ממתק לשבת פרשת חוקת • צפו

ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם שליט"א שליח חב"ד בנגקוק - תאילנד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיפר האדמו"ר ר' ישראל הגר מוויזניץ: עוד לפני שנהייתי רבי התארחתי אצל יהודי עשיר בלוס אנג'לס, ביקשתי ממנו אם יוכל לסייע לי לקבל פגישה אצל הרבי מליובאוויטש, אמר לי אותו יהודי תזהר מהרבי מליובאוויטש הוא רואה ממרחק של אלפי קילומטרים, שאלתי אותו למה הוא מתכוון והוא לא רצה לספר, מאוד הסתקרנתי ובמשך השבת לחצתי עליו ועד שבמוצאי שבת אמר לי אני יספר לך.

"לפני כמה שנים הייתי מאושפז במשך כמה חודשים עם מחלה, בית הרפואה היה במרחק כמה שעות מהבית אז רוב הזמן הייתי לבד, אחת האחיות בבית הרפואה מאוד התמסרה אלי ודאגה לי כל הזמן ואני לא יודע איך זה קרה, נוצר בינינו קשר חזק, והחלטנו שביום שאני משתחרר אני בורח ביחד איתה ולא חוזר הביתה, יום אחד הודיעו לי שאני משתחרר ביום שלישי הקרוב והתוכנית היתה מוכנה לבריחה, יום ששי שלפני קוראים לי לעמדה של האחיות לטלפון, על הקו היה הרב חודקוב מזכירו של הרבי מליובאוויטש, הוא אומר לי "אני כבר חצי יום מחפש אותך בכל הבתי רפואה באזור, הרבי ביקש שאגיד לך לארוז את הדברים שלך ולחזור הביתה לפני שבת, ניסיתי להגיד לו שעוד 4 שעות שבת ובקושי אגיע להדלקת נרות אבל הרב חדקוב אמר לי "אל תתחכם, הרבי ביקש שאודיע לו שביצעתי את השליחות, בחוסר חשק לקחתי את התיק שלי ונסעתי הביתה, הגעתי הביתה ממש בכניסת שבת, ברגע שנכנסתי הביתה התעוררתי וקלטתי באיזה חלום הייתי ואיך ניצלתי ברגע האחרון בזכות ראייתו הרחוקה של הרבי.

בתחילת פרשת השבוע אנחנו קוראים את הפסוק "דבר אל בני ישראל ויקחו אליך פרה אדומה" אומר רש"י "לעולם היא נקראת על שמך" שמצוות פרה אדומה תיקרא תמיד כמצווה של משה. תוכנה של המצווה הוא כאשר אדם נטמא בטומאת מת שוחטים פרה אדומה, שורפים אותה ואת האפר מזים עם מים חיים על הטמא ובזה הוא מיטהר, על כך אומרת התורה זאת חוקת התורה שזו מצווה שהיא חוק ואין בה שום הגיון.

בפסוקים אלו יש כמה דברים שלא מובנים ראשית למה צריכים להביא את הפרה למשה הרי מי שמכין את הפרה זה הכהנים ולא משה, שנית הרי היו עוד 8 פרות אחרי הפרה שעשה משה ובע"ה בקרוב תהיה הפרה העשירית אותה יעשה המשיח ולמה תמיד יקראו לזה על שמו של משה הרי הפרות שנעשו אחר כך לכאורה לא קשורות למשה.

מוסבר על כך בתורת החסידות, הסיבה שהתורה אומרת על מצווה זו "זאת חוקת התורה" זה מכיוון שלכל מצווה יש הסבר ברמה כזו או אחרת גם אם לא בפשט אז בפנימיות, אבל מצוות פרה אדומה אפילו שלמה המלך אומר "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני" אני לא מבין את ההיגיון שלה, לכן דווקא מצווה זו שהיא לגמרי למעלה מההיגיון מלמדת אותנו על כל התורה כולה שגם בשאר המצוות בהן אני מבין את הטעם העשייה צריכה להיות רק בגלל ציווי השם ולא בגלל ההבנה שלי.

לכן המצווה הזו נקראת על שמו של משה כי את הכוח לקיים מצוות בכזו קבלת עול ומבלי להתחשב בהבנה שלי מקבלים רק ממשה רבנו שהיה בביטול מוחלט להשם וכמנהיג אמיתי מעביר את הכוח הזה לכל אחד מעם ישראל וגורם לנו להיות מחוברים לקב"ה לגמרי גם כשזה לא בכל ההבנה שלנו.

בשבת הזו ג' בתמוז חל יום ההילולא ה25 של הרבי מליובאוויטש זהו יום של התבוננות בדרכו ובפעלו של הרבי ובעיקר בכוחות שהרבי העניק לכולנו ללמוד לעבוד את השם מתוך שמחה ואף פעם לא להסתפק במה שכבר עשינו אלא להמשיך ולעשות עוד ועוד.
בשבת זו כל אחד יחשוב על עוד מעשה אחד טוב שהוא יכול להוסיף וביחד נזכה לעשות את העולם הזה מקום טוב יותר מקום שיהיה ראוי לגאולה אמיתית ושלימה שתבוא בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture