אגרת מיוחדת בדבר ימי החנוכה וסגולתם – מכ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

באגרת מיוחדת שנשלחה לתלמידים בכל רחבי תבל מרחיב ראב"ד מרוקו בהשגות המיוחדות שניתן להשיג בימי חג החנוכה - הערב שידור חי מיוחד ממרוקו

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

אירוע מרגש יערך הערב, במרכז היהודי בקזבלנקה שבמרוקו, שבמרכזו הדלקת נרות על ידי ראב"ד מרוקו רבי יאשיהו פינטו, ושיעור תורה שיעבר בשידור חי. לשידור החי לחצו כאן>>>
לקראת השיעור, שנערך לאחר שבועות בהם שהה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בהשגחה רפואית עקב חום גבוה וחולשה, שנבעה ממצב בריאותו, נשלחה אגרת מיוחדת לקראת החג ובה דברי חיזוק ובשורה על השיעור שיהיה הערב.
באגרת האריך הרב לבאר את מהות קדושת הימים וכתב: "ימי החנוכה הם ימים קדושים ובעלי משמעות גדולה והימים האלו מסמנים לנו, גם אם עדיין אין לנו מספיק זכויות, אנחנו יכולים להיוושע בזכות הזכויות העתידיות שיהיו לנו ולבנינו.
ולכן כל מצות נרות חנוכה שנחקקו לדורי דורות בעם ישראל והיסוד והשורש, הוא משום שבזמן החשמונאים היינו מאה ושמונה עשרה שנים מבניית הבית השני בידי שלוחי מלך פרס, אחרי גלות של שבעים שנה מחורבן בית ראשון והיה זמן מסוכן ביותר לעם ישראל.
משום שעם ישראל התרגל לגזרות וגלויות של השמדה והרס הגוף, לאבד, להשמיד ולהרוג את כל היהודים, רדפו את עם ישראל רדיפת הנפש.
ופה בזמן היוונים, עומד עם חדש, נאור, חכם, שמבקש משהו חדש, לשתף את עם ישראל בשלטון, לערב את עם ישראל בהחלטות, שעם ישראל יהיה חלק מהתנועה המתחדשת של החכמה, הנאורות, ההתקדמות.
ודבר זה היה מסוכן מאוד. הרבה יהודים נשברו וחשבו שזה זמן חדש של התפתחות וחייבים להתאים את עצמנו לעולם החדש. וכך רוב עם ישראל נגררו אחרי התנועה העולה של היונים והאמינו בדרך ובנאורות שלהם וההתחדשות שלהם.
וכך עם ישראל התדרדר וירד לשפל הגדול ביותר, והגיע מצב שבכל עם ישראל נשארו מאתים חמישים חשמונאים יראי השם, שומרי הדרך האמיתית והנכונה.
והם עמדו נגד היונים שהיו בשיא כוחם ונגד כל המתיוונים שכרסמו את הפנים של עם ישראל ואת התוכן של עם ישראל, והכניסו דעות פגומות ודעות פסולות בעם ישראל."
בהמשך התיחס הרב לאקטואליה בת ימינו ואמר "וצריכים לחדד ולדעת, שמלחמת היוונים בעם ישראל לא הייתה מלחמה צבאית של להרוג, להשמיד, אלא הייתה מלחמת דעות, מלחמת השקפה, מלחמת ראיית החיים.
וצריכים לדעת יסוד גדול, על השקפה וראיית החיים אין פשרות. אם אדם, גורלו קשר אותו עם אדם בעל השקפות עקומות, והוא רואה שזה לא דבר הניתן לשינוי, חייב להתנתק מיד לפני שהדעות הכוזבות ישפיעו עליו. כפי שאמר אברהם אבינו ללוט: ״…הִפָּרֶד נָא מֵעָלָי אִם הַשְּׂמֹאל וְאֵימִנָה וְאִם הַיָּמִין וְאַשְׂמְאִילָה״.

וקשה, אברהם שמגייר אנשים ושרה שמגיירת נשים ״…וְאֶת הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר עָשׂוּ בְחָרָן…״ פתאום חותכים מבן משפחה שלהם בצורה קשה ואכזרית, מה יאמרו העולם, מה יאמרו קלי הלשון ובעלי לשון הרע, שזה מנת חלקם רק לחפש את הרע והחסר ולדבר על העולם על כל דבר אפשרי ?
אלא אברהם אבינו לימד אותנו, יש דברים שלא מתחשבים מה יגידו אנשים, יש דברים שהם יסודות בעם ישראל שהאדם צריך לסגור את אוזניו ולא לחשוב בדעתו, וללכת תמים עם הקב״ה.
וכך נהג אברהם אבינו וכך ניצלו החשמונאים, אפילו שהם היו המעטים. וכך ברוב הדורות לפני החורבנות שעם ישראל חווה, עמדו אנשים שהלכו אחרי הזרם וניסו להדמות לכלל וקידשו את הניראות, וכביכול הרחמנות והנאורות ואבדו את טוהר הדרך וטוהר המחשבה, והמיתו אסונות על עם ישראל ועל העולם. ונצח ישראל שרד רק בזכות המעטים שהלכו בדרך האבות ולא נשאבו לזרם, ולא חיו על פי הכללים שהחברה הכתיבה.
אך כאשר עם ישראל עמד בימי החשמונאים, היינו בלי זכויות, בלי כוחות שיעמדו איתנו בשעה הקשה ההיא ואז הקב״ה לקח בשביל עם ישראל כמין הלוואה מהדורות הבאים, עכשיו אין לכם זכויות, אבל כל דור ודור בימי חנוכה, תפרסמו את הנס לכל דרי העולם וזה להשיב את החוב של חנוכה ואת הנס שנעשה בלי זכויות באותו הזמן.
וכך מצאנו אצל עם ישראל, בארץ מצרים לא היה לנו זכויות והקב״ה גאל אותנו בזכות התורה שאנחנו עתידים לקבל בהר סיני.
יסוד זה הוא מהיסודות הגדולים בחיי האדם. כאשר האדם מרגיש שהוא ריק ממעשים טובים וקטונתי מכל החסדים, יעורר כך שלעתיד לבוא הוא ובניו יקבלו קבלות חזקות, וכך לוקח הלוואה של ישועה מהעתיד, על הזמן הזה."
בדבריו הזכיר הרב את השיעור הצפוי ואכתב "היום נדליק נר ראשון של חנוכה. היום מתחילים להאיר את העולם באור גדול ופורעים את החוב שהיה לנו מימי החשמונאים. והיום עלינו לחדד בנפש, שאנו נמצאים בימים קשים כימי מלחמת היוונים, אבל בדמויות ובצורות אחרות. וחייבים להידבק בתורה בקדושה ולהיזהר מדברים שנשמעים יפים והדעת נכנעת אליהם, אבל הם מסוכנים והעומק שלהם לאבד מאיתנו את הטוהר של התורה…
בע״ה היום כאיש אחד נדליק את האור של התורה ושל החנוכה. בבקשה, יעתירו בעדי לרפואה וחיים ושהקב״ה ימתק את הדינים ושלא תצא תקלה תחת ידינו.
באהבה מרובה ובשמחה של אורה ותורה, יאשיהו יוסף.
כאמור ניתן יהיה לצפות בשיעור בשידור חי לחצו כאן>>>

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture