מודה בכל נשימה, מתוך הנשמה /4/ שייני נדל

את כבר יודעת למה, ואיך ומתי. עכשיו בואי ותכניסי תוכן כל כך מוכר וטוב למחשבות שלך ותראי שאפשר להוציא כל מה שרק תרצי ממאגרי המוח. שייני נדל במאמר רביעי בסדרה שימלא את הנשימות שלך באנרגיות טובות ונעימות.

כתבות נוספות בנושא:

סקר: אם את עובדת במקום עבודה חילוני, האם חווית אפליה על רקע דתי?
"שכלית או רגשנית?!" מבולבלת? הפוסט שיעשה לך סדר
סלט עגבניות חריף קל להכנה
מוטיבציה לדיאטה? אל תחכי לה, היא לא תבוא לבד:)

במאמר הראשון הסברנו את הסיבות ללחצים המקיפים אותנו והבנו את מהי הרפיה וגודל חשיבותה.
במאמר השני התחלנו את החלק המעשי, הכלל הראשון מבין ארבעת כללי נ.ה.ל.ל. (נשימה, הרפיה, להרגיש כבידות, לא לעשות כלום): התנתקות ממחשבות שליליות וצורת הנשימה.
במאמר השלישי המשכנו את הכללים הבאים וכן הרחבנו על יתרונות ההרפיה והמחשבה החיובית.

כעת נרחיב את עניין הנשימות – שאיפה ונשיפה ואילו מחשבות נכניס אלינו ואילו נוציא מאיתנו תוך כדי ההרפיה.

 untitled

     ברגעי הנשיפה (פליטת הפחמן דו חמצני, המזככת את הדם) הרגישי שאת משתחררת.  אימרי לעצמך בדמיון או בלחש: "אני משתחררת מהלחץ, ואני מרגישה רגועה ושלווה ובטוחה יותר!" ואז את נושמת עמוק עמוק…  מעט מתאפקת ומחזיקה בתוכך את האויר ושוב-  בנשיפה.  את אמורה להרגיש ששרירייך רפויים, שגופך כבד וכאילו ישן, מחשבותיך נרגעות מהלחץ ויש תחושה של "כגמול עלי אמו" – רק ביטחון מלא בהקב"ה. את אינך צריכה לעשות מאומה, לא לדאוג ולא להיות מתוחה, הכל נעשה עבורך והכי טוב ובטוח – כי אנו בידיו הטובות של בורא עולם שאין עוד מלבדו ורק הוא מנהל לנו את חיינו ואת אשר מתרחש ויתרחש עמנו. כל אחת לפי מה שנקבע עבורה הוא רק לטובתה! (הרי על ידי דאגות, תכנונים וכיו"ב ממילא לא נשיג הרבה! על אף שרצונינו , מחשבותינו ודמיונינו משפיעים על עולמות וגם יכולים לשנות מציאות.)

      כעת את שלוה יותר בגופך ובנפשך… ואת ממשיכה לנשום אל ריאותיך את החמצן-שברא ה' בעולמו בכל מקום ובכל שעות היום, ובחינם. יש לדעת להעריך זאת! "מה יתאונן האדם וחי"

לנשוף החוצה באיטיות את הפחמן (המזכיר את המילה ל'פח'-פסולת). אפשר בקצב מודרך ואפשר בקצב אישי שלך, לאט ובהדרגה… חשוב להוציא עד הטיפה האחרונה , וזה נותן תחושה של הוצאת החוצה את הכאב.

     עליכן לדעת שעם השאיפות העמוקות והנשיפות האיטיות והארוכות  (שהן מזככות את הריאות ואת מערכת הדם) גם המוח בחלקו מקבל "ניקוי ראש." ואם חותרים לכך, אפשר להבחין בסיום ההרפיה, כיצד המוח מתמלא במחשבות חיוביות, מחזקות ואף  מרעננות, מרוממות.  והמביאות תחושת שמחה. כפי שאנו מצווים :" עבדו את ה' בשמחה. בואו לפניו ברננה…"

שמנה לב:

יש נשים המרפות ל3-5 דק'. ויש המסוגלות ל5-10 דק'. ברור שככל שמצליחים יותר להרפות ההשפעה תהיה משמעותית יותר. נשים שלמדו הרפיה במכון תוה"ר או כאלו שלמדו דמיון מודרך מסוגלות גם כ- 30-45 דק'.

 

 

כשהאדם מתחיל להקשיב לגופו, לקצב נשימותיו ולפעימות לבו מתוך רגעי השקט וההתבוננות, הוא נדהם ונרגש, ומקבל הערכה והתפעלות לכל אשר נברא ופועל בתוכו, בשביל חיותו. עם כל שאיפה עמוקה ניתן להכניס פנימה "שאיפה טובה", עם כל שאיפת חמצן ניתן להחדיר פנימה תחושה של רוח טובה ומחודשת הזורמת לאורך בשרנו ודמנו…

וכשאנו מקשיבים לעצמנו ומתבוננים, אנו מבחינים ב"תכנית מעובדת", ממוחשבת… מה נפלאה היא "מכונת" האדם!

 

מספר "טיפים" חשובים להרפיה יעילה:

·       כשאת נושמת, דמייני שאת נושמת אל ריאותיך – בריאות, כוח ורוח של התחדשות… ולהיפך, כשאת נושפת פחמן אל מחוץ לריאות – את מרוקנת לחץ, מתח, כאב, רעלים וחולשות. אם כואב לך במקום מסוים (במיוחד כאב שריר), הרגישי שהמקום הכואב גם כן נושם ומשתחרר. את יכולה לדמיין שאת שואפת לתוך גופך כמין אנרגיה חיובית קרני אור, שמחיות את איברינו.

 *(ניתן לדמיין אותה צהובה – כמו קרן שמש חמימה ומלטפת). והאנרגיה מרפאה את גופך ובפרט את המקום הכואב (המח משפיע על מערכות הגוף ועל הרגשתנו הכללית. עובדה זו מדהימה ומעוררת התפעלות). המילה שאיפה טובה, מזכירה לנו שאיפה – רצון טוב!

·  דמייני שהדם והחמצן זורמים לאיבר הכואב , מחממים, מחזקים ובס"ד מרפאים אותו!

·  הניחי את ידך על האיבר הכואב (אם אפשרי) חום הידיים מרגיע מאוד. הנך יכולה לדמיין שהאנרגיה שאת שואפת לתוך גופך זורמת לאורך היד, זרוע ואמה… ואז זורמת למקום הכואב. בנשימה- שאיפה אל הראות- סרעפת, את מחדירה- מעמיקה את האנרגיה ובנשיפה את מזרימה את האנרגיה ובנשיפה את מרוקנת את הפחמן (פסולת) החוצה- מתרחק ונעלם.

·  התאמצי במחשבה ובריכוז מכוונים וממוקדים למקום הכואב ואולי החולשה והכאב בלב. (טכניקה זו נבדקה אצל מומחים בתחומי הרפוי הטבעי ואף נוירולגים, לתדהמתם ניכרה השפעה עצומה לטובת המטופלים, שינוי הורמונלי חיובי! רגיעה נפשית, שינה טובה יותר, איזון הסוכר, לחץ הדם ועוד…).

    דעי – אין הכוונה ששרירים תפוסים ישתחררו מיד, ושכאבים יתמוגגו לאחר מספר דקות. אך את בהחלט מתחילה את תהליך השחרור והריפוי. בד"כ תתעוררי אחרי שינה שקדמה לה הרפיה עמוקה – בתחושה רגועה ומשוחררת- הרבה יותר מתמיד! השינה עצמה תהיה יעילה יותר והגוף יוכל לטפל בעצמו בס"ד בכל הנדרש. אם הולכים לישון במצב של מתח ובמצב רוח רע או ירוד, לצערנו השינה לא תהיה טובה ויעילה כמו שהיא אמורה להיות. (ולפעמים לא נרדמים. נכון?)

זכרי המילה נשימה– מזכירה לנו נשמה: הנשימה מקשרת אותנו לנשמה. המילה ריח מזכירה לנו רוח. הבה נזכור גם שעל ידי שאיפת ריח טוב (כמו שמנים ארומתיים) – תתרומם הרוח! עם מחשבה טובה אפשר להגיע לשמחה ואכן נהפך לשמחות יותר, חשיבה חיובית יותר, רגועות ובס"ד מרפות יותר.

 

שליטה-עצמית-מודעות-הרפיה

לרכישת כל החומר ניתן להתקשר לטלפון:03-5796288

 

שייני נדל 2

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture