Adam Schultz / Biden for President

בימין מזילים דמעות, ובשמאל פותחים שמפניות – כולם מגזימים / שלמה פילבר

טראמפ היה ונשאר איש לא צפוי שמחוייב קודם כל לעצמו. אם וכאשר היה מתהפך - כלום לא היה עוצר אותו. נשיא בלתי צפוי כמו טראמפ בקדנציה השנייה שלו, שרוצה להשאיר חותם, היה בהחלט יכול לכפות על נתניהו שורת וויתורים דרמטיים. נצטרך לחזור לצרות שלנו כאן בישראל / פרשנות

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
החוקר הטיח בפילבר: "אנחנו שולטים לך בטלפון - רואים את כל מה שהיה שם"

אין חולק שטראמפ, ובעיקר הצוות הקרוב שלו, כמו גם יחסיו הקרובים עם נתניהו העניקו לישראל 4 שנים כמעט חלומיות. אבל, הסיכוי שזה היה נמשך גם לארבע שנים נוספות – היה קטן.

תחילה, פרופורציות לימין:

– טראמפ היה ונשאר איש לא צפוי שמחוייב קודם כל לעצמו. אם וכאשר היה מתהפך – כלום לא היה עוצר אותו. ע"ע המו"מ שניהל עם צפון קוריאה. בדיל המאה התהפכו היוצרות: קודם ישראל קיבלה את המתנות ואחר כך הייתה אמורה לשלם את המחיר. נשיא בלתי צפוי כמו טראמפ בקדנציה השנייה שלו, שרוצה להשאיר חותם, היה בהחלט יכול לכפות על נתניהו שורת וויתורים דרמטיים.

– 2020 איננה 2008 של אובמה. העולם נאבק בקורונה, ישראל כבר בתהליך נורמליזציה עם העולם הערבי המתון שקשה יהיה לעצור, אירופה מרוסקת והקוורטט מפורק. ארה"ב איננה זקוקה לאירופה בשום קואליציה (בעיראק או בסוריה), הסוגיה הפלשתינית נדחקה עמוק עמוק למטה ברשימת המשימות. מחלקת המדינה – נושאת הדגל של מעורבות ארה"ב באיזור – נחלשה מאוד, ולפלשתינים אין למעשה הנהגה ודוברים (דוברם העיקרי, ס'עיב עריקאת, מחובר למכונות ההנשמה בהדסה עין כרם). ייתכן ויהיו מחוות בדמות חידוש ההכרה בהם, מתן סיוע וחידוש הדיאלוג איתם, אבל לא הרבה יותר מזה.

– המחלוקת העיקרית היא היחס לאיראן. גם אם יהיה שינוי במדיניות, ל- CIA האמריקאי יש היום מודיעין הרבה יותר מדאיג משהיה לו ב- 2015. כל הסכם שהוא, יהיה הרבה יותר זהיר, ויתחשב בתמיכת מדינות רבות באיזור כולל המפרציות וסעודיה.

ובאשר לשמאל:

מעבר לחגיגות על נפילת טראמפ שנוא נפשם, הם יתאכזבו. להבדיל מהפרשנים הישראלים שיודעים לתת עצות והסברים על גל שמאל שהולך לשטוף את העולם וישראל, הנצחון הדמוקרטי הוא ניצחון דחוק מאוד, שחוץ מלהושיב נשיא בבית הלבן – די מוגבל בשינויים דרמטיים כלפי ישראל: הדמוקרטיים לא שולטים בסנאט.

הבחירות הללו גם הבהירו לשמאל האמריקאי שאם הוא חפץ חיים ושלטון – הוא חייב להתנער מהתנועה הפרוגרסיבית הקיצונית של סנדרס והרעיונות שלו. הדמוקרטיים חייבים לנסות לחזק את כוחם לקראת בחירות אמצע הקדנציה, ועד אז הם יפזלו ימינה למצביעים הרפובליקניים.

בשורה התחתונה, חוץ משבוע אסקפיזם שמדסקס בעיקר על הצרות אצל האחרים, נצטרך לחזור לצרות שלנו כאן בישראל, לקראת ההכרעה אם יהיו בחירות קרובות או שלא.

הכותב הוא בעלים משותף בחברת האסטרטגיה והמחקרים 'דיירקט פולס'. כיהן בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע, מנכ"ל משרד התקשורת, ראש המטה של נתניהו בשנים 2001–2003, וניהל קמפיין הליכוד בבחירות בשנת 2015.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נכון טראמפ גם בקדנציה הראשונה אמרו עליו שהוא יכול להיות נגד ישראל ועוד הרבה שטויות של השמאל (שנאי ישראל)והוא היה הנשיא הטוב ביותר לישראל בכל הזמנים במקום להודות לו כותבים כל מיני שטויות

כתבה די טובה ומשקפת פחות או יותר את המציאות אבל. בשום אופן לא מסבירה את שמחת השמאל בישראל שגובלת בבגידה באינטרסים של ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture