צילום: פלאש 90

עולם הישיבות איננו ביוזמת המדינה, אלא למרות הניסיון לפגוע / יתד נאמן

זכינו שכיום יש בארץ הקודש ריכוז עצום ומבורך של לומדי תורה ועולם ישיבות מפואר, אבל כל זה איננו ביוזמת שלטונות המדינה, אלא למרות ניסיונותיהם לפגוע • איננו זקוקים ל"יום עצמאות". יהודי שומר מצוות עושה זאת שלוש פעמים ביום • המאמר המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

71 שנים לאחר שהכריזה על היותה "מדינה עצמאית", מדינת ישראל רחוקה מלהיות כזו. היא תלויה מכל בחינה ברצונן הטוב של אומות העולם, נמצאת בבידוד בינלאומי יחסי (מלבד טראמפ ועוד כמה בודדים בעולם), מוקפת אויבים שרק בחסדי הבורא ובניסיו הגלויים עסוקים בנעיצת חרבות הדדית, ולא מתפנים להתאחד נגד "האוייב הציוני המשותף". זה עתה סיימה עוד סבב מדמם שבו נורו למעלה מ-600 טילי תופת על אזרחיה – ואין לה תשובה הולמת.

71 שנים לאחר שהחליטה "לקחת את גורלה בידה", היא מצפה עדיין מדי שנה ל"שנור" קיומי מ"הדוד סם", ל"ווטו" אמריקני באומות המאוחדות, לגינוי מחרימיה ההולכים ומתרבים ברחבי תבל.

71 שנים לאחר שחשבה להיות "ככל העמים", מתקיים בה ביתר שאת הפסוק "הן עם לבדד ישכון".

71 שנים לאחר שדימתה להיות "ראשית צמיחת גאולתנו", מבין כל מי שעיניו בראשו ומוחו בקודקדו, כי שום בשורת גאולה לא נִשְאָה בכנפיה. הלואי ותהיה "סופה של גלות", אך בינתיים היא שקועה עמוק בגלות המרה מקודמותיה – גלות בין יהודים. גלות מרה ומכאיבה בין אחים טועים, שמרביתם בדור הנוכחי כבר לא יוכלו לשכוח את ה"גרסא דינקותא" – יען כי לא זכו לה מעולם. הזכות והחובה להכיר את דתם ומורשתם, את מנהגי אבותיהם ואת הערכים שעבורם מסרו את נפשם – לא הוכרו להם כלל ועיקר במוסדות ה"חינוך" הממלכתי, כמה נורא!

לפני 71 שנים אירע בארץ הקודש נס מופלא: הערבים שקמו עלינו לכלותנו היו רבים מספור ומולם עמד ישוב יהודי קטן מצומק וחלש. איש לא נתן סיכוי לניצחון הישוב היהודי על אויביו, ואפילו ראשי המדינה נערכו ל"גרוע מכל". בחסד השם יתברך ניצחו המעטים והחלשים את הרבים והחזקים וכנגד כל הסיכויים נמלטו הערבים על נפשם, מותירים אחריהם ישובים וכפרים שלימים על בתיהם ורכושם. על כך ודאי היה ועדיין ראוי להודות לבורא יתברך על חסדו הגדול.

אלא שעל תשתית הצלה ניסית זו, הוקמה לדאבון הלב מדינה שלא זו בלבד שאין שם שמים שגור בפי ראשיה, ושמו של הקב"ה בקושי נכנס ל"מגילת העצמאות" שאותה הכריזו בה' באייר, אלא שכל מהותה של המדינה, מוסדותיה, חוקיה והווייתה מסמלים את ההתנערות, רחמנא ליצלן, מהתורה הקדושה ותרי"ג מצוותיה. אמת: זכינו שכיום יש בארץ הקודש ריכוז עצום ומבורך של לומדי תורה ועולם ישיבות מפואר, אבל כל זה איננו ביוזמת שלטונות המדינה, אלא למרות ניסיונותיהם לפגוע, לצמק ולבטל את החיזיון התורתי המפעים של דורנו, ובזכות העמידה העיקשת של הנציגים החרדיים – שלוחיהם הנאמנים של מרנן גדולי הדור שליט"א.

שלוש פעמים ביום, ערב ובוקר וצהרים, מודים אנו לבורא יתברך על ניסיו שבכל יום עמנו – ככלל וכפרט, כיחיד וכציבור. בראשי חודשים ובשלושת הרגלים נצטווינו בתוספת "הלל" והודאה. ליהדות יש אופנים ברורים כיצד מבטאים הודאה להקב"ה ובאלו מועדים. אין לנו חלק ונחלה ב"מועדים" ובטקסים שהומצאו בידי בני אדם, קל וחומר כשממציאי אותם "מועדים" וטקסים היו רחוקים בדרך כלל מכל זיק של קשר לתורה, למצוותיה ולריבון העולמים.

מה שכן, כפרטים וכציבור, אנו כן מודים לבורא עולם על גודל חסדיו, בכל עת ובכל שעה, על ניסיו שבכל יום עמנו, על שזיכנו לשבת בארץ הקודש, על שהוא – ולא אלו המנופפים בכוחם ועוצם ידם – שומר עלינו ממזימות אויבינו, על שזכינו להמשיך את מורשת הדורות וללכת בדרכי אבות, על הפריחה הנאדרת של עולם התורה והישיבות, הטוב כי לא כלו רחמיו והמרחם כי לא תמו חסדיו!

לשם כך, איננו זקוקים ל"יום עצמאות". יהודי שומר מצוות עושה זאת שלוש פעמים ביום, כשאגב כך הוא מתפלל ומייחל ליום שבו יכירו וידעו כל יושבי תבל במלכותו יתברך, ובפרט ליום שבו ילמדו תועים בינה וישיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם, לעובדו בלבב שלם ולקדש שם שמים!

המאמר מערכת פורסם הבוקר בעיתון יתד נאמן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מסכים שאין לנו חלק ב"חגיגות".
אבל במחילת כבודו כתבת דברים לא מדוייקים.
בדידות מדינית(פשוט לא נכון).
"למרות ניסיונות השלטון לפגוע העולם התורה".
זה לדעתי בושה לכתוב ככה כאשר מיליונים עשרות יליוני שקלים בשנה לישיבות.
קצת פרפורציה.
רוצה לשבת וללמוד כל היום ?מצוין!
אל תקח שקל אחד ממוסדות המדינה.
ואם אתה כן לוקח.אל תתלונן שמנסים לפגוע.
אל תקח!
לקחת אפילו מעט?
אז הם לא פוגעים הם עוזרים(אולי מעט בעיניכם).
קצת פרפורציה

ועל כך כבר צווח הנביא: "מי בז ליום קטנות".
אי הכרת הטוב, גם ברמה הלאומית; ביטוח לאומי; תמיכה במוסדות התורה ועוד ועוד; האם טחו עיניו מראות זאת?
כשיתגלו עוד יותר פעמי הגאולה יהא צורך בקריאה "ראו באורי שזורח" כי כותב המאמר, עלום השם, ומי אשר מחרה מחזיק אחריו, לא יזהה את הגילוי ואת האור וממילא לא יאמר הלל על "מעשי אדם"…;

מעשה שהיה כך היה. אדם אחד ושמו ישראל, היה מה שנקרא בלשון העם – "הומלס". אותו אדם היה מתהלך מפינה לפינה ומעיר לעיר. בחודשי החורף היה ישן תחת הבניינים, ובחודשי הקיץ תחת האילנות. למחייתו היה ישראל מקבץ נדבות מהעוברים ושבים. לעיתים, היו אף מכים ומתעללים בו ילדים. ראה כך השר הממונה וחרה בעיניו. החליט בטוב ליבו לשכן את אותו מסכן בדירה. הדירה אינה הייתה מושלמת, אך עדיפה, כמובן, מלדור ברחובות.
לאחר שהשתכן אותו ישראל בבית המיועד. אזר את צעדיו לכיוון השר. התפרץ בצעקות על השר, איך ברוב חוצפתך שכנת אותי בבית הלז, הברז דולף, השכנים אינם הוגנים.
משל זה ממחיש בדיוק את היחס של אותו כותב למדינה. נכון, לא הכל מושלם. אבל איפה היינו? בשואה האיומה? בפרעות שפרעו בנו כי לא היה צבא שיגן.
הכותב כותב "בידוד מדיני". אם היה שם לב למה שכתב. יש בידוד מדיני כי יש לנו מדינה! המושכ מדינה שהפך לשם גנאי בחוג אליו משתייך הכותב, הוא שם מקביל לבית. בית לאדם, מדינה לעם.
הגיע הזמן כבר להודות על מה שיש, ולאחר ע"א שנות עצמאות להכיר בטובתו של הקב"ה. ולא מספיק שלוש פעמיים ביום שהכותב בוודאי מכוון בכל ליבו להודות על כך שעם ישראל בארצו, יש לייחד לכך יום מיוחד. בדיוק כמו שעם ישראל נגאל ממצרים, כך עם ישראל נגאל מהגלות.

אוהב כשמלמדים זכות על בניו.

אין צורך מיד לחלוק על מאמר גם אם אתה משתייך לסוברים שצריך לחגוג (ומנסה להציג עצמך ככזה שלא..)
בלי להיכנס לדיון, עצם הדברים שכתובים במאמר כמדומה מוסכמים על רוב גדולי הדור גם אלה שפחות מתנגדים לציונות וכדו', ואין בדבריו שום זלזול לאף אחד, ולא הקצנה.
הדברים נכונים לענ"ד בכל מלה! מאמר חזק ואמתי. שכויי'ח. אציין שכמובן איני בא לזלזל אפילו כמלא נימה בזה הסבור אחרת ממני.

המאמר צודק במאה אחוז
הישיבותודה הם למרות המדינה ולא בזכותה
לא נותנים שום כסף הכל מיסים שלנו דלק רכב בית ועוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture