בנט השבוע. צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

בדיקת עובדות: נאום השקרים של בנט מול האמת / שמואל קרמרסקי

אי אימון: צריך ראש ממשלה אובססיבי, בנט מסכן את מבצע החיסונים, מתעלמים מלפיד כי עסוקים בחופשה של נתניהו, מתי הדלתא הגיעה לישראל והאם הממשלה באמת העבירה תקציב, ומה בנט מכר בשביל חיבוק מדיני? • סיכומו של שבוע

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

1.

בחסדי שמים, בתום 52 שעות של להבות, השתלטו כוחות הכיבוי על השריפות בהרי ירושלים, שהסתיימו ללא פגיעה בנפש, אבל עם נזק אדיר לסביבה. מי שבלט בהיעדרו היה ראש הממשלה נפתלי בנט, שקפץ למקום ביום ראשון בערב להצטלם ולתת הערכה מוטעית לגבי הצפי להשתלטות על האש ולהיעלם, ביום שלישי גם דאג להצטלם מהאוויר במהלך טרמפ מוסק מאוגדת עזה.

רבים, בהם אנשי הכיבוי, משווים את ממדי השריפה לאסון הכרמל. אפשר וראוי לדון על המחדלים שהבילו לאסון הכבד, אבל כל מי שהיה בסביבה אז זוכר היטב את נוכחותו דל ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שהגיע לחפ"ק שעות אחרי ההתפרצות וכאילו עבר לגור שם.

בתקשורת נוהגים להאשים את נתניהו שהוא "פאניקר", פחדן חסר תקנה, מאיראן, מהקורונה, משריפות, החשש מאיבוד שלטונו (שהתממש) ועוד. וכשהוא "נכנס לפאניקה" הוא עובד הכי יעיל, ממש באובססיביות.

כבר בערב הראשון אחרי התלהטות השריפה פנתה בבקשות סיוע מהקהילה הבינלאומית, וישראל שכרה ישראל את מטוס הסופרטנקר. ביום השני לשריפה הצטרפו למאמצי הכיבוי שני מטוסי כיבוי גדולים רוסיים, בסך הכל סייעו 19 מדיניות. הם לא סייעו כי שיגרו אליהם מברק, הם סייעו כי ראש ממשלה אובססיבי התקשר לטרטר את המנהיגים.

מי אמר שאובססיה זה דבר רע? בחיסונים זה עבד מעולה.

2.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב השבוע את הטקסט המדהים הבא: "הגענו אתמול למיליון מחוסנים בחיסון השלישי. אני רוצה לומר תודה אישית למתחסנים. אני רוצה שתדעו שזה מרגש אותי ואני רואה בכך הבעת אמון לא רק בי, אלא בממשלה ובמערכת הבריאות".

האמירה הזאת היא מסוכנת, כמות השנאה (המוצדקת) שיש לבנט בחוגי הימין והמסורת היא כל כולה הבעת אי אמון, האימון של ציבור הזה בבנט לא קיימת, הציבור הזה נשמע במשך שנה וחצי להנחיות ולקת 2 חיסונים כי נתניהו היה בשלטון ועליו הם סמכו, ברגע שהוא עזב האימון שלהם במערכת נעלם.

להוסיף על חוסר האימון הזה גם אמירה חסרת אחריות שכאילו עושים טובה אישית לבנט, ראש הממשלה עם האימון הציבורי הנמוך ביותר אי פעם, אלול להוביל אנשים להימנע חלילה מלהתחסן.

הציבור החרדי לא מביע אימון בנתניהו ולא מביע אימון בבנט. הציבור החרדי שומר על ההנחיות של גדולי ישראל, כשגדולי ישראל אמרו לנו לא להיכנס לבתי הכנסת – לא נכנסנו, כשגדו"י הורו לנו כן לשלוח את הילדים לתלמודי התורה – שלחנו, כשאמרו לנו להתחסן – התחסנו.

אבל לצערנו יש ציבור שלא קובע את אורח חייו לפי זה, ואם לא שנתניהו מתחסן גם הם לא היו מתחסנים. ולא, אלו לא אנשים שמביאים אימון בבנט. למרבה המבוכה, שלו, לפי הסקרים גם מי שכן תומך בממשלה הרעה הזאת מטעמי שמאל ו"רק לא ביבי" לא רואה בו כמתאים ביותר לתפקיד.

3.

הצביעות של התקשורת נחשפה בשבוע האחרון שוב, במלוא כיעורה. ראש הממשלה, וראש הממשלה החליפי ושר החוץ, נעלמו לחופשה בצפון, חודשיים בלבד אחרי שנכנסו לתפקידם, ובשיא אחר המשברים הגדולים ביותר בהיסטוריה המודרנית.

אבל שלא תבינו לא נכון, התקשורת עסקה בחופשה, אבל לא בחופשה שלו. אלא של ראש האופוזיציה נתניהו שבחר לנצל את העובדה שעול המדינה כבר לא על כתפיו ולטוס לנפוש בסן פרנסיסקו.

הכותרות ראשות, "צפצפו על ההנחיות", הייתה הכותרת בכלכליסט, "למרות האזהרה החמורה", שאגו במעריב, וכן הלאה. בפועל כמובן מותר לטוס לארצות הברית, אך יש המלצה של בנט ומשרד הבריאות לא לטוס. לשר החוץ לפיד זה לא הפריע לטוס להצטלם במרוקו.

4.

בעבר, כשהיה ראש ממשלה פחות אהוד בתקשורת, היה מנהג שהועתק מהתקשורת האמריקנית (כשגם שם לא חיבבו את הנשיא) הנקרא "פאקט צ'אק" – בדיקת עובדות. מאז חילופי השלטון, כאן ושם, הוא נעלם כלא היה. האם זה כי המנהיגים הפסיקו לשקר? בהתחשב בכך שבישראל מכהן ראש ממשלה שהפר כמעט את כל הבטחות הבחירות שלו, כנראה שלא.

ביום רביעי השבוע כינס בנט מסיבת עיתונאים מתוך כוונה לעודד את החיסונים, אך כמו קודמו הוא פתח במופע האדרה עצמית. "ממשלת ישראל החדשה מציינת חודשיים לקיומה, וכבר הביאה הישגים חשובים, ובראשם: העברנו תקציב מדינה ושמנו סוף לשלוש שנות כאוס בלי תקציב". שקר!

התקציב לא עבר, הוא עבר את המשוכה הראשונה והקלה ביותר – אישור בממשלה. הוא רחוק מאוד מאישור סופי. הוא עוד צריך לעבור שלוש קריאות בכנסת, ובתחשב בקואליציית ה-61 ולפי ההצהרות של לא מעט ח"כים, הרוב הזה רחוק מאוד.

בניסיון לחמוק מאשמתו במחדל הקורונה, או דלתא כלשונו, טען בנט כי "לפני כחמישה חודשים, בחודש מרץ, זן הדלתא נכנס לראשונה לישראל, ביתר שאת באפריל – מאי, והחל להתבסס כאן".

הבעיה? החולה המאומת הראשון שהתגלה בריצוף כנשא של ווריאנט הדלתא היה ב-16 באפריל, חודש אחרי שבנט טוען שהזן נכנס לישראל. יש לציין כי לא כל נדבק בקורונה עובר ריצוף, ואכן ייתכן שכבר חודש לפני כן היה כאן נשא של הדלתא, אבל גם יכול להיות שהיה כאן נשא של הדלתא לפני שנה, או שלא היה כאן נשא של הדלתא ב-15 באפריל.

ככל שידוע לי, אין הוכחה מדעית לדבריו של בנט ופנייתי לדוברו לקבל אימות כזה לא נענתה. וכל זה קרה בהצהרה בה בנט מתחנן לציבור להישמע למדע וללכת להתחסן – ממשלת שינוי כבר אמרנו.

5.

לקבל חיבוק זה נחמד, לקבל חיבוק מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן זה נחמד מאוד, לקבל חיבוק מנשיא מצרים שנפגש עד היום עם ראשי ממשלת ישראל בסתר זה מאוד מאוד נחמד, לקבל גם וגם באותו שבוע כבר מעלה את השאלה – מה נתת בתומרה?

ישראל לא הגיבה השבוע לירי הרקטה מעזה לשדרות. תיקון, היא כן הגיבה, בהכנסת חומרים נוספים לרצועת עזה. לפי דיווחים, בנט וויתר על תגובה צבאית לבקשת מצרים, יום למחרת קיבל הזמנת כבוד לביקור בקהיר, דבר שנתניהו ניסה להשיג זמן רב ללא הצלחה, האם יש קשר? הלוואי שלא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמת ויציב👍👍

מעניין מתי שמעו לגדוי מתי שאמרו לפתוח תת הכל היה סגור

פספסת עוד שקר גס. הם מפמפמים כל הזמן "3 שנים בלי תקציב" זה אחד השקרים הגסים!
נכון שהפעם האחרונה שתקציב הועבר היה לפני שלוש שנים, אבל אז עבר תקציב לשנתיים! כלומר, יש רק שנה וחצי בלי תקציב ולא שלוש שנים!

לשקרנים מאומתים אין להאמין. שקד מאיימת אם לפיד יקדם מדינה פלסטינית לא תהיה לו ממשלה. מי יכול להאמין לה ולבנט אחרי שקבלו מקום ראשון באולימפיאדת השקרים

הוא לא שקרן.
שקרן הוא זה שקיימת אצלו בתודעה 'אמת' כלשהי – והוא משקר.
חדל אנוש זה אין קיימת אצלו שום 'אמת' אלא 'אגו' מנופח ללא גבול ו'אני ואפסי עוד'.
ירחם הבורא וישחרר את עם ישראל מבוער זה שנשקפת ממנו ומממשלתו סכנת כליה לארץ ישראל ולדת ישראל, חלילה. היה לא תהיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture