אמסלם. צילום: תומר נויברג/פלאש90

סיכומו של שבוע: דודי אמסלם – הסיבה לברית בין החרדים לליכוד / שמואל קרמרסקי

כששומעים את דודי אמסלם מתגאה בסיכול מתווה הכותל מבינים למה החרדים לא יבגדו בביבי • הדמיון על שותפות בין החרדים לממשלה עולה שלב • יש מספיק על מה לתקוף את הממשלה, תעזבו את הנרצחים • ובנט חוזר על אותו שקר שוב

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

1.

בראיון שקיימתי עם ח"כ ישראל אייכלר לפני כחודש הוא העלה האשמה חמורה מאוד כלפי השותפות הימניות של המפלגות החרדיות. "לימין אף פעם לא הייתה בעיה שהחרדים סובלים. הימין לא הפסיד כלום. ילד שלומד בבית ספר ממלכתי הפסיד משהו? בנט לא תקצב אותו? ליברמן לקח לו את הצלחות? את הצלחות לקחו רק מהילדים החרדים, את ההנחה של המעונות לקחו רק לאימהות שבעליהן לומדים בכולל, החרדים משלמים את כל המחיר של ממשלת הזדון זאת, והימין כלום ושום דבר"

בראיון שקיימתי השבוע עם ח"כ דודי אמסלם מהליכוד קיבלתי תשובה. לא, לא התשובה שהוא נתן "אני רואה את הדברים בדיוק הפוך, אנחנו לא מפלגה צרה, אנחנו דואגים לכל עם ישראל. החרדים דואגים לבייס שלהם. מי שנמצא בקו האש, המפלגה שסופגת מהשמאל את רוב המטחים, זה הליכוד שמשלמת את כל המחירים, בגאווה גדולה", הוא טען.

במקרה הזה אני לא מסכים איתו. אייכלר מבכה בצדק את העבודה שגזלו את פת הלחם של הילד החרדי, הטענה של אמסלם שהוא חוטף יותר ביקורת מהשמאל לא משכנעת. אבל מעצם הראיון עם אמסלם, מהתשובות שהוא נתן לי לגבי עמדותיו בנושא דת ומדינה, הגאווה בה הוא מספר לי על חלקו בסיכול מתווה הכותל, הכאב בקולו על הכוונה לפגוע בכרם ישראל, זאת התשובה האמיתית למה אנחנו בברית בלתי ניתנת להפרדה עם הליכוד.

לאייכלר יש טענות צודקות על נתניהו, אבל אם ליהודי חם כמו אמסלם (כמייצג ציבור, כנראה של מאות אלפי מצביעי ליכוד שחושבים כמוהו) חשוב שביבי יישאר בראש בכל מחיר, והוא מאמין לא פחות מכך בחשיבות הברית האסטרטגית עם המפלגות החרדיות, אין לנו את הפריבילגיה לבגוד בו.

2.

כעיתונאי אני בדרך כלל משתדל לא להביע עמדה נחרצת בנושאים שלא העמקתי בהם, אם אני שוכח למה תמיד יש את העיתונאי מהמגזר הכללי שמזכיר לי. השבוע היה זה תורו של העיתונאי הוותיק והמוערך שלום ירושלמי שפרסם כי ח"כ ישראל אייכלר מצדד בכניסה לממשלה.

מי שלא מונח בפרטים מרשה לעצמו להסיק שאם לאייכלר יש ביקורת על נתניהו, אזי הוא בעד להיכנס לממשלה. מספיק לפגוש את אייכלר לשיחת מסדרון אחת כדי להבין עד כמה זה מגוחך. אייכלר הוא הדובר החריף ביותר נגד הממשלה, הוא הדובר החריף ביותר במגזר בחרדי באופן כללי, לא הוא האיש שיחבור לממשלה הרעה הזאת.

מה גם שאייכלר בעצמו לא חולק על חשיבות הברית האסטרטגית עם הליכוד והימין, גם בראיון אצלנו הוא הדגיש שהביקורת היא על התנהלותו של נתניהו, אך שאיש לא יחשוב שהדבר הוא מסר לשיתוף פעולה עם הממשלה. ההיפך, כשאני ניסיתי לדון ולדוש איתו בביקורת על נתניהו הוא סירב, בטענה שהדברים ישמשו את מדבררי הממשלה.

וגם אם אייכלר היה בעד תמיכה בממשלה, צריך לזכור שהוא מייצג את עצמו ואולי עוד את ח"כ מאיר פרוש. רוב מוחץ של הנציגים ב-2 המפלגות החרדיות פוסלים את הדבר מכל וכל. האמירה שאולי 16 חברי כנסת חרדים יצטרפו לממשלה בתמורה להוצאת ליברמן זהה לאפשרות שנתניהו יצטרף לממשלה תמורת תפקיד ראש הממשלה החליפי.

3.

אבל כדאי לחזור שוב על העובדה האמיתית והחשובה. הצטרפות המפלגות החרדיות מעולם לא עמדה על הפרק. לא רק מצד המפלגות החרדיות, גם לא מצד הממשלה. לא הייתה מעולם הצעה אמיתית על פרק וגם לא תהיה.

מהיום בו ליברמן התפטר מתפקיד שר הביטחון הוא נמצא בברית אחים עם לפיד. ברית אינטרסים בכל מחיר. האינטרס פשוט, השניים לא רצויים באף ממשלה, אף אחד לא רוצה את הטראבל מייקר איווט ולא את כותב הטורים לשעבר מ'במחנה'. השניים ביחד החליטו לעשות הכל להדיח את נתניהו ואז להתיישב יחד על סיר הבשר. אם יש מישהו אחד שמאמין שלפיד יוותר על התאום האידיאולוגי שלו בשביל שנואי נפשו עם החליפות השחורות, יש לי משטח של חד פעמי מהרש"פ למכור לו במחיר מוזל …

4.

מישהו צריך לקום ולהגיד לחברי הכנסת בליכוד ובמפלגת הציונות הדתית די, הגזמתם. יש כל כך הרבה ביקורת על הממשלה הרעה הזאת, ומי שקורא את הטור שלי כל שבוע יודע עד כמה אני שותף לה, אבל לכל דבר יש גבול.

עוד לפני שהרופאים קבעו את מותו של הקדוש אליהו קיי הי"ד, חברי כנסת כבר חיברו את התגברות הטרור לממשלה עם רע"מ. עד לאן הגענו? שהימין יהפוך לפרקליט הטרור? הרי כשאנשי השמאל הקיצוני מנסים לתרץ את הטרור אנחנו מתקוממים, ובצדק, אז אנא, תנו לנרצחים על קידוש ה' את הכבוד המגיע להם, את בנט תתקפו על מה שבאמת מגיע לו, על תתרצו את הטרור.

זה לא סותר כמובן את שאירע אחר כך. הדרישה המתבקשת של הליכוד מרע"מ לגנות את הפיגוע הנפשע, והתגובה ההזויה שקוראת למנוע פגיעה ב"שני הצדדים". כאילו שרבנים דתיים מסתובבים בהר הבית ומרססים ערבים חפים מפשע.

אבל אז גם בהודעה הרשמית של הליכוד חטאו וניצלו את הפיגוע למטרות פוליטיות. "ביום של פיגוע רצחני הממשלה של בנט-עבאס עסוקה בלחוקק חוק איראני להגבלת כהונה, חוק שלא מקובל בשום דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם. בושה". יסלחו לי דוברי הליכוד, אבל הבושה היא שלכם.

5.

נפתלי בנט, ראש הממשלה בתואר, הפוליטיקאי המזוהה ביותר בישראל עם המושג שקר, חושב שאם יחזור על אותו שקר שוב ושוב ושוב, הוא יהפוך לאמת.

בכנס השבוע אמר כי "כשנכנסתי ללשכת ראש הממשלה, לפני פחות מחצי שנה, נדהמתי מהפער בין הרטוריקה לבין המעשה. מצאתי מרחק מטריד בין ההיגדים מסוג "לעולם לא נרשה שאיראן תהיה גרעינית", לבין הירושה שקיבלתי. אם לסכם את המציאות שירשנו במשפט אחד – איראן נמצאת במצב מתקדם ביותר של תכנית הגרעין שלה, כשמכונת ההעשרה שלה משוכללת ורחבה מתמיד".

מדובר בגרסה אותה בנט מנסה לשווק מאז כניסתו לתפקיד, בניסיון להכין את הקרקע לכשלנו הצפוי במאבק מול הגרעין האיראני. תחילה הדברים נאמרו בשם גורם בלשכת ראש הממשלה, ואז בשם בנט בשיחות סגורות, וכעת מעל במות פומביות. הדברים כמובן סותרים את כל מה שבנט אמר עד לכניסתו בתפקיד, כולל.

לפני נאום הצגת הממשלה נמסר מטעמו של בנט כי יביע התנגדות נחרצת לחזרה להסכם הגרעין עם איראן. "בהקשר זה, מדיניותו תהווה המשך לקו שנקט נתניהו בנושא הגרעין האיראני", נמסר אז. לאיזה בנט להאמין? האמת, שלשניהם לא ממולץ…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture