתיע את מפרי המגבלות: "העלאת הקנסות לא צריכה רק לעלות לקריאה ראשונה – אלא לעבור לגמרי בכנסת. חשוב שהדבר הזה יקרה אחרת". נתניהו הבהיר שיפעל להביא את החוק הזה לאישור עד הסוף – וללא דיחוי.

שר הביטחון בני גנץ קרא למנהיגי הציבור, החרדי והכללי, להפסיק לעודד הפרת הנחיות. "אתם לא יכולים לפעול בניגוד להנחיות ממשלת ישראל. הקורונה היא אתגר משותף לכולם, אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה", אמר שר הביטחון. על פי ההצעה שמקדם נתניהו, לא ניתן יהיה לצאת מישראל לצרכי תיירות, אלא רק לצורך חזרה למדינת מגורים, קבלת טיפול רפואי, עבודה, השתתפות בהליך משפטי או הלוויית קרוב משפחה.

הציטוטים מתוך ישיבת הממשלה הם מהדיווחים של: ישכר זלמנוביץ ב'קול ברמה', ברק רביד ב'וואלה', מוריה אסרף וולברג ב'גלי צה"ל'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ יקר שלי עוד קצת אתה הולך הבית. שם מקומך

אקוניס היקר כשהמפקד גואטה הרים יד על מפגין שמואלני כולכם צעקתם והעבירו את זה בכל כלי התיקשורת " שהוא מסוכן לציבור" … ופה פתאום הכל בסדר החרדים אשמים שוטרים עם נשקים שלופים והכל בסדר.ישקרנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture