Yonatan Sindel/Flash90

ביבי או ליברמן? הסכנה איננה הממשלה אלא המדינה / מ. ישראלי

הסכנה איננה הממשלה אלא המדינה. והסכנה הגדולה ביותר, היא שהפכנו להיות חלק ממנה. יהודים במשך כל הדורות ידעו שהם בגלות וציפו לגאולה. אבל אנחנו כבר לא כל כך יודעים את זה, וסבורים בטעות שאיננו זקוקים לגאולה, אלא רק להפיל את הממשלה הרעה וזהו

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

בעוד פחות משבוע, אם לא יהיה שינוי והלוואי שיהיה, נשב כולנו על הארץ ונבכה. השנה, בכלל לא קשה לבכות. רק לראות המעון בבלפור שומם, בלי המשפחה המכובדת והאהובה ששכנה בו כל כך הרבה שנים, די בכך כדי לכאוב ולהוזיל דמעה קטנה או יותר.

כשנקרא במגילת איכה "עוללים שאלו לחם פורש אין להם" לא נצטרך להפליג אחורה ולתאר מה היה לפני אלפיים שנה, אלא נוכל פשוט להיזכר במר ליברמן, ובגזירות המרושעות והאכזריות שלו על אותם עוללים ששואלים לחם, ולבכות.

כשנשמע את הפסוק "ידו פרש צר על כל מחמדיה", לא נצטרך להתאמץ כדי להזדהות. הרי זה עתה חווינו איך ה'צר' הלא הוא בנט, פרש ידו על כל המעונות ומהמשרדים הנחשקים, והוציא אותם באכזריות מרושעת מידי גוש הימין, ישר לידיהם הטמאות של השמאל.

בטח כשנפגוש את הפסוק "כי ראתה גוים באו מקדשה". הרי אין לך חילול הקודש יותר מכך שמפלגה ערבית, לא יהודית ואנטי ציונית, נכנסה פנימה לתוך הקואליציה הקדושה. השנה אם כן, תשעה באב אינו עול שצריך להסתדר אתו, אלא ממש הזדמנות עבורנו לפרוק את הכאב הנורא על מה שמתחולל כאן במדינה שלנו. ועל החורבן הנורא שארע לנו בשנה הזאת, ממש ממש כעת.

קצת ציני, אבל לגמרי אמת.

חמשה שבועות מהקמת 'הממשלה'. חמשה שבועות בהם אנו שומעים ללא הרף, ביום ובלילה וגם לפנות בוקר, שהממשלה הזאת מסוכנת. מסוכנת למדינה, מסוכנת לצבא, ובעיקר מסוכנת לדת. וזה לגמרי נכון. אבל לא רק הממשלה הנוכחית אלא גם הקודמת, וכל ה'ממשלות' שהיו כאן בשבעים שנה האחרונות.

קודם כל מבחינה עובדתית. אף אחד ומעולם לא פינק את החרדים, כחרדים. זה פשוט לא ייתכן ולא הגיוני. המטרה המוצהרת של הקמת המדינה הייתה כדי שלא יהיו חרדים, וכפי שהצהיר בפירוש ראש הממשלה הראשון. אם כך, לא ייתכן פשוט לא ייתכן, שהם ירצו לחזק את החרדים. וזה אכן מעולם לא קרה.

אין במסגרת זו מספיק מקום כדי ללכת אחורה ולפרט את כל הממשלות. די בכך שנציין שאהוב החרדים ביבי נתניהו, היה האכזרי ביותר בתחום הזה. הוא הראשון והאחרון והיחיד שהעז לקצץ ישירות בקצבאות הילדים, כשהמטרה המוצהרת היא פגיעה בציבור החרדי ומיעוט הילודה עפ"ל. הוא לא התאמץ אפילו ללכת סחור סחור, ולהתנות זאת בעבודה של בני הזוג, אלא פשוט קיצץ וחסל. סתם לשם ההשכלה: אילו קצבאות הילדים לא היו מקוצצות, לא היה בכלל צורך בסבסוד המעונות וגם לא בקצבאות הזעומות של משרד הדתות. קצבת הילדים של משפחה 'רגילה', הייתה גדולה יותר משניהם.

כל זאת אפילו רק מהפן האנושי, ובהתייחס ל'משפחות חרדיות'. כשמדובר על ה'חרדיות' בעצמה, כמו לימוד תורה וקיום מצוות, תמיד אבל תמיד 'נהנינו' מקיפוח ואפליה במקרה הטוב, ומרדיפה עד רדיפה אכזרית במקרה הפחות טוב והיותר מצוי. ושוב, גם באותה 'ממשלה הטובה ביותר לחרדים מקום המדינה', קרי: ממשלתו של נתניהו. לא צריך להפליג הרבה אחורה. די להיזכר בשנת הקורונה, וביחס שהחרדים זכו אליו. ללא שום מחאה או נסיון קלוש לעזרה מצד 'הקואליציה הימנית' ומצד העומד בראשה.

מה שכן קרה בשנים האחרונות, וזה מה שהביא לכינוי המלטף 'הממשלה הטובה ביותר לחרדים' – הוא מה שמכונה בפי התקשורת 'האביב החרדי'. הממשלה הזו לא באה לעזור לחרדים כחרדים, אלא באה לעזור להם לא להיות חרדים.

במשך שנים, ה'חרדיות' הייתה טאבו. כולם ידעו שאי אפשר לנגוע בה, רק להציק לה. ולכן, ניסו רק את האפשרות הזאת, להציק ולהציק ולהציק, ללא הצלחה כמובן. בשלב מסוים החל אותו 'אביב', שבו הם התחילו להבין שבמקום להילחם במקלות, אפשר לעשות את זה עם גזר. ובמקום להיות 'נגד' החרדים, אפשר דווקא לאגוף אותם מימין ו'לעזור להם להשתלב'. אם כך, למה להיות טיפש ולהילחם. הרבה יותר חכם ללטף ולהרוג במיתת נשיקה.

ואז היא הפכה להיות הממשלה הכי טובה לחרדים. מליארדים של הטבות למי שישתלב בצבא, מליונים למוסדות שיסכימו להכניס פיקוח של המחוז החרדי. מליונים נוספים לשילוב באקדמיה, ועוד מליונים לשינוי התודעה הציבורית. ובקיצור: קחו מה שאתם רוצים וכמה שאתם רוצים, רק תעזרו לנו לעזור לכם להיות פחות חרדים. זו הייתה אולי הממשלה הטובה ביותר לחרדים, אבל לא ל'חרדיות' ובטח לא לדת.

אילו הייתה כעת ממשלת ימין. מה שהיה קורה, הוא בעצם מה שקרה עד כעת. וזה אומר: א. חוק הגיוס היה עובר ככתבו וכלשונו. אם לא במאה אחוז, אז בתשעים ושמונה אחוז. ב. הוועדה כנגד הפטור מגיוס בנות, הייתה קמה. ג. חילולי שבת היו ממשיכים ומתגברים, ברשויות המקומיות ובעבודות ממשלתיות. ד. הרפורמים היו מתקדמים, בגיור, במקוואות, בכותל, ובכל עניין.

מניין לי? כי כל אלו הם דברים שנעשו בפועל ממש בשנים האחרונות, במסגרת ה'ממשלה הטובה ביותר לחרדים'. הוועדה לגיוס בנות הוקמה במשמרת שלה. חוק המרכולים שפרץ את חומות השבת, חוקק באותה משמרת. השבת הפכה ליום השיפוצים הלאומי. הרפורמים קבלו הכרה רשמית על ידי ממשלת הימין כולל החרדים, במסגרת: ההסתדרות בארה"ב, המקוואות בארץ, ועקרונית גם הכותל.

רק מה? כל זה נעשה בשקט. כעת שהוקמה ממשלת שמאל, זה כבר לא בשקט. ועל כל פרט מהרשימה הנוכחית מתעורר מידית עליהום פרלמנטרי וציבורי, שלא נותן לזה לעבור, או לפחות לא לעבור בשתיקה. הוועדה לגיוס בנות לא עברה, ברוך ה'. חוק הגיוס, אם יעבור, ייתקל בהתנגדות עצומה ובמלחמה ציבורית. כל פירצה בחומות השבת, תתקל בצעקות גיוואלד. ועל כל זיז שהרפורמים ירצו לקדם, תהיה מלחמת עולם.

לפני תשעה באב, בא לי קצת לדבר אמת: הסכנה איננה הממשלה אלא המדינה. והסכנה הגדולה ביותר, היא שהפכנו להיות חלק ממנה. יהודים במשך כל הדורות ידעו שהם בגלות וציפו לגאולה. אבל אנחנו כבר לא כל כך יודעים את זה, וסבורים בטעות שאיננו זקוקים לגאולה, אלא רק להפיל את הממשלה הרעה וזהו.

התפקיד שלנו כחרדים, בכנסת, הייתה מתחילתה כדי לזעוק בתוככי הכנסת שהמדינה הזאת היא הונאה, וקיומה הוא סכנה. חברי הכנסת החרדים תפקידם בדיוק כמו חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת. תראו אותם, כל מה שהם עושים כל היום הוא לצעוק כנגד הכיבוש, ובדיוק לשם כך הם נשלחו על ידי בוחריהם. זה בדיוק והרבה יותר מכך, תפקידם של חברי הכנסת החרדים. הכיבוש הוא שקר, אבל התורה היא אמת, ואם על כיבוש אפשר כל כך הרבה לצעוק בלי להתעייף, אז על קריעת התורה לגזרים יום יום ושעה שעה, לא?

כי נמכרנו אני ועמי. במשך השנים שכחנו את תפקידנו שם בכנסת, ובמקום לצעוק על התורה, התחלנו למכור אותה בכסף. ולמדנו כבר בעל פה, שיהדות זה כסף ותקציבים וכסף. או תקציבים וכסף ותקציבים, ושתי התשובות נכונות. אז נכון, גפני ודרעי חוזרים שמונה פעמים ביום ש'אותנו אי אפשר לקנות', אבל זה שקר, כי רק לכן אתם שותקים כבר כמה שנים. ובינינו, הסיבה שלא הצטרפתם לממשלה החדשה איננה בגלל שאתם לא עומדים למכירה, אלא משום שכבר נמכרתם, לנתניהו.

התירוץ הרשמי, או לפחות אחד מהם, שניתן בשנים האחרונות לכך שלא עושים מלחמות מוצהרות, היא כדי ש'לפיד לא יעלה בסקרים'. עשינו הכל כדי שלפיד לא יעלה, ושליברמן לא יעלה, אז הנה, קבלנו את זה בפרצוף. גלגלה ההשגחה, ודווקא שניהם הפכו כעת להיות הראשי ממשלה בפועל. כי אין חכמה ואין עצה ואין תבונה לנגד ה'. העבודה שלנו היא לצעוק ולא להתחכם. לא צעקתם? הנה, כעת אנחנו צועקים…

זהו זה. קבלנו, אולי לראשונה בהיסטוריה, את הפנים הכי אמתיות של מדינת ישראל. זו אכן מדינה שמאלנית וערבית, עם אפס כבוד לתורה ולדת, ועם רצון להשמיד להרוג ולאבד את החרדים. כך היא הייתה תמיד, רק עם כל מיני מסכות. כעת, בסך הכל הורידו את המסכות. הישועה לה אנו זקוקים – איננה להפיל את 'הממשלה הרעה' אלא את 'המדינה הרעה'. אנו זקוקים לממשלה אמתית, ממשלה של מלך המשיח, שיהיה באמת טוב לחרדים וכל היהודים. אם רק נרצה, זה יקרה. והשנה, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, יש סיכוי אמתי שנרצה. הלוואי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture