התשובה היא- מדובר בציצית מצמר שיש בה חוטי תכלת מפשתן, וביום שיש מצות ציצית מותר ללובשה, משום דהמצוות עשה של "ועשו להם ציצית" דוחה את הלאו של "לא תלבש שעטנז" (ויש אומרים דהטעם הוא משום שדורשים "סמוכים"), אבל בלילה שאין מצוות ציצית אסור ללובשה, משום איסור "שעטנז", אבל אם יינטל ממנה החוטי תכלת אז ישתנה הדין שרק "בלילה" מותר ללובשה ולא ביום כיון שחסר חלק מחוטי הציצית (משניות עדיות פרק ד' משנה י' ובראשונים שם, מנחות דף מ'.ובראשונים שם, וע"ע בשבת דף כה ; ובטור ושו"ע או"ח סימן ט' ובנו"כ שם)
הזוכה השבוע בתוכנית פלאי התורה מסובסדת הרב נחמיה אלמליח שליט"א מנתיבות
ומה עם החידה השבוע?
א. תכלת עמרא היא יבמות דף ד ורמב"ם הלכות ציצית פ"ג ה"ו (דהיינו צמר ולא פשתן) – התי' הוא נכון רק לא מדויק.
ב. זה רק לפי הרמב"ם, אבל לפי הרא"ש אם זה כסות יום מותר ללבושו אפי' בלילה (אם זה שלם) ואם זה כסות לילה אפי' ביום אסור להלבישו.
ג. בשו"ע סימן י"ח הוא עיקר הסוגיא של זמן ציצית ביום ובלילה, ובסימן ט' זה רק אם מותר להשים ציצית בבגד של פשתן עיי"ש באריכות.