Olivier Fitoussi/Flash90

שָׁמָה הָרֶשַׁע: ישראל ארנפלד בטור זועם על אלימות המשטרה

הגוף המתקרא בשם משטרת ישראל סובל משחיתות נוראית בין שורותיו, שחיתות מחליאה. אין לדעת עד לאן מטפסת השחיתות הזו, היא נעצרת בלשכות סגני הניצבים? הניצבים? ושמא היא מטפסת אף ללשכת המפכ"ל? נדרש ניקוי אורוות יסודי

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

הבמה הזו, בעבר, לאחר בריחת ששת המחבלים הארורים, נוצלה כדי להראות את הבעייתיות שקיימת בכמה מערכות ציבוריות בישראל. דיברנו אז על הפרקליטות, השב"ס והמשטרה, שרחוקות מלעשות את תפקידן נאמנה, שפעם אחר פעם, הן אינן נמצאות היכן שהן צריכות להיות, פעם אחר פעם הן נמצאות היכן שאסור להן להיות או פועלות באופן שאסור להן לפעול. באופן כללי נראה כי הגופים האלה מתחזקים בעיקר גוף דוברות חזק שינסה לשמר את אחוזי האמון שעוד נותרו להם, והאחוזים האלה נמוכים מאוד.

השבוע, כשסרטון הראה כיצד מכתזית משטרתית מתיזה את גופו של מפגין חרדי אל אבני המדרכה במה שנראה כהנאה סדיסטית של שוטר שיושב בתוך הרכב הממוגן ומנסה פעם אחר פעם לכוון את תותח המים כך שיפגע בול, עד שעולה בידו. אין זה משנה מה היו מעשיו של המפגין. גם אם התנהגותו נלוזה, גם אם הוא פורע חוק, אין זו הדרך להעניש אותו. אלימות אמורה מדינה מתוקנת להפעיל במקרי קיצון של חקירה להצלת חיי אדם או במלחמה באויב. אפילו אדם שנעצר ע"י רשויות החוק ומסרב לבוא עם השוטרים לא אמור לסבול מאלימות כזו. לכל היותר, יתפסו אותו ארבעה שוטרים בכל גפיו ויאזקו אותו, אך אין שום סיבה מוצדקת לאלימות שכזו כלפי אזרח. תגובתו הנלוזה של השר לביטחון פנים, עמר בר לב לאירוע, טענה כי המפגין לא זז ממקומו. "השפריצו עליו פעם, ועוד פעם, ובסוף זה מה שקרה". והשאלה שפורצת, ותסלח לי המשטרה על הציניות, אם גם זה לא היה עוזר, ומדובר היה באדם ששוקל 150 קילו, מה היו עושים אז? דורסים אותו במכתזית? יורים בו? ואז יאמרו: "הוא לא זז. זה מה שקרה בסוף?"

אין גבול לניתוק ולאכזריות של המשטרה. לאחר התקרית, נטען כי בהקלטת הקשר בין השוטר במכתזית למפקדיו, הוא נשמע אומר שלא ניתן לפעול מאחר וישנם אזרחים תמימים רבים באזור. למרות זאת התעקשו המפקדים על הפעלת הכלי כנגד מפגין בודד ומקפץ. בכל מקרה, הטענה לא נשמעת אמינה במיוחד לאור הדבקות הרבה שהפגין השוטר במלאכתו.

ואם עם כל זה לא גדשה הסאה, הביא סוף השבוע בכנפיו את הבחור התמים חיים מזרחי. בחור טוב לב שרצה להגן על אישה מפני פרחחים ששרטו את רכבה והמשיכו הלאה כאילו לא קרה דבר. לתומכם, תחשבו ששוטר יעניק לו צל"ש על מעשהו. אז לא. הפרחחים פורעי החוק התגלו כשוטרים, ואלו החלו להפליא את מכותיהם בבחור התמים שרק רצה לעזור. הוא הוכנס אל הניידת והוכה מכות קשות, חבלו בו בפניו ובכל חלקי גופו על לא עוול בכפו, האשימו אותו בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. למרבה הצער, צדקו השוטרים פורעי החוק. מסתבר שתפקידם הוא אכן להפעיל אלימות חסרת גבולות במרחב הציבורי כלפי אזרחים תמימים שלא פשעו ולא חטאו. השוטרים הביאו את מזרחי אל מגרש הרוסים, כלאו אותו למשך לילה שלם, חקרו אותו, סירבו לתת לו לשתות, להתפנות, או לקחת תרופות שלהן הוא נצרך. הוא קפא מקור לילה שלם מאחורי סורג ובריח תוך שמסרבים לאפשר לו לשוחח עם אימו ועם עורך דינו ששהה מחוץ לכותלי תא המעצר.

אל תטעו לחשוב שאלה עשבים שוטים, זהו לא רק שוטר אחד סורר. חבריו לניידת שיתפו עימו פעולה באופן מלא, חבריו לתחנת המשטרה במגרש הרוסים לא רק שלא הפריעו לו או הפסיקו את מעשיו הנפשעים, הם גם סייעו לו, ואיימו על הבחור במעצר שיימשך ימים רבים. כלל שוטרי התחנה על דרגותיהם – ואין לדעת אילו שוטרים ובאיזה דרגות ראו את הדברים קורים – לא נקפו אצבע. מסע הייסורים של מזרחי הסתיים רק למחרת בבית המשפט, שם חשף עורך הדין של ה'נאשם' את התיעודים ממצלמות האבטחה ברחוב מלכי ישראל, סרטונים שגילו את המשטרה במערומיה. השופטת לא ידעה את נפשה מרוב תדהמה, המשיב בשם המשטרה התגמגם מולה ולא הוציא מילה. הוא לא התכונן לתיעוד בבית המשפט, הוא חשב לתומו שיוכל להמשיך את מצג השווא הנפשע גם מול שופטת. מה תשווה מילתו של אזרח קטן מול מילותיהם של שוטרים – "עדי ראייה"?

הגוף המתקרא בשם משטרת ישראל סובל משחיתות נוראית בין שורותיו, שחיתות מחליאה ומבחילה. אין לדעת עד לאן מטפסת השחיתות הזו, היא נעצרת בלשכות סגני הניצבים? הניצבים? ושמא היא מטפסת אף ללשכת המפכ"ל? נדרשת פעולה גורפת וחדה שתבוא ממעלה השלטון ותנקה אורוות באופן היסודי ביותר שניתן. לא ייתכן שינאמו לאזרחים על שלטון החוק ויציגו בפניו מאפיה, שהתואר 'כנופיית שלטון החוק' מחמיא לה ועושה עימה חסד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה בסלע. הבעיה עם הציבור החרדי שברגע שמהשטרה תופרת תיק על משהו (מהאזרח הקטן ועד לרבנים) כולם פתאום מאמינים להם ואין שום כף זכות. אנחנו צריכים להבין שמשטרה היא משטר-רע בכל מצב. לא רק הבפגנות.

חזק מאוד, צריך לפרסם המאמר בכל כלי התקשורת.
המצב איום ונורא, חבורת פשע אלימה ושקירית.
אחרי זה יש טפשים שמאמנים לחוקרים שלהם.
אין אימון בשוטר גם אחרי שיכנס לכף הקלע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture