ה"מחיה" של הבבא סאלי"

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מספר על סוד הישועות שהיה במזיגת העראק מידיו של סבו, ה"בבא סאלי", ומזהיר לא להרבות בשתיה חריפה, המרחיקה מעבודת השם

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

בימים אלו נרשמת התפתחות והתרחבות בקהילות "שובה ישראל" בפריז, שבראשם עומד הגאון רבי מרדי עמאר שליט"א, מחשובי וותיקי הרבנים בצרפת, ובנו ר בנימין עמאר שליט"א, כשבתי המדרש הגדולים ממשיכים את הפעילות הרוחנית במהלך כל השנה.

במכתב שנשלח בערב שבת לבתי המדרש בפריז, ולכל שאר תלמידי "שובה ישראל" בעזרות בתי מדרש בעולם, מתיחס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לנושא ה"שתיה החריפה", הנהוגה בחלק מבתי הכנסיות, מזהיר שלא להרבות בשתיה, ומתאר את מהות מזיגת ה"מחיה" הערק המרוקאי, שהיה נהוג את ה"בבא סאלי".

וכך כותב הרב פינטו. אנו נמצאים בשבוע שבן דוד בא, קרובים יותר מכל עת וזמן לביאת המשיח. וכל מי שחושיו הרוחניים חדים, מרגיש ממש ומריח את הגואל שקרוב יותר מכל עת וזמן.

וידוע שלפני הגאולה, צריך שוב שיהיה בחינת פתיחת הרחם, להולדת נשמת משיח. ולכאורה בפשטות, צריך להיות ענין זה על ידי הכשת נחש, שגורם שפיכות דמים ח״ו לפני הגאולה, שזה ענין הסכנה של חבלי משיח, שפיכות דמים לפני הגאולה.

אך על ידי הצדיקים שלומדים תורה בלילות בעיקר, ועוסקים בעבודת השם ובייחודים הקדושים, כל זה הכנה לעורר את הייחוד של עלות השחר, שהוא הייחוד של קריעת

ים סוף שתהיה שוב לעתיד לבוא. וכל מה שהיה במצרים, ביציאת מצרים ובקריעת ים סוף, יתן כח לגאולה שתהיה גדולה ועצומה מיציאת מצרים.

ועל ידי הלימוד של הלילה ועבודת השם בלילות, ממתקים חבלי משיח של מלחמה, לפני הגאולה. וזה בסוד מה שמובא בזוהר הקדוש, פרשת פנחס (במדבר רמט ב), שיש במדבר אילה אחת, לאחר שהיא נתעברה. וכשתגיע לזמן לידתה, הקב״ה מזמן לה נחש אחד ומכיש אותה על רחמה, וכך הרחם מתרחב ויולדת בקלות.

וידוע המעשה ברבנו האר״י הקדוש זצוק״ל, כשלמד עם התלמידים ועם תלמידו רבנו המהרח״ו זצוק״ל והגיעו לזוהר הזה, אמר להם רבנו האר״י זצוק״ל, בכאן איני יכול לגלות סודות, מפני שיש סכנה גדולה בדבר.

רבי חיים ויטאל לחץ אותו שיגלה להם סוד זה. רבנו האר״י לא יכל לסרב לרבנו המהרח״ו וגילה להם הסוד של האילה עם הנחש. כשסיים רבנו האר״י זצוק״ל ללמדם את הסוד, באו והודיעו לו שבנו חולה עם חום גבוה. הלכו רבנו האר״י והמהרח״ו ומצאו את הילד עם חום גבוה, וכך אחרי שבעה ימים, נפטר בנו של רבנו האר״י זצוק״ל.

התלמידים הצטערו, אך רבנו האר״י המשיך בסודות התורה ללמדם. עבר זמן ושוב הגיעו לסוד תורה ושוב רבנו האר״י לא רצה לגלות להם ושוב רבנו המהרח״ו לחץ, ורבנו האר״י התרצה וגילה להם את הסוד. כשסיים ראו התלמידים שפניו של האר״י הקדוש בדאגה.

אמר להם שנגזרה עליו גזרה, על זה שגילה להם את הסוד. אחרי תיקונים שעשו, ביקש שיצאו מחוץ לעיר וילמדו שם תורה. ואם ח״ו תהיה מחלוקת או ויכוח בין התלמידים, הוא רבנו האר״י לא יגמור את שנתו. וכך כל השבוע התלמידים היו עם רבנו האר״י ובשבת הנשים והילדים היו מצטרפים.

וכך אחרי חמישה חודשים, הנשים רבו בניהן. סיפרו לבעלים ונהיה ויכוח בין התלמידים. באותה שבת אמר רבנו האר״י שנגזרה עליו גזרה, ובאותו שבוע נפטר מן העולם. האור הגדול, רבנו האר״י הקדוש זצוק״ל.

הנה ענין ״כאיל תערוג על אפיקי מים״, סוד גדול הוא. ואם ממתקים את הלידה ונמנעים מהכשה של הנחש על ידי תורה ומצות ודבקות בהקב״ה בלילה, תיקון חצות, תיקון כרת. זוכים שנגאל גאולת עולמים לא על ידי חבלי משיח ולא במלחמות ובשפיכות דמים.

כח זה בידנו, להעיר את השחר באור התורה. ולכן ידע האדם, שהתורה שלומדים בלילה, כוחה עצום וממתקת את הגלות ומביאה לפדיון נפשנו.

יאשיהו יוסף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture