העבודה שלנו היא פשוטה – אנחנו לא מחליטים / שמואל קרמרסקי

יש לי דעה בנושא, אבל היא לא רלוונטית ולא ברת קיימא, מה שגדולי ישראל קובעים – זה ורק זה, רלוונטי. כל היתר זה דיבורי סרק • בנט גילה את הסוד איך לנצח מגפה, וזה לא כתוב בספרון שחיבר • מדיניות של עצימת העיניים

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

1.

לפני כשנה, בעיצומם של ימי הקורונה הסוערים, בגלים הקודמים (כשעוד הייתי העורך של אתר האח שלנו, 'חדשות JDN'), רואיינתי על ידי עיתונאי בתקשורת הכללית שניסה להבין איך אנחנו מנווטים את הספינה במים הסוערים של אז.

כאז כן היום, זה לא היה פשוט, בטח לא בתקשורת שאמונה על דקדוקי ההלכה, בלשון הרע מחד, ולא פחות במצווה ועשית ככל אשר יורוך, לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל, גם אם יגידו לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין.

אבל מצד שני, כפי ששמעתי בראיון של עמיתי וידידי יעקב בנדה, עורך האתר כיום, ואני מסכים איתו במאה אחוז, העבודה שלנו היא פשוטה – אנחנו לא מחליטים, גדולי ישראל מחליטים בשבילנו, אנחנו רק אנשי הביצוע, אין מה להתלבט, אז זה אולי לפעמים מרגיש מורכב, אבל האמת שזה מאוד פשוט.

"תבין, זה לא שאסור לי להעביר ביקורת על רבנים – אין לי ביקורת על רבנים", אמרתי אז למראיין החביב שניסה להבין כיצד אני שותק על התנהלות של כזאת או אחרת. יש לי דעה מוצקה בנושא הקורונה, מי שקורא את טורי בוודאי יודע מה היא, אבל כשזה נוגע לגדולי ישראל, דעתי לא רק שהיא לא רלוונטית, היא לא קיימת. "זה פשוט דבר מדהים בעיניי", הוא הגיב לי אז, ואני עניתי: "על זה חונכנו, זה הבסיס של החינוך החרדי".

מה שהיה נכון לקורונה, נכון גם לסערות המתרגשות על הציבור החרדי כיום. נשאלתי אין ספור פעמים מה דעתי בנושא, ויש לי דעה בנושא, כמו שבטח יש לכל אחד, אבל היא לא רלוונטית ולא ברת קיימא, מה שגדולי ישראל קובעים – זה ורק זה, רלוונטי, כל היתר זה דיבורי סרק.

"ב'עיתון חרדי', שמאז ומתמיד אחריותו היא גם בדברים שאינו מסקר ומדווח, 'פעמים שאתה מתעלם', והדבר מסור לגדולי התורה", נכתב בדעת תורה שפורסם בשם מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

2.

צפיתי השבוע במסיבת עיתונאים שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט, לפני כינוס הקבינט שהחליט לא להחליט, ותהיתי האם הוא שומע את עצמו.

הבן אדם אומר "נגיע לכמה מיליוני נדבקים", ואז טוען ש"אין מקום לפאניקה, אין מקום להיסטריה". במדינת ישראל חיים כיום 9.2 מיליון תושבים, שכך שגם אם מיעוט רבים שניים ומיליוני נדבקים זה לפחות 2 מיליון, אנחנו מדברים פה על הדבקה של כמעט רבע מאזרחי ישראל.

אחרי זה התבכיין על כלי התקשורת: "אותם אולפנים שעכשיו משדרים היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי לפני כמה שבועות, כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות". מה הוא טוען? שרק לו מותר להיות היסטרי? וגם מה זה עוזר לנו ש"אמרתי בדיוק מה הולך לקרות וכשהכנו את המדינה", אתה פה על תקן חזאי? ככה מכינים מדינה לגל חמישי?

בנט עסוק בלהשוות את מצבנו כעת לגלי הקורונה הראשונים, הוא כנראה בונה על זה שהציבור מטומטם וחסר זיכרון. קודם כל, מהגל השני והלאה, עד היום, לא היה מצב כזה שאין בדיקות קורונה אמינות זמינות לכל דורש, היו תקופות שממש התחננו לאזרחי ישראל להיבדק. ולא, אי אפשר להשוות אותנו לגל הראשון, בנט היה צריך ללמוד מהטעויות שלטענתו נתניהו עשה, עכשיו, אחרי שנתיים של מגפה, אי אפשר לעשות שוב טעויות של מתחילים. חכם לומד מניסיונם של אחרים, הטיפש לעומתו לא לומד גם לא מהנסיון שלו עצמו (לפני שאתבע, לא קבעתי פה שבנט טיפש, הקישור בין הפתגם לראש הממשלה הוא על דעתכם בלבד).

"שני מדענים נפלאים ממכון וייצמן, הפרופסורים עידו עמית וערן אלינב החליטו להירתם למשימה הלאומית. שניהם מבריקים, צנועים, ואנשים כלבבכם. ארץ ישראל הטובה. ‏הם הסבו רובוט מיוחד במכון וביצעו מספר פריצות דרך כך שכל רובוט כזה מסוגל לפענח כ-15,000 בדיקות ביום, ברמת אמינות גבוהה מאוד. כאלה רובוטים יש 7-8 בישראל. אז מספיק חמישה רובוטים כאלו בשביל להגיע ל- 75,000 בדיקות ביום", את הטקסט הנפלא הזה כתב לפני שנה וחצי נפתלי בנט, אז איש אופוזיציה.

ההודעה המלאה כללה מתקפה על "פקידים במשרד הבריאות" – כלומר המנכ"ל דאז משה בר סימן טוב ואנשיו, בטענה שהם מנעו את הפעלת הפרויקט. כשנה אחרי כתיבת ההודעה ההיא נכנס בנט לתפקיד ראש הממשלה, ברסי כבר לא שם, אפילו זה שבא אחריו כבר לא שם, בנט מכהן תפקיד כבר 7 חודשים, הוא לא יכל לארגן בזמן הזה עוד 10-15 רובוטים נפלאים כאלה ולפתור את הבעיה?

אבל האמת, שבנט, שלפי התדרוכים של אנשי לשכתו מוצף בטלפונים מכל העולם שמתקשרים להתייעץ איתו כיצד להתמודד עם זן האומיקרון, גילה את הסוד האמיתי איך לנצח מגפה. לא, זה אפילו לא כתוב בספרון שהוא חיבר. מספרי הבדיקות החיוביות שזינקו השבוע לממדים היסטריים צפויים לרדת בקרוב, ולא כי יהיו פחות נדבקים, פשוט כי לא יוכלו להיבדק, הוא שלח את אזרחי ישראל להיבדק בבדיקות עם אמינות של 53% ובונה על זה שאזרחים טובים ידווחו מרצונם על תוצאות חיוביות, וכך בתוצאות הבדיקות המוסדיות כמות החיוביים תרד, והנה ניצחנו מגפה, לפחות על הנייד – עד שבתי החולים יוצפו בחולים קשה, חלילה.

3.

אחרי הבדיחות של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שהשתתף השבוע בדיון בקבינט הקורונה מהבידוד ובעיקר בידר את השרים, כי החלטות בכל מקרה לא התקבלו, דיבר גם שר הבריאות ניצן הורוביץ (מסתבר שמידי פעם הוא גם עוסק בקורונה ולא רק בפופוליזם): "זה קשקוש לומר שהמדיניות שלנו היא מדיניות של הדבקה המונית או חסינות עדר", אמר לשרים.

נראה ששר הבריאות לא ממש טורח להתעדכן במידע שמשרדו מפרסם מידי יום, כי ממש לפני שדיבר את עצמו לדעת, משרד הבריאות עדכן שיממה קודם לכן נדבקו 41 אלף איש בנגיף! מדובר במספר שהוא בערך פי 4 מהשיא הגבוה ביותר שהיה בכל הגלים הקודמים, וזה קורה כשיש אפס ניסיון מצד מערכת הבריאות לצמצם את ההדבקה.

לקרוא לזה "מדיניות של הדבקה המונית או חסינות עדר" זה בהחלט מוגזם, כי אין כל קשר בין ההחלטות המשתנות מידי שעתיים למושג "מדיניות" אבל הדבקה המונית יש גם יש.

אפילו השר במפלגתו של הורוביץ, עיסוואי פריג', הודה בכך כי ישראל הולכת דה-פקטו ל"חיסון עדר". לדבריו, "זה הכיוון. למה לטמון את הראש באדמה ולהיות כמו בת יענה? המגפה מגיעה לכל אחד ואחד". אולי השר לשיתוף פעולה אזורי קורא את הגרפים יותר טוב משר הבריאות.

בהצלחה לכולנו עם המצב הזה, תשמרו על עצמכם, תתפללו לה', ולכו להתחסן, כי הממשלה הרימה ידיים.

 

הטור פורסם הבוקר בעיתון 'שחרית'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture