בשביל תמונה עם אבו מאזן יוותרו על הכל / שמואל קרמרסקי

שרי מר"צ נסעו לרצות קומץ קיצוני ונכחד של בוחרים, שקד נערכת לפגישה עם אבו מאזן, ה'סטרטאפ ניישן' עוד לא הגיע ל' הבריאות, הורביץ עסוק בהכל חוץ מקורונה, השמאל הפרוגרסיבי מגיע לישראל והתלמיד הגרוע של נתניהו בשיא חדש

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

1.

אפשר להיות חלוקים לגבי הפתרון הנכון לסכסוך הישראלי פלסטיני, אפשר גם לטעון כמו שר הביטחון בני גנץ שיש צורך לחזק את הרשות הפלסטינית מדין "הרע במיעוטו" ואולי אף להיפגש עם לשם כך עם יו"ר הרשות אבו מאזן בכדי לדון איתו בתיאום הביטחוני ובמצב הכלכלי, אבל לא בשביל זה עלו לרגל בכירי מר"צ למוקטעה.

שר הבריאות ניצן הורביץ', השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', ויו"ר סיעת מר"צ ח"כ מיכל רוזין, לא נפגשו עם אבו מאזן בשביל מדינת ישראל, לא היא עמדה לנגד עיניהם. הם נסעו לרצות קומץ קיצוני ונכחד של בוחרים שרואים במממן הרוצחים הזה אישיות חיובית.

באופן מפתיע, או שלא, השמאל רואה בדיקטטור הפלסטיני שמכהן בתפקיד מאז 2005 ללא בחירות, כאישיות של שלום.

איש השלום הזה היה בין מקימי ארגון הטרור ספטמבר השחור, דאג למימון טבח הספורטאים במינכן, הכותרת לעבודת הדוקטורט שלו הייתה "הקשרים בין הנאציזם לציונות בין השנים 1933 – 1945", בספר שפרסם טען שהתנועה הציונית שיתפה פעולה עם הנאצים בהשמדת העם היהודי, והכי משעשעת היא העובדה שהראיס הפלסטיני יזם את התלונה בהאג נגד בכירי צה"ל, בהם סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן – איש מפלגת מר"צ.

כל זה לא מנע מהורביץ' ושותפיו לחלות את פניו של תומך הטרור בן ה-85 ולמהר לפרסם תמונות מחויכות איתו. וזה במפלגה שחרטה על דיגלה זכויות האדם, חופש הביטוי, ושלל סיסמאות ליברליות על הנייר. אבל בשביל פוטו-אפ עם אבו מאזן יוותרו על הכל.

2.

לאחר הפגישה פורסם כי אבו מאזן ביקש משרי מר"צ לשכנע את בכירת ימינה שרת הפנים איילת שקד שתסכים לשבת איתו לפגישה.

"לא יקרה", מיהרה שקד להתיר את הספקות מטיולה המדיני בדובאי. לדבריו, "לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים".

אם להתבסס על התוצאות מההכחשות הקודמות של שקד, כדאי ללשכות לתאם כבר את מועד הפגישה.

3.

לפני יותר מחודש, ב-29 אוגוסט, כינס שר הבריאות ניצן הורביץ' מסיבת עיתונאים דרמטית בה הודיעה על פתיחת החיסון השלישי מגיל 12 ומעלה, וכניסתו של תו ירוק חדש. על פי ההודעה אז, החל מיום שישי ה-1.10.21 (לפני שבוע) יעודכנו מועדי התפוגה של התו הירוק בהתאם להגדרת מחוסן/ מחלים המעודכנת

קודם כל, לא ממש ברור למה סטרטאפ-ניישן ב-2021 צריך לעבור שוב את האופרציה של להנפיק תו ירוק והמערכת לא יכולה פשוט להסתנכרן עם נתוני המתחסנים ולהיות בתוקף חצי שנה בדיוק מתום החיסון האחרון.

אבל נגיד וגאוני מערכת המחשוב במדינת ישראל לא יכלו לחשוב על פתרון, בו כל אזרח ישראלי לא יצטרך להיכנס פיזית לאתר או לאפליקציה ולהנפיק מחדש את תו ירוק. היה לכם חודש להתכונן, מה חשבתם שיקרה כשתשלחו כ-3 מיליון איש לחדש בין לילה את התו הירוק. למה לא היה אפשר להנפיק את התו הירוק החדש שבוע קודם לכם?

וזה עוד לא הכל. מסתבר שהיישומון בו מנפיקים את האפליקציה לא פעיל במכשירים פשוטים. כלומר, מי שלא מבזבז אלפי שקלים על סמארטפון, אלא יש לו מכשיר חכם פשוט יחסית, לא יכול להוריד את היישומון 'הרמזור'. ושלא לדבר על מה עברו רבבות בני התורה שאין להם גישה לאינטרנט.

ככה זה כנראה, כששר הבריאות יותר עסוק בפגישות ברמאללה מאשר בנעשה במשרדו בירושלים.

4.

בימינו, אחד המדדים לדעת מה הוא סדר העדיפויות של פוליטיקאי, הוא להציג בחשבונותיו ברשתות החברתיות. במהלך השבוע, ראשון עד רביעי, פרסם שר הבריאות ניצן הורביץ 10 הודעות ברשת הטוויטר, אף אחד מהן לא כללה את המילה קורונה. וזה שר הבריאות של מדינת ישראל בעיצומה של מגפה עולמית.

לשם השוואה, עמיתו, שר הבריאות הבריטי סאג'יד ג'אוויד, כתב במהלך השבוע 13 פעם – 4 פעמים על הקורונה. שר הבריאות הגרמני ינס שפאן, שבעיקרון היה אמור להיות עכשיו עסוק עד מעל הראש בהרכבת הממשלה המקומית ודאגה לתפקידו בממשלה הבאה, צייץ 14 פעם – הכל על נגיף הקורונה. מזכיר הבריאות של ארצות הברית חבייר ביסרה צייץ רק 5 פעמים השבע, פעם אחת על הקורונה.

אבל לשר הבריאות הישראלי יש עיסוקים אחרים.

5.

אחת מיסודות השמאל הפרוגרסיבי שהולך ומתרחב בארצות הברית, שמיעוט קיצוני בישראל מנסה לייבא את הקומוניזם המודרני הזה לכאן, הוא שעשיר הוא אדם רע. זה לא משנה כמה קשה הוא יעבור על הונו, לא משנה כמה הגון הוא יהיה, לא משנה כמה כסף יקדיש לפילנתרופיה, הוא איש רע.

לכן, מצאנו את עצמנו כבתחילת השבוע נדרשים להזדעזע מחשיפה שזכתה לשם המפוצץ "מסמכי פנדורה". תחת הכותרת הפומפוזית "החשיפה הכלכלית הגדולה בעולם אי פעם" (שגם אנחנו כאן ב'שחרית' נפלנו בה) ציפו המדליפים שנדמיין לעצמנו שהם חשפו רשת אפלה של מיליארדרים שמנהלים את העולם באיזה קונספירציה בדיונית.

המציאות התבררה כהרבה פחות דרמטית, מסתבר שיש אנשים עשירים שלא ששים להפריש עשרות אחוזים מעושרם למיסים והעבירו את מוקדי העסקים שלהם למדיניות עם מס נמוך.

במקרה של ח"כ ניר ברקת, לטענתו, זה אפילו לא המצב והוא שילם לאורך השנים כחצי מיליארד שקל מס. אבל זה לא מנע מהפרוגרסיבים הישראליים להציג אותו כאחד שעשק את הקופה הציבורית ומנסה לכבוש את השלטון בכוח השחיתות.

אם היינו במקום עם שיח קצת יותר הגיוני, מישהו בממשלה היה מציע להוריד קצת את מס החברות ואולי פחות אנשים היו בורחים לנו למקלטי מס.

6.

דבר אחד אפשר להגיד על ראש הממשלה נפתלי בנט, תחליטו אתם אם זה טוב או לא, הוא תלמיד של נתניהו. תלמיד גרוע. נתניהו כראש ממשלה בחר לא פעם לחשוף מידע מסווג לצרכים מדיניים, הדעות במערכת הביטחון חלוקות אם השיטה שלו נכונה, אבל ללא ספק היה מדובר בשיטה שהביאה תוצאות. פרישת טראמפ מהסכם הגרעין כמשל.

היו גם מקרים שהחשיפות אירועי באזור הבחירות, ואלה שגם ככה לא מחבבים את נתניהו טענו שהוא מנצל את סודות המדינה לצרכיו הפוליטיים.

אבל אז מגיע התלמיד, הגרוע, בנט, שמסביר עד כמה הוא לא נתניהו, ועושה את מה שנתניהו באמת לא היה מעז לעשות. חושף במהלך נאום פוליטי בכנסת, מבצע סודי של המוסד, שאחר כך גם מתברר שלמרבה האירוניה לא ממש הצליח.

אני לא ביטחוניסט גדול, אבל כאזרח פשוט אני מתקשה להבין איך הדברים הסתומים של בנט, שגררו גל שמועות בלתי נגמרות ב"דיווחים הזרים", החל מחטיפה בסוריה ועד בדיקת DNA בלבנון – איך הועילו לביטחון המדינה או להשבת רון ארד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture