Yonatan Sindel/Flash90

ממשלה 180 מעלות ימינה מנתניהו / שמואל קרמרסקי

גנץ רץ לחלות את פני מממן הטרור כדי לעזור לו להמשיך לממן את רוצחי היהודים, בתמורה לתמונה עם א-סיסי – בנט מלעיט את חמאס במתנות והלווייתה של חופש הביטוי בישראל • כִּי תַעֲבִיר מֶמְשֶׁלֶת זָדון מִן הָאָרֶץ • סיכום שבוע

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

1.

נפתלי בנט, יו"ר ימינה, הוכיח גם השבוע כי בניגוד להבטחות להקים ממשלה עשר מעלות ימינה מנתניהו, הוא הקים ממשלה 180 מעלות ימינה מנתניהו. בצעד שלא נעשה מזה כעשור, החל שר בכיר מטעם הממשלה לחלות את פניו של ממן הטרוריסטים הבכיר אבו מאזן או כפי שהם מעדיפים לקרוא לו – מחמוד עבאס.

בצעד הזוי, החליט הדרג המדיני לסייע לרשות הפלסטינית לעקוף את החוק הישראלי שקבע כי יקוזזו מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרש"פ הסכומים שהיא משלמת לרוצחי אנשים, נשים וטף שכל פשעם הוא שהם יהודים.

הרשות, שנקלעה לקשיים בעקבות החוק, לא חשבה לרגע להפסיק את זרם הכספים למחבלים, אלא להתמסכן, וכנראה שהנשיא ביידן שמע את זעקתם, ולחץ על ראש הממשלה בנט לתת הקלות לרשות המחבלים.

בעקבות כך, ישראל החליטה להעמיד לרשות מאזן-עבאס חצי מיליארד שקל בכדי שתוכל לצלוח את המחסור בכסף שאותה ישראל מונעת ממנה – מסיבה שאין מוצדקת ממנה בעולם. מי שאגב העביר את החוק ההוא היה לא אחר משר המודיעין כיום אלעזר שטרן (יחד עם ח"כ אבי דיכטר).

2.

וממתנה לטרוריסט אחד לטרוריסט שני. ישראל לא מפסיקה להלעיט את עזה במתנות, מבלי שאפילו לקחו הפסקה של כמה רגעים בכדי לתת לדמו של בראל חדריה שמואלי הי"ד להתקרר.

מרוב המתנות שניתנו השבוע לעזה, כבר אי אפשר לספור. הנה רשימה חלקית, כי חלק לא פורסם רשמית: הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לעד 15 מיילים ימיים, הרחבת פתיחת מעבר כרם שלום, להעברת ציוד וסחורות, תוגדל אספקת המים לרצועת עזה ב-5 מיליון מטר מעוקב (מלמ״ק) נוספים, תוגדל מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-5,000 נוספים, הרחבת הכנסת ציוד וטובין לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועת עזה, יאושר ייבוא רכבים חדשים לרצועה ויחודש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון – כל אלה לפי הודעות רשמיות של מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

כל ההודעות מסתיימות בנוסח זהה: "הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב". אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק, ממש במקביל לפרסום ההודעה התפרעו מאות מחבלים על גדר הרצועה וניסו לשחזר את רצח החייל בראל חדריה שמואלי הי"ד.

וכאמור, כל זה רק מה שפורסם רשמית. לפי דיווחים, עיתונאים עזתיים מדווחים כי השבוע, לראשונה מאז שנת 2014, ישראל תאפשר כניסת חומרי בניין לרצועה ללא מנגנון הפיקוח של האו"ם – במילים אחרות: ישראל תסייע לארגון הטרור חמאס לשקם את מנהרות 'המטרו' שאותה ישראל פעלה להשמיד במבצע האחרון לפני כמה חודשים.

בנוסף, ממשלת בנט אפשרה הכנסת ברזל לבנייה (בנייה של מה?), הוכנסו גם מגוון של חומרי בניה דוגמת, לוחות גבס, קרמיקה, שיש, גרניט ומלט שמועבר בסילו. כל זה כאמור במקביל להטרדות הליליות על גדר, שנערכות כל ערב ברציפות.

במאמר בעיתון הרשמי של תנועת חמאס 'פלסטין' כתב ד"ר עדנאן אבו עאמר, כי האירוע בו נורה למוות בראל אחיה חדריה שמואלי אינו מפחיד את הפלסטינים, כיוון שהם מעריכים שישראל "תכיל" את האירוע למרות החומרה שלו. לפעמים הטרוריסטים מנסחים את זה טוב מידי.

3.

אחרי שאנחנו מתחילים לגלות לאט לאט כמה עלות פלוס ריביות אנחנו משלמים על התמונה של בנט עם ביידן, עולה חשש כבר מאוד מה אנחנו צפויים לשלם על הפגישה הצפויה של בנט עם נשיא מצרים א-סיסי.

ב'כאן חדשות' דווח כי הפגישה תהיה פומבית, מה שבוודאי מקפיץ את המחיר בפי כמה. מה בנט לא יעשה בשביל עוד תמונות לאוסף. אבל אם פעם ניסו לעמעם את זה, הפעם זה נכתב שחור על גבי גוגל בדיווח: "לקראת הפגישה, ישראל נקטה בשורה של מחוות כלפי רצועת עזה".

בנט רוצה תמונות יפות, תושבי הדרום והמשפחות השכולות משלמות את המחיר.

4.

בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' דווח השבוע כי ראש הממשלה נפתלי בנט היה אמור להשתתף בפסגה מרובעת בשארם א-שייח' עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה השני. לבסוף, על פי הדיווח, הצד בחר לבטל את ההזמנה.

דוברו של בנט מיהר למסור כי "הדיווח בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' אינו נכון. לא הייתה כוונה לקיים מפגש בין ראש הממשלה ליו"ר הרשות הפלסטינית ולא צפוי כל מפגש כזה. הנשיא א-סיסי הזמין את ראש הממשלה לפגישה במצרים ורה"מ יפגש עמו בקרוב".

הבעיה של בנט היא שאיש לא מאמין לו. כמו בסיפור של "זאב זאב", בנט נושא איתו קופסת שקרים במימדי ענק, וטרם נמצא העיתונאי שיאמין להודעת הכחשה מטעמו. גם אם מחר דוברו יכחיש שבכוונתו להיפגש עם המנהיג העליון של איראן, לא ממש נוכל לדעת בוודאות האם זה אכן לא נכון.

5.

לא יצאו הודעות רשמיות, אבל השבוע נערכה רשמית הלווייתה של חופש הביטוי בישראל. כשנה אחרי שאחותה האמריקאית הלכה לעולמה, עם סתימת פיו של מי שהיה אז מנהיג המעצמה החזקה בעולם בכל הרשתות החברתיות, לראשונה המודל הקומוניסטי יובא לישראל עם סימון ראשון אי פעם של פוליטיקאית ישראלית.

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן פרסמה בטוויטר את סרטון הנמנום (לכאורה) של ביידן במהלך הפגישה עם בנט. הסרטון הפך לוויראלי ברחבי העולם והגיע לכ-6 מיליון צפיות, אז נזכרו בהנהלת טוויטר לסמן אותו כ"תוכן שעבר מניפולציה".

אין דרך אחרת להגיד את זה, מדובר בשקר. א. אם בטוויטר מתכוונים לסמן כל סרטון חתוך, אז הם יצטרכו לחסום 98% מהסרטונים שפורסמו בפלטפורמה. ב. בהודעה המצורפת לסרטון, דיסטל-אטבריאן לא כתבה שביידן נרדם, היא אמנם רמזה לכך באימוג'י, ונכון שאני נכנס לקטנות, בכל זאת ההספד לדמוקרטיה. ג. וכל זה למה? כי "בודקי העובדות" של CNN ורויטרס קבעו שביידן לא נרדם, כי הם יודעים לצפות בסרטון עם עיניים יותר יפות משלנו.

חשוב לי להדגיש, הסרטון של 'סליפי ג'ו' לא חשוב ולא מעניין וגם ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן לא כל כך חשובה. מה שמאוד מדאיג הוא ייבוא השיטה האמריקאית של שליטה בשיח ברשתות החברתיות, המקום האחרון בו לאנשי הימין עוד הייתה במה חופשית, עד השבוע.

6.

את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי פגשתי יותר מפעם אחת, אבל השבוע העברתי איתו במרפסת ביתו בהר הנוף יותר משעה, יחד עמיתי יעקב בנדה, לראיון מיוחד לסיכום השנה. לשמוע בדאגה והחרדה בקולו של מי שנמצא בעשייה הציבורית שלושה עשורים, וראה כבר ממשלות רעות בחייו, עד כמה מסוכנת הממשלה לכל דבר שבקדושה, מגדירה מחדש את התפילה שנישא בשבוע הבא כִּי תַעֲבִיר מֶמְשֶׁלֶת זָדון מִן הָאָרֶץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture