Yonatan Sindel/Flash90

ישראל תיכנס לסגר רביעי? "ייתכן שלפני הבחירות, לא שוללים שבחג הפסח"

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה, מגלה דאגה רבה נוכח פתיחת המשק: בהחלט יכול להשפיע על התחלואה" • סגן שר הבריאות יואב קיש אומר כי למרות החלטת הממשלה, אם התחלואה תעלה, ייתכן ולא יפתחו את השלב השלישי ביום ראשון הקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרופ' נחמן אש, ראש מגן לישראל, אמר היום (רביעי) בראיון לרדיו 103 כי ייתכן ויטילו על ישראל סגר רביעי, בהתאם לנתוני התחלואה. ייתכן והסגר ייכנס לתוקפו עוד לפני בחירות הקרובות. סגן שר הבריאות יואב קיש לא שלל בראיון לאולפן וויינט סגר במהלך חג הפסח.

פרויקטור הקורונה הביע חשש כי "מספר המאומתים יציב בימים האחרונים. מקדם ההדבקה בימים האחרונים יציב. הוא יעלה, הוא ימשיך לעלות. גם כשה-R עולה, כאשר מספר החולים קשה יורד, אולי צריך לקחת את הסיכון הזה. אנחנו לא מתעלמים מה-R, ולא נתעלם. האמירה אומרת – אפשר לספוג עלייה מסוימת ב-R כי מספר החולים קשה יורד. זה הדבר עליו אנחנו מסתכלים, זה יורד בגלל החיסונים. זו אמירה מקצועית לגיטימית".

לסיום, לא שלל אופציה של סגר רביעי: "האפשרות הזאת קיימת, היא קיימת בהחלט. יכול להיות שנראה עלייה בעקבות הפתיחה, ונגיע לצעדים של סגר נוסף. גם למסיבות פורים יש השפעה. ההתמודדות בעת הזאת לא פשוטה".

אש הוסיף: "אני לא בטוח שאת ההחלטה לא נצטרך לקבל לפני הבחירות, נצטרך לראות בעוד שבוע-שבועיים מהם הנתונים ויכול להיות שבשלב הזה נצטרך לקבל החלטה. בהחלט יכול להיות שנמליץ על סגר עוד לפני הבחירות. זה תלוי ברמת התחלואה".

בתגובה לדבריו של נחמן אש אמר סגן הבריאות, ח"כ יואב קיש באולפן ynet כי "החששות של פרופ' אש, של שר הבריאות וראש הממשלה, הן שאם נפתח ומקדם ההדבקה יעלה, אז במצב קיצון נצטרך גם לסגור, וזה יקרה כי יש לנו אחריות וזאת בדיוק הדרך לנהל את המגפה".

במענה לשאלה אתה אומר בעצם שייתכן שנלך לבחירות תחת סגר? או פסח תחת סגר? ענה קיש: "לא לא. אני אמרתי שאני לא יודע ושייתכן שיש פה בעיה. כשאני אומר 'אולי' ו'יכול להיות' אני לא מתכוון שזה בהכרח יקרה. אני אופטימי".

הוא הדגיש כי "הכול על הפרק. מישהו פה יודע לתכנן מול וירוס שמפתח מוטציות? ככה זה במלחמה, אנחנו לא משחקים. אני בטח לא אכנס עכשיו לדוגמאות מה עלול להיסגר או לא בעוד חודש בערב הפסח. אני כן יודע לומר שבהתנהגות אחראית של הציבור ובהתחסנות, במיוחד באוכלוסיית הסיכון אבל גם אצל הצעירים, אנחנו יכולים להיות המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה ונכנסת לשגרת חיים – עם חיסונים ועם קורונה".

קיש הוסיף בהתייחס לעליה במקדם ההדבקה כי למרות החלטת הממשלה, ייתכן ולא יפתחו ביום ראשון הקרוב את השלב השלישי של היציאה מהסגר, אלא רק את מוסדות החינוך, וכי ההחלטה תתקבל בהתאם לתחלואה בימים הקרובים.

"התוכנית הייתה קיימת לאורך כל הדרך, אין המצאות חדשות. יותר מזה, אמרנו שאם נראה מגמת עלייה – לא נפתח, חוץ ממערכת החינוך שתיפתח בכל מקרה. ייתכן שיש פה מחיר, אני לא יודע, אבל אני שם את החינוך בצד כי בוודאי שהוא בעדיפות. שאר הדברים עדיין חוסים תחת התו הירוק. ננהג באחריות ונקבל את ההחלטה הסופית מחר".

במענה לביקורת כי שוב אנשים לא יודעים מה לעשות עד הרגע האחרון אמר קיש, "ככה מתנהלים במגפה. אי אפשר להמציא המצאות ולהגיד 'חודש קדימה אני מתנהל ככה וזה מה שיהיה'. מי שעושה את זה טועה, לא מתמודד נכון. אז כן, אנחנו נחכה. בדיוק כמו שעשינו כל הזמן. קבענו תוכנית אבל היא תקרה רק אם אנחנו עומדים ביעדי התחלואה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר חג יהודי בלי סגר?!
אבל בבחירות לא יהיה סגר בשום אופן, זה דבר קדוש…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture