הרב יוסף חיים אוהב ציון שליט"א מגיש את הסגולה היומית והיום: מעלת יום כ"ג סיון

מעלת יום כ"ג סיון

היום אשר בטלה גזירת המן ואשר עליו כתוב בספר מגילת אסתר:
"ויקראו סופרי המלך בעת ההיא – בחודש השלישי הוא חודש סיון
בשלושה ועשרים בו – ויכתב ככל אשר צווה מרדכי אל היהודים" ובו ביום התקיים:

"ואתם כתבו על היהודים כטוב בעיניכם"…

ולכן, מבואר בספרים הקדושים, שיש ביום זה משום עת-רצון
ויום סגולה לבטל גזר דין מעל כל אדם…

וגם כאשר, חלילה, גזר הדין כבר נכתב ונחתם באגרות הראשונות…
ולכאורה אבדה כבר כל תקווה… בכל זאת, בא היום הזה ומגלה,
שיש כוח לגרום שמלכו של עולם יכריז:
"ועתה כתבו על היהודים כטוב בעיניכם"…
בדיוק כמו שבימי מרדכי ואסתר, שמיום זה ואילך התחיל להתקיים בהם:

"
ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות תכלת וחור ועטרת זהב גדלה
ותכריך בוץ וארגמן והעיר שושן צהלה ושמחה"

ומיום זה ואילך התחיל אז להתקיים: "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר… שמחה וששון ליהודים משתה ויום טוב" כי מיום זה ואילך התחיל להתקיים:

"ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם"

משכך, מובא בספרים הקדושים  שכדאי לקרוא את פרק כ"ב בתהילים, המיוחס לאסתר המלכה, וכן במגילת אסתר עצמה את פרק ח', פסוקים ג'- ט"ו. רצוי גם להדליק שני נרות, לכבוד מרדכי ואסתר, ולתת שלוש מטבעות לצדקה, בשתי ידיים.

ואלו הפסוקים:

(ג) ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך ותפל לפני רגליו ותבך ותתחנן לו להעביר את רעת המן האגגי ואת מחשבתו אשר חשב על היהודים:

(ד) ויושט המלך לאסתר את שרבט הזהב ותקם אסתר ותעמד לפני המלך:

(ה) ותאמר אם על המלך טוב ואם מצאתי חן לפניו וכשר הדבר לפני המלך וטובה אני בעיניו יכתב להשיב את הספרים מחשבת המן בן המדתא האגגי אשר כתב לאבד את היהודים אשר בכל מדינות המלך:

(ו) כי איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי ואיככה אוכל וראיתי באבדן מולדתי:

(ז) ויאמר המלך אחשורש לאסתר המלכה ולמרדכי היהודי הנה בית המן נתתי לאסתר ואתו תלו על העץ על אשר שלח ידו ביהודיים \{ביהודים\}:

(ח) ואתם כתבו על היהודים כטוב בעיניכם בשם המלך וחתמו בטבעת המלך כי כתב אשר נכתב בשם המלך ונחתום בטבעת המלך אין להשיב:

(ט) ויקראו ספרי המלך בעת ההיא בחדש השלישי הוא חדש סיון בשלושה ועשרים בו ויכתב ככל אשר צוה מרדכי אל היהודים ואל האחשדרפנים והפחות ושרי המדינות אשר מהדו ועד כוש שבע ועשרים ומאה מדינה מדינה ומדינה ככתבה ועם ועם כלשנו ואל היהודים ככתבם וכלשונם:

(י) ויכתב בשם המלך אחשורש ויחתם בטבעת המלך וישלח ספרים ביד הרצים בסוסים רכבי הרכש האחשתרנים בני הרמכים:

(יא) אשר נתן המלך ליהודים אשר בכל עיר ועיר להקהל ולעמד על נפשם להשמיד ולהרג ולאבד את כל חיל עם ומדינה הצרים אתם טף ונשים ושללם לבוז:

(יב) ביום אחד בכל מדינות המלך אחשורוש בשלושה עשר לחדש שנים עשר הוא חדש אדר:

(יג) פתשגן הכתב להנתן דת בכל מדינה ומדינה גלוי לכל העמים ולהיות היהודיים \{היהודים\} עתודים \{עתידים\} ליום הזה להנקם מאיביהם:

(יד) הרצים רכבי הרכש האחשתרנים יצאו מבהלים ודחופים בדבר המלך והדת נתנה בשושן הבירה:

(טו) ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות תכלת וחור ועטרת זהב גדולה ותכריך בוץ וארגמן והעיר שושן צהלה ושמחה:

לאחר מכן, כדאי להתפלל מעומק הלב, ולבקש בקשות על כל דבר, קטן כגדול, שהאדם נצרך לו