איך מנצחים מגפה? אבל לא כמו בנט / מ. ישראלי

איך מנצחים מגפה? אבל לא כמו בנט / מ. ישראלי

הדבר העיקרי באמת שהקורונה הביאה לעולם, זאת את ההכרה הפשוטה והבסיסית ביותר, שאנחנו רק בני אדם, ולא באמת יכולים הכל, ובעצם לא יכולים כלום

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש

בהתחלה, ממש בהתחלה – חשבנו שקורונה קשור לסין. מהר מאד נוכחנו שסין כדרכה לא מותירה כלום בשטחה, אלא רק מייצרת ומשווקת הלאה לכל העולם. בתוך תקופה קצרה מאד, סין סיימה עם הקורונה (לפחות בצורה רשמית), והעולם קיבל אותו ובגדול.

לאחרונה, חשבנו שקורונה קשורה להודו. אצלנו הוא כבר סיים את הסיבוב, ובמדינות נוספות הוא דועך והולך, ורק אי שם בהודו, ועוד כמה מדינות נידחות עם שמות קשים להגייה, הוא עדיין פופולרי ותופס כותרות. פה, בארץ ישראל, מזמן חזרנו לחיים וחזרנו לחייך.

פתאום, מאן-שהו הוא הגיח שוב. התפרצות אחת ואחריה עוד אחת שגררו גם את השלישית הרביעית והעשירית, והקורונה חזרה לככב בכותרות ראשיות. הצבע הירוק המלבלב שהקיף אותנו מכל עבר, התחיל להחליף צבעים, וכבר ישנם ערים צהובות כתומות וגם אדומות. מכמעט אפס נדבקים חדשים, המספר עלה ל-200 יומיים ועוד היד נטויה.

***

מה הסיפור? ברור, נתניהו לעומת בנט, אלא מה. כל עוד הנגיף ראה את נתניהו במשרד ראש הממשלה, הוא לא העז להופיע. נתניהו הרי כל יכול, ואבוי לו לנגיף שינסה להתעסק אתו, הוא ינצח אותו כמו שהוא ניצח את כולם, ויחזיר את העולם, סליחה את המדינה, לחיים ולחייך. מהרגע בו נתניהו עזב את הלשכה, למרות שעוד לא עזב את בלפור, ובנט נכנס במקומו, הנגיף יצא ממקום מסתורו, והוא דווקא זה שחזר לחייך…

השורות הללו אמורות להיות משעשעות, אממ שהציבור, והכוונה כמובן לציבור שלנו, בכלל לא רואה את זה כך, אלא קורא את זה בשיא הרצינות, במצח קמוט ובהנהון מזדהה לחלוטין, ואומר: כן כן, נתניהו גרש את הקורונה, ובנט החזיר אותו. מאיפה אני יודע? כי גפני הצהיר זאת בשיא הביטחון על דוכן הנאומים, ובדרך כלל הפוליטיקאים משקפים בקול את מה שהציבור חושב בשקט.

וכאן, זה כבר עצוב ובכלל לא משעשע. אומרים שהעוילם הוא גוילם, אבל כשהאמירה הזאת הופכת למציאות, ואתה רואה אנשים שכבר עברו את גיל 12, מהנהנים בראש כמו עדר אחר כל אמירה טיפשית וחסרת טעם, ומקבלים אותה כאילו היא הדבר הכי הגיוני, זה ממש מביך.

***

אז בואו נחזור לכתה א', ונלמד קצת א-ב. א. קודם כל התייחסות נקודתית לטענה 'נתניהו מול בנט'. את הקטע הבא אין כמעט מי שיאהב, כי הוא נראה כמי שבא לזלזל בנתניהו, ו'לא לזלזל' בבנט. וזה ממש אנטיתזה של הציבור החרדי, שאוהב-עד-משתגע-עד-מת 'על נתניהו', ושונא-עד-בלתי-יכול-לסבול את בנט. אז גילוי נאות: אינני מכיר אישית לא את נתניהו ולא את בנט, ואין לי שום עניין בכשלונו של אחד יותר מחברו, אלא בשל שניהם בשווה. באופן אישי אינני מחבב את שניהם, מהסיבה הפשוטה ששניהם לא שומרים שבת וטהרה. נקודה.

בכל אופן הקטע הבא מיועד רק למי שמתחשק לו להיות ענייני ולא אישי. מי שלא, יכול לדלג לקטע הבא. אז כך: בכל הנוגע להתמודדות עם הקורונה, אין נקודה אחת בה נתניהו לא נכשל. הוא עשה את כל הטעויות, זלזל בכל מהלך נכון, ודחף בכח כל מהלך שאינו נכון. ועד לפני כמה חודשים, אין מי שלא הסכים עם האמירה הזאת. סגר ועוד סגר ועוד סגר ללא כל הגיון, ודווקא בחגים היהודיים. אפס טיפול אמתי ומקצועי בגורמים הרלוונטיים, כמו נתב"ג לדוגמא.

ואם כבר מדברים על בנט. הבנאדם ביקש והתחנן בכל הזדמנות ומכל מיקרופון: תן לי להיות פרויקטור ולנהל את הסיפור. לא מבקש שתכניס אותי לקואליציה, לא מבקש תיק ולא שר, רק את העול. אפס. נתניהו לא הסכים בשום אופן. מישהו יכול להתנדב ולהסביר למה? אם באמת אתה חושב שהוא דפוק ולא יודע לעשות את זה, אדרבה, תן לו להיכשל ורק תרוויח רייטינג. ולא, לא היה לו מישהו אחר שעשה את זה יותר טוב, כי פשוט לא היה. אז מה היה לו להפסיד? (רמז: אם הוא 'כן' היה מצליח…)
דבר אחד הוא עשה, שבזכותו הוא הפך שוב לאהוב הציבור, ובשל כך הסכמנו לשכוח ולסלוח הכל: הביא חיסונים! הא ותו לא. ובלי לזלזל בחיסונים: כל ראש ממשלה היה יכול לעשות זאת. מאד נעים לטפוח על הבטן, ולומר: אנחנו המדינה הראשונה שיצאנו מהקורונה. אמת. כי אנחנו המדינה היחידה שיש בה רק 9 מליון אזרחים. כל מדינה עם אותו מספר אזרחים, הייתה עושה זאת באותה הצלחה.

וכעת להתפרצות החדשה. לא נעים, אבל זו שוב פשלה של נתניהו. צריך להיות ילד בכתה גן, כדי לטעון שכיון שזה קרה יומיים אחרי שבנט נכנס למשרד ראש הממשלה, אז זה שייך אליו. נו, באמת. ההתפרצות היא תוצאה של יותר מעשרת אלפים איש שנסעו למדינות אסורות, והם נסעו כמובן כשנתניהו היה ראש ממשלה, ולא 'ראש ממשלה לשעבר'. מי אפשר להם לנסוע? שר הבריאות 'לשעבר'. אז מה הבדיחה הזאת.

***

ב. וכעת לנקודה העיקרית, בעין יהודית: הדבר העיקרי באמת שהקורונה הביאה לעולם, היא את ההכרה הפשוטה והבסיסית ביותר, שאנחנו רק בני אדם, ולא באמת יכולים הכל, ובעצם לא יכולים כלום. כל הטכנולוגיה הענקית והרפואה המשוכללת, כרעה ברך למול הנגיף הפצפון והפרימיטיבי הזה.

המילים 'אני יכול' ו'נצחתי', תמיד היו יהירים ולא במקום. אבל בכל הנוגע לקורונה, הם פשוט מביכים. כי מהרגע בו היא הפציעה לעולם ועד לרגע זה, אף אחד לא מצליח לעלות עליה ולהבין אותה. מעט מאד הם הפרטים שהצליחו לגלות על אותו נגיף. הרבה יותר הם הפרטים שעדיין לא יודעים עליו. וגם במה שכבר כן יודעים, הוא מפתיע כל פעם מחדש. העולם הוא בור מוחלט בכל הנוגע לקורונה. נקודה.

שלשה גלים של קורונה היו כאן בארץ, וגם בכל העולם. ועד לרגע זה אין שום הסבר מה גרם לכל גל להתחיל ומה גרם לו להסתיים. מי שעוקב אחר הנתונים, ולא אלאה אתכם במספרים, יווכח בבירור גמור שאין שום סיבה נראית לעין – לא להתחלתו של גל וגם לא לסיומו. הסגרים, לא הועילו מאומה להוריד את המספרים, וביטול הסגרים לא גרם לעליית המספרים. עובדה. בטח לא החגים היהודיים, שנתניהו כל כך חשש מהם (אולי לא רק בגלל הקורונה). עובדתית, כל חג ללא יוצא מן הכלל, רק הוריד את ממדי התחלואה. תבדקו את המספרים שלאחר פסח, שבועות, סוכות, חנוכה, ופורים, ותיווכחו.

וכן, מוכרחים לומר את האמת: גם החיסונים לא השפיעו על המספרים. חד משמעית וכל אחד יכול לבדוק זאת. גם לאחר שחמשה מליון התחסנו בשתי מנות, עדיין מספר המאומתים היה בשמים. ויום אחד, בלי שום קשר נראה לעין לחיסונים, המספרים ירדו. והנה כעת המספרים עולים שוב, למרות החיסונים. ניתן להניח שהחיסונים הועילו למנוע אשפוזים וחולים קשים, אבל אין להם שום השפעה על מספר הנדבקים. ברור שאתם רוצים לסקול אותי, אבל מוטב שתבדקו קודם כל את הנתונים.

זה לא אומר כמובן שלא צריך לעשות את ההשתדלות המירבית מצידנו, הכל כולל הכל, כדי למנוע את ההתפשטות. אם זה בידוד, אם זה מניעת התקהלויות, ואם זה חיסונים, איש איש לפי הוראות רבותיו. אבל להתייצב ולומר אני יודע איך מנצחים מגפה (בנט), או חמור יותר: עשיתי זאת (נתניהו) – בעבר זאת הייתה יהירות, היום זה שקר, ובעיקר טיפשות על גבול הנאיביות. לא בבית ספרנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכותב האומלל לא מסוגל לכתוב טור אחד בלי לבטאות את השנאה העיוורת שלו לנתניהו.
נו, הוא כבר לא ראש ממשלה, מה אתם רוצים ממנו עכשיו?

איך אפשר להגיד שדאגו שבכל החגים יהיו סגרים ואחר כך באותה נשימה להגיד הנה אחרי החגים שכל כך פחדו מהם הנתונים ירדו… קצת היגיון…
בנוסף כשמוסיפים לדברים אמירה של "בטח תסקלו אותי" וכד' זה לא הופך את הדבקים ליותר אמינים ומדוייקים. והוא הדיו לאמירת תבדקו. בכל מקרה יש עוד הרבה מה להעיר על הדברים. על אף שעם חלקים גדולים אני די מסכים.

צודק לגמרי…אמת לאמיתה!! אני איתך בכל מילה, ולא צריכים לסקול אותך כי האמת צועקת!! אין קשר אנושי לעליית מספרי החולים וירידתם…סגרים לא הועילו מאומה, ורק הזיקו. פוליטיקאים חושבים שהם הכי אלופים אבל בסוף כולם כורעים ברך. חיסונים עוזרים לחולים קשים שלא יפתחו מחלה קשה…אכן הכל כה מדוייק…ומי שלא רואה את זה פשוט עיוור

כמה שטיות בטור אחד. לפחות החלק השנע נכטן.
א. נתניהו לא עשה את כל הטעויות. הנסיון מכל העולם שרק פטיש עבד . פינצטה לא עבדה בשום מקום. הטעות היחידה שנכנע למסע הלחצים שהתחיל בנט (היה עמק בעניין שקירר את האמבטיה) ואאחריו כולם. אם הסגר הראשון היה נמשך עוד חודש היינו במקום אחר. (ניו זילנד אוסטרליה קפקיסין וככ).
ב. הסגרים לא היו רק בחגים היהודים אלא גם בחגים ה'לאומיים'. וזה הפחיד כי יש התקהלויות.
ג. יש עוד מדינות עם 9 מליון תושבים ואפי פחות יש עוד מדינות עם מערכת בריאות אחידה (אסטומיה).
ג. נתבג. הקריסות בנתבג החלו שבוע אחרי שבנט ראש ממשלה. הבעיה לא היית על נוסעים למדינות אדומות אלא עם זה שהם לא נבדקו בכניסה לארץ. בנט כתב על זה והתריע על זה למה הוא טיפל בזה רק אחרי שהקים ועדה על מירון?
ד. בזמן נתניהו בשבוע האחרון הייתה התפרצות בפרדס חנה והוא ידע איך לחנוק אותה מיד. בנט לא הסתדר עם התפרצות בבנימינה ולכן זה ברח לכל הארץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture