David Cohen/Flash90

התגעגעתם? חובת עטיית מסכות קורונה חוזרת מיום ראשון הקרוב

במשרד הבריאות אמרו היום כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תיכנס לתוקף ביום ראשון, לאחר שבעה ימים רצופים עם יותר ממאה מאומתים • מנכ"ל משרד הבריאות: "מגמת ההתפרצות נמשכת, אך אנחנו עוד לא מדברים על השבת עטיית מסכה באזורים פתוחים"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הבוקר (חמישי) כי להערכתה חובת עטיית המסכה בחללים סגורים תשוב ממש בקרוב. "התקבלה החלטה שברגע שיהיו לנו 100 מאומתים יומיים בממוצע שבועי, אז אנחנו נחזיר את המסכות לחללים סגורים. אני מניחה שהדבר הזה יקרה כבר ביום ראשון לאור המגמה המאוד מהירה שאנחנו רואים. יתר הדברים יהיו תלויים בהחלטות ממשלה".

בראיון לאולפן וויינט הוסיפה, "אנחנו יודעים מהנתונים של בריטניה שהחיסון של פייזר בשתי מנות יש לו מועילות של 88%, זו מועילות גבוהה. גם אצלנו לא רואים עדיין שינוי בתמונת התחלואה הקשה והתמותה וזה בהחלט מעודד. אנחנו רואים שיש כרגע מחוסנים שעדיין יכולים להידבק ולהדביק, אבל כרגע אנחנו לא מודאגים כי כרגע לא רואים פריצת חיסון או משהו כזה. זה ביידים שלנו, זו אחריות שלנו. אתם מרגישים לא טוב? תלכו להיבדק. אתם אמורים להיות בבידוד? תשהו בבידוד. אנחנו לא רוצים לחזור אחורה".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 148 בני אדם עם קורונה. בריאיון לרן בנימיני בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב ציין פרופסור לוי כי כ-50% ממי שאובחן עם קורונה – היו מחוסנים. "מגמת ההתפרצות נמשכת, אך אנחנו עוד לא מדברים על השבת עטיית מסכה באזורים פתוחים", הוסיף פרופסור לוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו