David Cohen/Flash90

עת לחשבון נפש מטלטל / דוד ברמן

כשהמדינה רוצה להסדיר את המקום, מתכתשים בעלי האינטרסים - שיש להם פה דם על הידיים - לטרפד הכל, העיקר שבחדרון שלו בבניין הציון, שחזקה לו מאיזה סבא רבא שאיש לא יודע מהיכן זה שייך לו, לא יגעו. וחוץ מזה שימותו אנשים, ומתחם הציון ימשיך להיראות כמו מזבלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דם 45 קדושי מירון זועקים עלינו מן האדמה. ברור שאנו חייבים לעשות חשבון נפש נוקב ומטלטל. מה שהיה, אסור שיעבור בלי הפקת לקחים.

אין לי מהלכים בשמיים. מי אני ומה אני. בשביל חשבון נפש רוחני התברכנו בגדולי ישראל שיורונו את הדרך.

אולם לחשבון נפש גשמי, התנהלותנו כציבור, אני מרשה לעצמי לתת ביקורת ולהפנות אצבע מאשימה כלפינו פנימה.

אני תמיד מגונן בחירוף נפש על הציבור החרדי, כפי שיעידו כל מאמרי הקודמים. אני גאה להימנות בין בניה, אולם אסון כל כך עצום, לא נותן לי להחריש, דם 45 הקדושים זועקים מן האדמה!

אם אקבץ סדרת אשמות, תרבויות קלוקלות שחלקנו סיגלו לעצמם, זה לצערי ארוך מאוד, וזה לא הזמן לטייח יותר ולשתוק:

תרבות הדחיפות והמרפקים שאנו מכירים בכל אירוע חרדי המוני, וחצרות האדמו"רים. אני חייב להתקדם, ושכולם יתפוצצו!  ואם הסדרן/שוטר/אחראי אומרמשהו, אז  חייבים לעשות הפוך. אחרת אני פראייר חלש.

תרבות האויבר-חכם החרדי, שכולם יזהירו אותו מסכנה (ראו קורונה) אבל ישתכנע בפלפול עמוק שהכל ניסיון זדוני נגדנו.

תרבות הקנאות המזוייפת, כשהמדינה רוצה להסדיר את המקום, מתכתשים בעלי האינטרסים – שיש להם פה דם על הידיים – לטרפד הכל, העיקר שבחדרון שלו בבניין הציון, שחזקה לו מאיזה סבא רבא שאיש לא יודע מהיכן זה שייך לו, לא יגעו. וחוץ מזה שימותו אנשים, ומתחם הציון ימשיך להיראות כמו מזבלה.
.
תרבות הראייה הצרה כעולם הנמלה, כל משב"ק ועסקן עסוק רק לשווק את האדמו"ר שלו שיהיה לו אישורי כניסה ותמונות יפות ברשת, ו"מעמד הדלקה" הכי קרוב לציון ושלום הציבור מעניין אותם כשלג דאשתקד.

בתחרות הקטנונית האכזרית הזו אין סנטימנטים, אין רחמים, אין לב, אם חצר איקס הצליחה להתברג, אז "כל המאמצים מופעלים" שגם לנו יהיה, אחרת אני לא שווה, וקריירת המשב"קות בסכנה.

תרבות המגיע לי. המתמרמר הסדרתי. על הח"כים והמערכת הפוליטית גם אין לבוא בטענות, אם כאשר בקורונה הם לא הצליחו "לסדר שיסעו לאומן" "אוטובוסים בשושן פורים" הם כבר אוימו "שלא נצביע יותר" ואכן ציבורים לא הצביעו, מפאת סדר עדיפות שאין מילה אחרת להגדירו אלא כחולה, גזירות הגיוס ועולם התורה טפל לאוטובוס בשושן פורים…

אז מה יעשה הח"כ ולא יחטא, ויאיים במשבר אם לא יתנו את מירון, ומה יעשה שר המשטרה וראש הממשלה, ולא יענה לאולטימטום?! איזה אופציה יש לו?!

בשורה אחת: ציבור שבחלקו אגואיסטי, מנותק, עם אפס אחריות, אפס ממושמעות, אפס ראייה רחבה של טובת הכלל לפני הפרט, אפס אומץ לעמוד מול קבוצות לחץ קנאיות קיצוניות מטורפות.

זה, ורק זה, הגורם הישיר והעקיף לאסון הכבד הזה.

להאשים את השוטר הקטן בשטח (שייתכן ושגה אנושות בשיקול דעתו) הוא ביזיון לאינטליגנציה, והמשך של אותה תרבות אגואיסטית צרה. אנחנו לעולם לא אשמים.
אנחנו כציבור – גדלים והולכים, ומה שקרה במירון זה לא עלינו פרומו מה שעלול לקרות אם לא נשנה התנהגויות מובנות עקלקלות אלו.

ראו הוזהרתם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמת …….

כל מילה אמת לאמיתה
עלינו לקום ולזעוק ולא לנוח עד שנתנתק מלפיתת הקיצונים ההורסים כל חלקה טובה !!

כל מילה בסלע. אני מתפוצץ, והצלחת לעשות לי סדר במחשבות, פשוט להבין למה אני מתפוצץ.
נכון, זוהי גזרת שמים, ואין אנו יודעים חשבונות שמים, ושום דבר לא יכול לפטור כל אחד מלהשתתף עם האבלים ולומר שלום עלי נפשי, ועל כל אחד להתחזק ולבקש רחמים.
אבל.. האמונה שהכל משמים איננה פוטרת מאחריות.. וכמו שאי' בגיטין נה: אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה ליבו יפול ברעה, על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים וכו', למרות שזוהי גזירה שנגזרה משמים אולם תמיד זה מתגלגל באמצעות מעשי בני האדם ומגלגלים זכות ע"י זכאי וחובה וכו'…
ולעניינינו, מדברים מי צריך לקחת אחריות, המפקד של האירוע, מפקד האזור, המפכ"ל, שר המשטרה וכו' ורק שוכחים את ההנהגה שלנו שמעולם לא דיברה ועסקה בבעיה של סכנת נפשות בכך שכל עמך בית ישראל מאות אלפי אנשים עולים ומתכנסים למקום שיכול להכיל בדוחק 30000 איש (והרי כולם אומרים עכשיו שאך בנס עד היום לא קרה שם אסון כזה). אז במטותא שההנהגה הפוליטית והרבנית שאחראית לעליה ההמונית הזו ללא התייחסות לסכנה תיקח אחריות…

לצערנו כל מילה נכונה…

איך אתה הראשון המעיז להטיח את האמת הנוראית הזאת בפנינו??? כל הכבוד! 2 ההרוגים בלוויית הרב וואזנר זצ"ל לא הספיקו כדי לעורר לתשובה מתרבות הדחיפות הנוראה בטישים, קבלות פני גדולים וצדיקים, נשיאות המיטה בלוויות הגדולים וכדומה. אולי 45 הרוגים יצליחו ויעוררו אותנו לעשות שינוי דרסטי ובימי הספירה ללמוד איך לתת כבוד זה לזה ולא למחוץ זה את זה.

כל הכבוד לך על האומץ. כל מילה…

אני מסכים איתך, אבל הצורך שלנו להצדיק את עצמינו הוא לפעמים לא אגואיסטי, הוא התגוננות, כי יש לכל מיני גורמים מבחוץ וגם מבפנים, אינטרס להבליט ולהדגיש את החלאים שלנו, להציג אותנו כחברה רקובה , הם לא מסתפקים בטור דעה כמו שאתה כתבת, הם משחירים את כולנו, ואומרים גם שאנחנו מאוכזבים קשות מהרבנים, וגם משקרים בנצח נחושה בנוגע לאירוע, ואז אנחנו מתחילים לשאול? מתי הם לוקחים אחריות כציבור? כתרבות? למה כשיש אלימות בחברה הערבית אז המשטרה אשמה? ופתאם כשזה קורה אצל החרדים אנחנו אשמים, ברור שיש מקום לחשבון נפש, אבל בתוך הבית, לא בחוץ…..

הבעיה היא רצינית והשעה היא רצינית. אבל נדמה באיזה שהוא מקום שיש חשש אולי אמתי שהרשויות ייקחו את מירון ויהפכו את זה לאתר תיירות לפי רוחם וכדרכם, ואולי אולי יבואו אפילו קבוצת נשים 'מתפללות' ויבקשו להקציב מקום בקבר 'כי המקום שייך לכל עם ישראל'.. וכך ייעשו דברים שלא לפי צביון ההר. לכן יש המעדיפים את המצב הנוכחי שהממשלה לא אחראית ולא מעורבת למרות הסכנה והבלגן [כבר לא מדבר על גורמים בניהול ההר שהם נגד המדינה בכלל ומטעמים אידיאולוגיים ויש כאלה לא מעטים בארץ ובחול שבשבילם 'מירון' זה מעין מובלעת שלא בשליטת המדינה ולכן זה 'מקום קדוש' על כל משמעויותיו]. . ואף שזה עדיין לא מצדיק, אבל מה לעשות ואנחנו בגלות, וגם זה צד לצערנו… אדרבה נשמע אם יש מי שחושב אחרת למרות הכול.

פרשנות מוזרה ולא קשורה… מאיפה זה בא לך?

זה בא לא מעמנו כי אם מן הזיכרון של דברים שנאמרו ונשנו בעת שהמאבק על השליטה בהר היה בעיצומו קודם שהתקבלה ההחלטה להקים את 'ועדת החמשה' בחסות הוראת בג"ץ. שוב אין זה אומר שיש תוקף לטענה ועד כמה, אבל זה בהחלט מלמד על הלך הרוחות בלא מעט חוגים. יתכן שזה כסות לבעלי האינטרסים, אבל שוב, אלו דברים שנאמרו אז ונשנו, אולי אף בביטאון חרדי, אבל נאמרו. זה בהחלט בעיה, וצריך למצוא את המסלול הדק בין שפיכת תקציבים של הממשלה על הר מירון, לבין קבלת בעלות מוחלטת מצדם על המקום עם כל המשתמע. בחו"ל למשל, דבר כזה אינו בעיה ולא סותר, אבל מה לעשות, ואנחנו חיים במדינת ישראל של שנת 2021, עם כל מיני רשויות כמו בג"ץ ועוד, ועם שחקנים פוליטיים בעלי אג'נדה של שנאה. בהחלט בעיה (מחוץ לבעלי האינטרסים כמובן, שזו בעיה בפני עצמה]. זה בנוגע לכללי, אבל משהו רציני צריך בוודאי להיעשות בנידון.

עדיף אתר תיירות לאומי מאתר בית קברות לאומי !!
כמה אכזריים ואדישים ניתן להיות ??
אין להשוות בין זה לכותל, זה לא יהיה אותו דבר, רחוק ממרכז הארץ. ובכלל כנשיגע לגשר נחצא אותו . בנתיים פיקוח נפש דוחה הכלללללללללללל.

אנו רוצים לשוב ולהדגיש: האמור לעיל אינו משקף את דעתנו הפרטית, אבל דיבורים הללו נשמעים מכל מיני גורמים, ומי שירצה להתמודד עם המצב, יצטרך להתמודד עם גורמים אלה, יהיו הם בצדק או שלא בצדק. לכשתרצו, זה עומק הבעיה כאן, ישי גורמים שכל מה שנעשה אצלם מטעם המדינה הוא פסול וטרף וכו'. תשאל אותם, הם יאמרו, וחתונה שקרסה התקרה, כלום צריך להלאים את האולם ולהעבירו לרשויות? הם לא צודקים כמובן, אבל לך ותתמודד עם אנשים כאלה ועם הסתכלות שכזו, והם לא מעטים לצערנו. זה חלק מהאסון שלנו כאן. זה מקום עם אלף 'בעלי בתים', אבל כשתבוא להשליט את הרשויות כאן, כולם יתאחדו נגד, מאלף ואחד תירוצים, ואצל מי בכל זאת אפשר להפקיד את המפתחות, מבלי ששום צר עין או קנאי אמתי או מדומה ימחה?? ואכן, 'על זה ידוו כל הדווים'!

אתה לא צודק, כי התנהגות ותרבות הדחיפות היא לא שלנו, אלא רק הרגשת שכולם מבני משפחה הגדולה הנמצאים בבית גדול משותף, ולכן יוצא לפעמים שנמצאים במצב קרובים מאוד זה לזה פיזי. וראיה לזה שאף פעם לא קרא כלום. אלא רק אם יש אספת אנשים גדולה ואף אחד מבחוץ לא מסדר שלא יכנסו יותר מידי אנשים למקום קטן בשביל ציבור גדול, אז זה גורם אטומתי בלי דחיפות ללחץ גדול ואז לכל אחד מתחיל התנהגות טבעית להציל עצמו מלחץ קטלני, ובגלל זה מתחיל בהלה ואסון. וזה מה שקרא משטרה עשה טעות אחרי טעות, להרשות לכנס לרחבה ואחר כך לחסום, וזה גרם ללחץ ובהלה.

אף פעם לא קרה כלום ??
בלוויית הרב וואזנר לא נמחצו 2 יהודים למוות ??
יש גם יש תרבות דחיפות וחוסר משמעת מובנית בציבור החרדי, ראה כל טיש, לווייה, אפילו תור בסופר, חבורת אגואיסטים שרק חושבים על עצמם, ואיש לא יגביל אותם ויגיד להם מה לעשות. והם עוד בטוחים שזה "חברמניות" "משופשפות".

וכן הפחד מהקנאים המטורללים, שנלחמו בסדיזם קניבאלי נגד הרב שמואל רבינוביץ – שביקש מטעם המדינה להסדיר את המקום הזה, ההקדשות המושחתים.
איך אמר האדמו"ר מקארלין "הגיע הזמן שנתחיל להתנהג כבני אדם"

זה התפוצץ לנו בפרצוף. וימשיך להתפוצץ אם לא נשנה דרסטית את ההלוך יילך שלנו !

אמת ויציב!!!
המקום היחיד שראוי לתת ביקורת לחברה שלנו, הוא אנחנו בעצמנו.
לא אחרים שמונעים משנאה אוטומטית.
.
אבל אם אנחנו לא נעשה את זה. אף אחד לא יעשה את זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture