האחים החרדים של יאיר לפיד

יאיר לפיד פונה אל אחיו החרדים במסיבת עיתונאים ומבקש להרגיע אותם | כולם רוצים להפחיד אתכם, אנחנו לא מתכוונים לכפות עליכם אורח חיים חילוני" | לפיד משתמש בדמויות דמיוניות ומנסה לפנות ללב המגזר החרדי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

שר האוצר יאיר לפיד, שהביא עמו את גזירת השוויון בנטל, רושם היום ניצחון לעצמו, עת אושר הסעיף בהסכם של ועדת פרי ובו סנקציות כלכליות על חרדים שלא יתגייסו. במסיבת עיתונאים שכינס לפני הצהריים, הוא פונה במסר, כמה מפתיע, לאחיו החרדים.

קרא עוד:

[postim]

"אני רוצה לפנות לאחיי החרדים. לא אל הפוליטיקאים החרדים, לא אל העסקנים החרדים. אאתם מוכרחים להבין שסתם מעוניינים להפחיד אתכם. אין לאף אחד מאיתנו חס וחלילה רצון לכפות עליכם את החילוניות או את הגרסה שלנו לישראליות. המדינה הזו הוקמה כדי שאנשים יוכלו להיות יהודים בלי לפחד. מה שקורה באמת הוא שאי אפשר להמשיך לחיות ככה. אני רוצה להגיד לאשר ולחיים ולכל צעיר חרדי במדינת ישראל: אם סוריה מתפוררת ואלפי מחבלים של אל-קאעידה מסתובבים ליד הגבול הצפוני שלכם, זה קורה גם לכם ואנחנו זקוקים גם לכם שם, עם נשק ביד". דברי לפיד.

הוא תיאר תרחישי מלחמה בעוד החרדים יושבים ולומדים וביקש להסביר כמה תרומתם חשובה. לאחר שהשתמש בדמות הדמיונית של ריקי כהן מחדרה, הוא בוחר הפעם בדמויות דמיוניות בגרסה חרדית, "אשר בן 28 ואב לחמישה ילדים מירושלים" ו"חיים בן 16 מבני ברק".

"חיים שמוכשר במתמטיקה יהיה מאושר הרבה יותר כרואה חשבון או כיועץ פיננסי וגם הרב שלו יהיה מאושר יותר שהוא יוכל לעזור לאחיו הגדול שמוכשר ממנו בתורה. אחיי החרדים, החוק הזה לא יפגע בעולם לומדי התורה אלא להפך – הוא ישמור עליו. אנשים לא צריכים ללמוד תורה בארץ היהודים כמו גנבים בלילה".

בבוקר הצביעה ועדת השרים בראשות השר יעקב פרי להחיל סנקציות פליליות על חרדים שישתמטו אם לא ימולאו מכסות הגיוס, אבל לדחות את יישום החוק לעוד ארבע שנים במקום שלוש. בניגוד לדרישה המקורית, הוסר תת-הסעיף שמפקיע משר הביטחון סמכות בנושא, מה שעשוי להקנות לו פרצה להתערבות.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
24 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחי יאיר היקר והאהוב.
ישנם איומים רבים כל כך מחבלי אל קאעידה הולכים ומתרבים ליד גובולתיה של מדינת ישראל, לפיכך אתה ודאי תבין שתוכל לבקש מעמיתך בעיתון במחנה ומגלי צה"ל לזנוח לכמה שנים את לבלריהם ומקרופוניהם לטובת ההגנה על עצמם.
אחי היקר שמוכשר באגרופנות ודאי ישמח לסייע במאמץ המלחמתי ולהתגייס לשירות מילואים, שנחוץ כל כך למדינת ישראל. גם רבך הגדול דב ליפמן ושי פירון ישמחו שתסייע בכך, ובכך תוכל לפנות מקום לעמיתך העיתונאי שיוכל להכנס לכנסת.
אהה, וגם אנחנו נשמח קצת אם נראה אותך פחות על גבי העיתונים.

ליאיר, אם אתה כ"כ דואג לחרדים, אז מה נופפת לאורך כל מערכת הבחירות ומה תנופף בבחירות הבאות, הרי רק דאגת לטובת החרדים ולא לבוחרים שלך?

תגובה לטור שפורסם (במקום אחר) תחת הכותרת "אני רוצה להישאר חרדי" (מאת חרד"ק):
א. הקביעה הזאת ש"מי שלא לומד חייב לשרת" וכו', היה נכון אולי פעם (גם בספק), כיום כל ענין הגיוס כבר אינו מטרה (הרי צה"ל יכול בשקט להסתדר גם בלי חרדים, ואפילו במחצית מהחיילים המשרתים כיום, שרובם ג'ובניקים, ועוד יחסוך המון כסף מתהליך זה), אלא אמצעי לדרדר את הנוער החרדי לחילוניות… וממילא אין כלל מקום ליהודי ירא שמים בצבא החילוני (או יותר מדויק, האנטי חרדי). ולכן אם לפיד הועיל משהו, אז זה רק בכיון ההפוך, שמי שהיה לו ספק קלוש אם להתגייס, הרי כיום ברור לו שלא יעשה זאת.
ב. אכן כיום אין (ומעולם לא היה) מקום לשני הקצוות תחת מטריה אחת ששמה הציבור החרדי, ולא בגלל שחסר באהבת ישראל (ע"ע עמותות החסד החרדיות שאינן מבדילות בין דם לדם), אלא בגלל שהשוליים אינם חרדיים כלל, יכולים לכנות עצמם חרדים מכאן ועד להודעה חדשה, בפועל הינם חילונים בהשקפתם רק מחופשים בתלשבושת חרדית. ולמעשה משמשים כגייס חמישי בתוך הציבור החרדי. ואכן עדיף לנו להקיא אותם מקרבנו, ויפה שעה אחת קודם, בטרם יחריבו אצלנו כל חלקה טובה.
ג, יודגש, כי כל זה מדובר אך ורק לגבי אלה שדעותיהם אכן חילוניות, דהיינו זלזול בלימוד התורה וקיום המצוות, ובעיקר צפצוף על דעתם של גדולי ישראל והשמעת דעות עצמאיות (דעת בעה"ב היפך דעת תורה) מעל כל במה אפשרית, ורוקדים מה יפית לפני הפריצים החילונים בכל הזדמנות. את אלה יש להוציא מכלל הציבור החרדי. (יפה שאתה רוצה להישאר חרדי, אך א"א ליהנות ממנעמי החרדיות בלי לשלם את המחיר הנדרש). אולם לא מדובר מאלה המקפידים על קלה כבחמורה, ונשמעים לדעת גדולי ישראל האמיתים, ורק מחוסר ברירה (מכל סיבה שהיא) עוסקים בעבודה לפרנסתם, ויחד עם זאת קובעים עתים לתורה ומוקירים תורה ולומדיה, וכל שאיפתם היא שילדיהם יצמחו לומדי תורה עם כל המשתמע. אלה הם חלק בלתי נפרד מן הציבור החרדי.
ד. לענין הטענה שבתקופת בחירות מחזרים אחרי קולותיהם, שוב, החרדים (חרדים ולא חרדקי"ם) העובדים לפרנסתם אכן נשמעים לדעת תורה ומצביעים למפלגה חרדית, ובפירוש מגיע להם מלוא ההכרה בצרכיהם בהיותם חלק בלתי נפרד מן הציבור החרדי. ואילו החרדקי"ם (שמשום מה בחרו לתקוע להם יתד במחננו ולא לעבור אחת ולתמיד למחנה הראוי להם) ממלא אינם מצייתים לדעת תורה, וברובם המוחלט מצביעים למפלגות חילוניות או דתליו"ת. ומה להם כי ילינו…
יש עוד הרבה מה להוסיף בענין…

יאיר דבר בשם עצמך יא אהבל

המילים היפות האלו ממש מבחילים, גועל נפש!
אבל אין מה לדבר הם לא ממש מבינים שהתורה מגינה יותר מכל הנשק הצהל"י, ויותר מכך את האוייבים שמסביב הביאו החילונים החוליגנים במו ידיהם בעבירות שעשו כאן על אדמת הקודש, בכיבוש ובהתגרות באומות, ובטינוף פלטרין של מלך וחילולי שבת, וכל העת הם מוסיפים שמן למדורה הזו בלי סוף, וגם הצטנטגריפות באיראן מועשרים כל העת בעבירות ומלאכי החבלה שמייצרים כאן היהודים בביתו של המלך ממש, והנה הם באים אלינו שאנו נישא בשוויון בנטל להציל את העם מהעבירות שלהם??? שיבואו הם לישיבה ויקנחו את צואתם! או לפחות שיניחו לנו להציל את העולם ע"י לימוד התורה.

ועל כגון דא נאמר: שמור אותי מאוהבי, מאויבי אשמר בעצמי…

הצילני נא מיד "אחי" מיד עשיו.
הצילו!!!!!!!!!!

אולי כבר תפסיקו להביא את התמונות של הרשע הזה?
וגם את הציטוטים המבחילים שלו!

סיפור קטנטן.
לאחר מלחמת ששת הימים, כשה'אף' של הציונים היה על הגובה, זימנו את אחד המגידים לאסיפת ראשי המטות של הצבא, ושם הציגו את תרומת כל אחד מהמטות להצחת המערכה, ואז פנו בבוז את המגיד ההוא ואמרו, "עכשיו נשמע מתרומתם של בני הישיבות להצלחה.
קם המגיד ואמר:
לפני תחילת המלחמה דיברו על צפי של 60,000 הרוגים מהחיילים. (לנתונים דאז, זה היה ריאלי לחלוטין, לולי ניסים וחסדים גלויים) דיברו על עקירת פארק מסויים בתל אביב שישמש בית קברות.
המשיך המגיד ושאל. ומי היה מטפל בקבורתם של החללים הרבים ?
הרי היו מוציאים את בחורי הישיבות לכך.
ובזכות זה שהתורה שלהם חשובה בשמים מנעו את מיתת החיילים, כדי שלא יופרעו ח"ו לומדי התורה.

כמובן שזה רק בבחינת ענה כסיל כאיוולתו, והאמת היא הרבה יותר מזה. שהכל בזכות התורה, ובלעדיה אין לנו זכות קיום בארץ ובכלל.

(גם במלחמות כיבוש הארץ בימי יהושע בין נון, שבט לוי ויששכר, לא השתתפו במערכות, וזכות תורתם הגין על הלוחמים)

סיפור קטנטן.
אחרי מלחמת ששת הימים, כשה'אף' של הציונים היה על הגובה, זימנו את אחד המגידים לאסיפת ראשי המטות של הצבא, ושם הציגו את תרומת כל אחד מהמטות להצחת המערכה, ואז פנו בבוז את המגיד ההוא ואמרו, "עכשיו נשמע מתרומתם של בני הישיבות להצלחה.
קם המגיד ואמר:
לפני תחילת המלחמה דיברו על צפי של 60,000 הרוגים מהחיילים. (לנתונים דאז, זה היה ריאלי לחלוטין, לולי ניסים וחסדים גלויים) דיברו על עקירת פארק מסויים בתל אביב שישמש בית קברות.
המשיך המגיד ושאל. ומי היה מטפל בקבורתם של החללים הרבים ?
הרי היו מוציאים את בחורי הישיבות לכך.
ובזכות זה שהתורה שלהם חשובה בשמים מנעו את מיתת החיילים, כדי שלא יופרעו ח"ו לומדי התורה.

כמובן שזה רק בבחינת ענה כסיל כאיוולתו, והאמת היא הרבה יותר מזה. שהכל בזכות התורה, ובלעדיה אין לנו זכות קיום בארץ ובכלל.

(גם במלחמות כיבוש הארץ בימי יהושע בין נון, שבט לוי ויששכר, לא השתתפו במערכות, וזכות תורתם הגין על הלוחמים)

yemach shemo

תקראו ותודו – לפיד סובל מפיצול אישיות
שימו לב להתנהגות שלו שאגדיר אותה כמחלת "סכיזופרניה" = מצבי רוח קיצוניים וכתוצאה מזה התנהגויות והחלטות קיצוניות

בנושא החינוך:
לתקשורת החילונית הוא אומר :אתם תראו מה אני יעשה לחרדים, אני יקצץ להם , הם ילמדו ליב"ה, מי שלא ילמד ירעב ללחם שכל הורה ידאג לילדים שלו.

לחרדים הוא אומר: אחי החמודים אני דואג לכם אני אוהב אותכם אל תתייחסו למה שאתם שומעים רק מה שאני אומר זה נכון, אני רוצה שתשכילו בעוד מקצועות שלא תהיו בורים ועמי ארצות (כנראה כי אנחנו טפילים……)

ואנחנו אומרים: ( הגם שהאמת היא שאתה לא שווה תגובה אבל באמת לא שווה) דווקא ביררתי אצל כמה צעירים חילונים שאני מכיר והם אמרו חד משמעית שמקצועות הליב"ה לא סייעה להם לרכוש סמים בחצר בית הספר או לאחר מכן, כמו כן האנגלית לא עזרה להם כשהיו צריכים לדקור מידי פעם מישהו, והכי חשוב מקצוע העברית לא סייעה להם להכות את המורה בכיתה אלא הם קיללו את המורה באנגלית שנשמע יותר טוב.
איי יאיר טיפש מטופש שכמותך אל תחנך את כל החילונים לערכים בוא נראה אותך\או את שר החינוך שלך מחנך רק 20 בני נוער אצלכם אם אתה מצליח אחרי שנה להחזיר אותם לשפיות אתה מקבל פרס נובל מהאו"ם

בנושא הגיוס:
לתקשורת החילונית הוא אומר: לא יהיה יותר משתמטים, נגמרו החגיגות. מהפכה ועוד סיפורי אליבבא ( פירון אפילו קרא לנו בצורה יותר עדינה = פרזיטים שלא משרתים….) מי שלא יתגייס יילך לכלא

לחרדים הוא אומר: אל תיבהלו רוצים להפחיד אותכם תבינו אותנו שאנחנו רוצים להכניס אותכם לכלא אנחנו אוהבים אותכם……

ואנחנו אומרים: עברנו את פרעה נעבור גם אותך
אגב שאלו את לפיד אולי תירגע עם הגזירות למה אתה עושה את זה ואמר: אני עושה רצון אבי שבשמיים……
באישור של של רב שאיתו אני מתייעץ אני עושה שירות אזרחי ונותר לי עוד למעלה משנה לשרת
וברגע שחבריי ילכו לכלא אני מעיף לכל הרוחות את השירות ובדוח החודשי אשלח דוח ריק
ואכתוב " לאור גזירת השמד שהינכם כופים על בני משפחתי אינני מוכן לשרת יותר ומבקש להיכנס יחד אם אלפי או עשרות אלפי איש לבית הכלא עדיף בסמוך לאזור מגוריי, ואישתי גם מוכנה לחתום על זה

תקראו ותודו – לפיד סובל מפיצול אישיות
שימו לב להתנהגות שלו שאגדיר אותה כמחלת "סכיזופרניה" = מצבי רוח קיצוניים וכתוצאה מזה התנהגויות והחלטות קיצוניות

בנושא החינוך:
לתקשורת החילונית הוא אומר :אתם תראו מה אני יעשה לחרדים, אני יקצץ להם , הם ילמדו ליב"ה, מי שלא ילמד ירעב ללחם שכל הורה ידאג לילדים שלו.

לחרדים הוא אומר: אחי החמודים אני דואג לכם אני אוהב אותכם אל תתייחסו למה שאתם שומעים רק מה שאני אומר זה נכון, אני רוצה שתשכילו בעוד מקצועות שלא תהיו בורים ועמי ארצות (כנראה כי אנחנו טפילים……)

ואנחנו אומרים: ( הגם שהאמת היא שאתה לא שווה תגובה אבל באמת לא שווה) דווקא ביררתי אצל כמה צעירים חילונים שאני מכיר והם אמרו חד משמעית שמקצועות הליב"ה לא סייעה להם לרכוש סמים בחצר בית הספר או לאחר מכן, כמו כן האנגלית לא עזרה להם כשהיו צריכים לדקור מידי פעם מישהו, והכי חשוב מקצוע העברית לא סייעה להם להכות את המורה בכיתה אלא הם קיללו את המורה באנגלית שנשמע יותר טוב.
איי יאיר טיפש מטופש שכמותך אל תחנך את כל החילונים לערכים בוא נראה אותך\או את שר החינוך שלך מחנך רק 20 בני נוער אצלכם אם אתה מצליח אחרי שנה להחזיר אותם לשפיות אתה מקבל פרס נובל מהאו"ם

בנושא הגיוס:
לתקשורת החילונית הוא אומר: לא יהיה יותר משתמטים, נגמרו החגיגות. מהפכה ועוד סיפורי אליבבא ( פירון אפילו קרא לנו בצורה יותר עדינה = פרזיטים שלא משרתים….) מי שלא יתגייס יילך לכלא

לחרדים הוא אומר: אל תיבהלו רוצים להפחיד אותכם תבינו אותנו שאנחנו רוצים להכניס אותכם לכלא אנחנו אוהבים אותכם……

ואנחנו אומרים: עברנו את פרעה נעבור גם אותך
אגב שאלו את לפיד אולי תירגע עם הגזירות למה אתה עושה את זה ואמר: אני עושה רצון אבי שבשמיים……
באישור של של רב שאיתו אני מתייעץ אני עושה שירות אזרחי ונותר לי עוד למעלה משנה לשרת
וברגע שחבריי ילכו לכלא אני מעיף לכל הרוחות את השירות ובדוח החודשי אשלח דוח ריק
ואכתוב " לאור גזירת השמד שהינכם כופים על בני משפחתי אינני מוכן לשרת יותר ומבקש להיכנס יחד אם אלפי או עשרות אלפי איש לבית הכלא עדיף בסמוך לאזור מגוריי, ואישתי גם מוכנה לחתום על זה

יאיר המתוק הצדיק הגדול המבין בכלכלה ובנפש האדם והמתחסד והדורש רק את טובת הציבור החרדי, גם הקיצוצים לחרדים הם מרוב דאגה??? גם ההסתה נגד החרדים??? גם העלאת המע"מ???

אל כבוד יאיר לפיד
אשרך יאיר חזק ואמץ אולי לפחות כך הם יראו עם מי יש להם עסק במדינה, הם חושבים שאתה הבעיה. הם לא יודעים שאתה בס"ה עושה מה שאבא השאיר לך בצוואה, לשנות ולשנות וח"ו לא לאמר קדיש. אבל אנחנו צריכים לדעת שזה לא יאיר, זה המדינה הציוני שחשבנו כל הזמן שזה מדינה חרדית לפחות שנראה עכשיו כמה אנחנו צריכים דחוף את המשיח

גם להכניס את האדם לכלא וגם למתוח שפתיים ולחייך שהינך דואג לו, זה כבר סדום ועמורה! שם היה נהוג שבעת משפט מי שהיה חוטף את המכות היה מואשם בגרימת צער למכה.. ומי שהכניס אורחים הואשם בדלדול קופת המדינה וכו'. את שאר הדוגמאות אפשר לראות אצלך!
הסוף של סדום היה שה' הוריד אש וגופרית מן השמים, ועד היום את החלה בשבת אנו טובלים במלח שנותר מסדום ועמורה!
יאיר לפיד, דרך צלחה!
מאחיך

בהיסטורית עמנו הלא רחוקה ידוע על עם מסוים (ההשוואה על אחריות הקורא בלבד), שקלגסיו נהגו להושיט לילד יהודי קוביית שוקולד ביד אחת, וביד השניה לתקוע לו כדור בראש, והכל תוך כדי חיוך אדיב מרוח על פרצוף החזיר מדושן העונג…

זה יאיר לייץ שמו אל תיקרי יאיר לפיד אלא יאיר קלאפט ייד אל תיקרי נפתלי בנט אלא נפלתי בנטל הרחמן יצילנו ממסקנות וועדת פרי הבשן (י"ג פרי באושים)

ליאיר
דבר אחד כן עשית טוב ותרמת
שעד שעלית לכותרות אחוז קלוש מהעם ידע מהו "עיתון המחנה" שעבדת בו ועכשיו כולם לפחות מכירים את המערכת הזניחה והקטנה הזו שהנפת את שמה

הי, הלו… יאיר…
שמע אותי רגע…
אתה אומר שאתה דואג לנו ואנחנו אחים וכל מיני כאלו….
אז תדע, אני שונא אותך, כן כן, אם דוד המלך היה חי היום גם הוא היה שונא אותך.
אתה לא יודע, אבל הוא אמר 'הלא משנאך ה' אשנא'..'תכלית שנאה שנאתים', אז כן, גם אני ממש שונא אותך כי אתה שונא את ה' ואת החרדים לדברו.
ולכן אני בטוח שגם אתה שונא אותנו כי שלמה המלך, הבן שלו, אמר 'כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם', תראה מה פירש שם רש"י.
אה, אתה בור ועם הארץ ולא יודע לקרוא כתב רש"י?
אז אעתיק לך בעברית 'חברו לפי מה שאדם יודע שחבירו אוהבו כן הוא מראה לו פנים'. הבנת? מסכנצ'יק? יופי.
אז סיכמנו – אני שונא אותך וכך אני יודע שאתה שונא אותי.
זהו… חשוב ששמעת…
אל תנסה לעבוד עלינו, יש לנו את דוד המלך ואת שלמה המלך החכם מכל אדם. אתה לא יכול עלינו, כי יש לנו מסורת.

לאחי החרדיים!

תפסיקו לתקוף את שונאינו, זה בכלל לא הם!

הם סה"כ שליחים מהקב"ה לעורר אותנו לתשובה ולהתרחקות מהם!
וכמובן זכה הרשע להיות השליח משמים לזה, אבל התפקיד שלנו והתשובה שלנו לאותם רשעים, להתעורר לתשובה שלימה, ולשוב לצור מחצבינו.

לכל המגיבים הנכבדים שיחיו
אני מקווה מאוד שתגובותיכם נשלחו אחר התבוננות מעמיקה בנושאי החיכוך המגזרי כאן בארה"ק
מה שאני הבנתי מהתבוננותי בדברים זה שאכן עלינו לעמוד כחומה בצורה אך עם זאת עלינו גם להבין שעם כל נסיונותינו להסביר לאחינו התועים את גודל מעלת לומדי התורה לא נצליח "לעולם" להסביר זאת לאדם שנולד וחונך באטמוספירה אחרת לגמרי
עלינו להבין שמבחינתם הנשיאה בנטל נמדדת בסיכון החיילים בקו האש
לטענתם שאמו של החייל מת"א דואגת יום יום לחייו ואמו של תלמיד הישיבה דואגת לכך שבנה לא ישכח חלילה את גרביו לישיבה ,אין מענה הגיוני אלא אמוני רוחני ואת זאת לא נוכל להסביר ברדיו וברחוב
תודה על הבמה

אתה צודק. אנחנו לא נצליח להסביר את הרעיון הרוחני או הטיעון הדתי העמד מאחורי העמדה שלנו. אבל אנחנו בהחלט יכולים להשתמש בטיעונים חילוניים לחלוטין, כי הרדיפה נגד לומדי התורה נוגדת גם את ההיגיון החילוני, ולא רק את ההיגיון החרדי. לדוגמא:
ברגע שרב קבע שאסור לשרת בצבא מכל סיבה שהיא, איך ניתן לכפות על תלמידיו לשרת בצבא? חופש דת הוא אחד מזכויות האדם הבסיסיות בכל דמוקרטיה, ממש כפי שלא היו מכריחים קתולים להתגייס נגד החלטת האפיפיור.
הצבא מדבר כל הזמן על הצורך בקיצוצים כספיים. מצד אחד גיוס החרדים בכפיה ימלא את מחנות הצבא בחיילים ממורמרים שישתדלו להתחמק מהמוטל עליהם, ומצד שני יגרום להוצאות עצומות לצבא שיצטרך להעמיד להם את שירותי הדת ברמה שהם זקוקים לה, שלא לדבר על תשלומים לבעלי משפחות גדולות.
הטענה של שויון בנטל מגוחכת ביותר כשהיא מושמעת מפי כאלו ששרותם הצבאי הסתכם בכתיבה לעיתון הצבאי. אימו של החייל מתל אביב לא דואגת לחייו כלל כי הוא משרת במקסימום בדוברות צה"ל. רוב מוחלט של הרוגי צה"ל בשנים האחרונות הם מהפריפריה ולא ממדינת תל אביב. נתונים אלו מראים שכולם יודעים שלא כל המתגייסים משרתים בחזית. הם מבינים בעצמם שיש כאלו שתפקידם לדאוג תרבות, פנאי ובידור לחיילים, כגון המשרתים בלהקה הצבאית. הם מסרבים להכיר בכך שיש כאלו הדואגים לפן הרוחני של העם. כלומר, הם בטוחים שהשקפת עולם חילונית יכולה לפתור משרות קרבי ולהסתפק בשרות בגל"ץ, אך השקפת עולם חרדית לא יכולה לפתור משרות קרבי ולהסתפק בלימוד בישיבות. העדפת השקפת עולם מסויימת רק בגלל שזו דעתי היא הפך השוויון, הסובלנות, והיא נחשבת לעריצות הרוב.
לא אאריך יותר, אבל ישנם עוד טיעונים חילוניים לחלוטין שמבהירים כי על כל אדם נאור וליברל להתנגד לגיוס בכפיה של ציבור שלם.

תפסיקו לצנזר תגובות!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture