ממשלה בחופשה: כתב במחנה לשעבר מתקשה להתרגל לעבודה / שמואל קרמרסקי

שרי הממשלה החדשה מקפצים מחופשה לחופשה, בנט מחלק מתנות בעזה, ראש הממשלה מודה שהוא נשען על תומכי טרור, "באבוד רשעים רינה" הפך לאיסור, ומגפת ההכלה מתפשטת בתקשורת • סיכומו של שבוע

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

1.

יש דבר אחר ש"ממשלת השינוי" מצטיינת בו – חופשות. הייתם אולי חושבים ששרי הממשלה הטריים, שהושבעו רק לפני חודשיים וחצי, ינצלו כל רגע פנוי ללמוד את עבודת המשרד וליישם מדיניות, אך בהתאם לרוח מלמעלה, הם עסוקים בלנפוש.

אני לא יודע כמה שרים יצאו בשבוע האחרון לחופש, הם לא ממש טורחים לעדכן שהם מזלזלים בעבודתם, אך הנה רשימה קצרה של שרים שבדרך אגב נודע על כך שהם יצאו נוח אחרי העבודה הקשה: השר לשירותי דת מתן כהנא נעדר מישיבת קבינט הקורונה שדנה במתווה אומן ובתפילות בכותל – בגלל חופשה מתוכנת מראש, השר איילת שקד דיווחה כי הלכה להתחסן בעיצומה של חופשה בצפון, גם השר גדעון סער נצפה על ידי צלמים חובבים נופש עם משפחתו, כאמור רשימה חלקית.

בינתיים, נראה שראש הממשלה החליפי, במהלך השבוע בעת שהותו של בנט בחו"ל גם ראש הממשלה בפועל, ושר החוץ – יאיר לפיד – מתגעגע כנראה לימים שהיה באופוזיציה ויכל לבלות ללא הרף. לפיד נצפה השבוע פעמיים מתארח במסעדות להנאתו, לצד ארוחה משפחתית עם משפחתו. כנראה שכתב במחנה לשעבר מתקשה להתרגל לעבודה קשה.

2.

כל כך לא מפתיע היה לקרוא את הראיון של ראש הממשלה בנט ב'ניו יורק טיימס'. איש הימין הקיצוני לשעבר זכה בעיתון השמאל הגדול בעולם לראיון מפנק, שנתניהו לא היה מקבל גם ב'ישראל היום'. כתרים נקשרו לראשו וקוראי העיתון בניו יורק, ובוושינגטון יכלו ממש לעצום את העיניים ולדמיין שישראל נגאלה מכל מזוריה בזכות ראש מששת המנדטים שלקח בעורמה את התפקיד הבכיר.

הראיון, הראשון מאז כניסתו לתפקיד, היא עוד יריקה בפרצוף של בוחרי הימין כשהוא מראה לאיזה קהל הוא פונה. בנט בוחר להתראיין לעיתון השמאל הגדול בעולם, לומר להם את מה שהם רוצים לשמוע, רק לא לענות את התשובות שהוא חייב לבוחריו המרומים.

בנט מצהיר שם בהתרגשות, כי יציג לנשיא ביידן אסטרטגיה חדשה בנושא איראן. נותר רק לקוות שזה יעבוד יותר טוב משזה עבד עם האסטרטגיה שלו בנושא הקורונה. הוא מרבה לספר שהוא מתנהל כראש ממשלה כמו שהתנהל בהייטק, שמישהו יזכיר לו מה הסיכוי הצלחה למיזם סטנדרטי בהייטק.

בשבוע שעבר שעלנו פה מה התמורה שנשלם על מסע הפינוקים המדיני של בנט, לצערנו התשובה הגיעה מהר מהצפוי, והיא כואבת במיוחד. בשבת כמעט ונהרג חייל ישראלי, במחדל הזוי בפני עצמו, אך התגובה הישראלית הייתה סטנדרטית מינוס. נוסח דיונות.

ואם זה לא מספיק, אז ביום רביעי השבוע החליטו בארגון הטרור חמאס ושותפיו הג'יהאדיסטים לקיים עוד צעדה בגבול, שבחסדי שמיים הסתיימה ללא נפגעים בנפש בצד שלו. כהכרת תודה על כך שלא הצליחו הפעם לרצוח אותנו, הודיעו במערכת הביטחון, באישור הדרג המדיני, להרחיב את הכנסת הסחורות לעזה, כולל ייבוא רכבים חדשים ומסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון, לצד הגדלת מכסת הסוחרים העזתים הנכנסים לישראל. בינתיים, החייל בראל חדריה שמואלי (בן ניצה לרפו"ש) עדיין מאושפז במצב אנוש.

3.

ראש הממשלה הצהיר בראיון בנחישות כי במקרה הצורך ייצא למבצע בעזה גם במחיר של פירוק ממשלתו. "אעשה מה שצריך כדי להגן על עמי. לעולם לא אערב שיקולים פוליטיים בהחלטות הקשורות לביטחון", אמר.

בנט של פעם בטח היה קורא את הפסקה הזאת ומגיב: "תגידו, אתם השתגעתם?" ראש הממשלה לא מבין שעצם זה שהוא בעצמו מודה שחלקים ממשלתו לא יתמכו במאבק צבאי בארגון טרור – היא היא הבעיה.

איש שמתחזה להיות ימין מסתובב ביננו בידיעה שבכירי ממשלתו מזדהים עם אויבי ישראל במאבקם נגדנו, והוא משלים עם כך כל עוד שזה זורם, אך מצפה מאיתנו שנאמין ברגע המתאים הוא יזרוק אותם מכל המדרגות ויכה את החמאס –  וזה עוד מבן אדם שכרטיס הביקור של זה 'נפתלי בינטוטתים ושקרים בע"מ'.

השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי, מת לפתע ח"כ סעיד אלחרומי ממפלגת רע"מ. "בשם ממשלת ישראל, אני שולח את תנחומיי למשפחת אלחרומי על מותו של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ סעיד אלחרומי. שלא תדעו עוד צער", כתב השבוע ראש הממשלה נפתלי בנט.

אותו בנט, לפני שהוא רץ להקים ממשלה עם התנועה האיסלאמית, חשב אחרת על הח"כ המנוח: "מנסור עבאס ומפלגת רע״מ תומכים במחבלים רוצחים, ח"כ אלחרומי מהתנועה העלה תמונות של ברגותי ושל רוצחי תרפ"ט". כשהוא חשד שנתניהו משתף איתם פעולה כתב: "נתניהו כרת ברית עם מפלגה שמעניקה תמיכה מוצהרת במחבלים, למען רווח פוליטי". ושוב מסתבר, שבנט כתב במו ידו את הטקסטים נגד עצמו.

ושלא תחשבו שהוא שינה את דרכו, רק בשבוע שעבר השתתף בכנס תמיכה במחבלים שביצעו את הלינץ' במור ג'נאשווילי, ובמחבלים אחרים שניסו לרצוח יהודים בעכו. בזמן ההתפרעות, בעיצומו של המשא ומתן החשאי להקמת הממשלה, פרסם מאמר בו הוא תמך באלימות וגינה את כוחות הביטחון.

"באבוד רשעים רינה" זאת לא אמרה שאני המצאתי, אלו דברי חז"ל. וממי יותר רשע מאדם שתומך ברוצחי יהודים? ואת זה לא אני אמרתי, את זה אמרו חצי מהמספידים שלו השבוע, רגע לפני שרצו להקים איתו ממשלה כנועה.

5.

השבוע קרו 2 שיאים, שליליים. 10 אלף אנשים נדבקו בנגיף הקורונה ביממה אחת, וישראל חצתה את רף המיליון נדבקים. לא צריך לדמיין מה התקשורת הייתה עושה אם נתניהו עדיין היה בתפקיד ראש הממשלה, אפשר פשוט לדפדף אחורה. שום דבר לא התקבל כמובן מאליו, למרות שהממשלה התמודדה עם מגפה חדשה, כל חולה הוגדר ככישלון אישי של נתניהו, ונמרח בשערי הענק של העיתונים.

אבל עכשיו הכל טבעי, למרות שמדובר בגל רביעי של אותו נגיף, אחרי שנה וחצי של ניסיון,  עם מבצע חיסונים מוצלח. מכילים את המתים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השר לפיד עובד מאוד קשה בחיפוש יעדים מעניינים לביקור בחו"ל והכל על חשבון משלמי המיסים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture