2 שרים ביום אחד יכולים ליצור נזק בלתי הפיך / שמואל קרמרסקי

הממשלה המעופפת מציגה שיאי ניתוק, נותרנו כמעט האי העיתונאי היחיד במדינת הפרבדה, היועץ המשפטי לממשלה – אייכה?, בינתיים הראביי הרפורמי ח"כ גלעד קריב מנצל את המצב להפר את החוק, ואולי כדאי לפעמים לוותר על התלונות

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

1.

קשה לתאר במילים את שיאי הניתוק שהממשלה הזאת משדרת לציבור, לכלל הציבור, בפרט לאלו שמוחרמים על ידה אבל גם לאלו שאולי הצביעו לה. לא כל דבר אפשר לתאר, אבל השבוע נפלה בידי ההזדמנות לתאר דוגמית מהציניות של שרי הממשלה.

הממשלה קמה רק לפני 4 חודשים, היא נמצאת בעיצומה של מערכה על העברת תקציב (תקציב רע, אבל כבר נושא לטור אחר), ההיגיון אומר ששרי הממשלה היו אמורים להיות עסוקים עד מעל לראש בגיבוש מדיניות במשרדיהם, אבל הרכבת האווירית בלתי נגמרת.

בין שלל התגובות המברכות שקיבלתי ביממה האחרונה, כולל מאושיות תקשורת בכירות בימין ששיבחו את הפרסום, היו כמובן אלו שניסו להסביר בת"ק תירוצים נסיעה של שר כזה או אחר. אבל כבר למדנו, כשיש יותר מידי שאלות יש תשובה אחת.

תפקידו של שר החוץ כולל גם נסיעות מדיניות, אבל זה כולל רק את זה? כי מכמות הנסיעות שלו זה בהחלט נראה שכך. מה בכלל מחפשת שרת הפנים באיחוד האמירויות? למה השר לשירותי דת יוצא מהארץ בעיצומם של הדיונים ברפורמת הדגל (ההרסנית) שלו במערכת הכשרות? שלל ששרים, שלל נסיעות, ושלל הסברים מוזרים ומנותקים מהמציאות.

2.

הכתבה הזאת, שזכתה ללא מעט תהודה ברשתות החברתיות, מעלה את התהייה: איפה התקשורת? מי שזוכר, כשהייתה פה ממשלה פחות חביבה לבועות השמאל בתקשורת, כתבות מעין אלו היו לחם חוקה. לא הייתה מהדורה בלי השוואות, לא היה עיתון בלי זעקות, אבל מאז הקמת הממשלה, רק שירות ותשבחות. 'שחרית' נותר כמעט האי העיתונאי היחיד במדינת הפרבדה.

הסיפורים על הנסיעות הבזבזניות של שר החוץ לפיד מצאתי רק בידיעה שולית ב'הארץ', מבלי שזכתה להד ראוי. בעבר המדינה רעשה כי הבת של מירי רגב תועדה משתמשת ברכב הממשלתי של אמה, אבל כששרת החוץ מוציא מאות אלפי שקלים בשביל להטיס מקורבים וחברים למרוקו, זה לא מעניין אף אחד.

3.

השבוע פורסם כי השר לשירותי דת מתן כהנא מימן את טיסתו לאיחוד האמירויות, מתקציב ימי ההעשרה ועיון של עובדי משרדו. לא שזה מפתיע, בכל מקרה הוא פועל להרס מערך הדת בישראל, כמה שקלים פחות רק יקלו את מלאכתו, אבל לא צריך להיות משפטן כדי לזהות את השחיתות הנוטפת מההתנהלות.

מלשכתו נמסר תגובה, שיכולה להיכנס לשיא גינס לתירוצים מוזרים. "שר הדתות מכהן גם כחבר בקבינט ולכן יש לו צורך בנסיעה", מסרו אנשיו. אולי כדאי שישתמשו במשרד בתקציב ימי העשרה ללימוד השפה העברית. הדיון לא היה על למה טסת, אלא למה גנבת כסף בשביל הטיסה הזאת מקופה ציבורית, בשביל מה יש תקציב לפעילות הלשכה?

ושוב אנחנו שואלים את השאלה שנשאלה כאן אי ספור פעמים מאז הקמת הממשלה: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – אייכה? היועצת המשפטית למשרד לשירותי דת עו"ד גליה קליין – אייכה? התנועה לאיכות השלטון והעומד בראשו עו"ד אליעד שרגא – אייכה? נגמר לכם התקציב לבלנקים מרוב מכתבים נגד הממשלה הקודמת?

4.

בין שלל השרים שטסים, יש בודדים שנשארים לעבוד במשרד. והאמת, זה מדאיג. "אין בעיה שהם טסים החוצה. הבעיה היא שהם חוזרים", אמר לנו ח"כ ישראל אייכלר וצדק. רק ביממה אחת של עבודה אצל שרים שנשארו בארץ גילנו ששר הבריאות, בין ביקור ברמאללה לדאגה למסתננים, מתכוון לקדם חילולי שבת בעסקים בבתי החולים. עמיתו, הפרוקסי של ליברמן, השר עודד פורר, זומם לחלל את השבת והחגים כתירוץ למחסור בחלב.

2 השרים האלו נותנים לנו דוגמא עד כמה הממשלה הזאת מסוכנת, בכל יום בו היא עומדת על תילה. גם אם יש בממשלה, כביכול, כמה סמנים ימנים, וגם אם היא משותקת ולא מגיעה להסכמות סביב חוקים, הנזק הבלתי הפיך ששרים יכולים לעשות במשרדיהם ביום אחד בתפקיד ייזכר לדיראון עולם למי שתמך בממשלה ההרסנית הזאת.

בינתיים הראביי הרפורמי ח"כ גלעד קריב מנצל את המצב להפר את החוק (גם לגבי זאת, שאלת ה"אייכה" רלוונטית), נשות הפרובוקציה משפצות ביגוד לחוק את הרחבה הדרומית לכותל, ואין פוצה פה ומצפצף. כל אחד עושה ככל העולה על רוחו.

וראש הממשלה נפתלי בנט? הוא עסוק ב"לצמצם את השפעת החרדים". קצת מצחיק כשזה מגיע מיו"ר מפלגה עם 6 מנדטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להר הבית המשטרה לפעמים עוצרים גם בעד חברי כנסת להיכנס כאשר מפחדים מהערבים.
כנראה מתפללי הכותל הקבועים, הדתיים החרידים והנשים לא עשו מספיק בלגן בכניסת גלעד קריב לרחבת הכותל של הנשים.

אוי כמה נזק לדת בגלל אנשים שלא אולכים אחר דעת תורה ובמקום להצביע טיילו חלקם בארץ וחלקם בחו"ל
אנו צריכים לגנותם ולהזכיר להם את המעשה שלא יחזור שנית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture