ויאמינו בה ובמשה עבדו • האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א בשיעור לשביעי של פסח

מדוע מזכירים את נס קריעת ים סוף בכל יום, וכיצד ניתן ללמוד מהנס הגדול את המבט הנכון על חיי האדם

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

תובנה מופלאה, על המבט הנכון על החיים, נלמדה מדברים שמסר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א ראב"ד מרוקו, על מה שניתן ללמוד מקריעת ים סוף
קריעת ים סוף הוא אחד הדברים הגדולים והמיוחדים שהיו לעם ישראל. בכל יום בתפילה אנו אומרים את שירת הים "אז ישיר משה…" ומזכרים את קריעת ים סוף. מדוע מוזכר נס קריעת ים סוף בתפילה בכל יום, הרי היו הרבה ניסים לעם ישראל?
אומרים רבותינו הקדושים שקריעת ים סוף היה החותמת של כל הגאולה של בני ישראל מארץ מצרים
.נתבונן מה התורה אומרת בקריעת ים סוף. "וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים ויאמינו ב-ה' ובמשה עבדו".
וקשה, הלא בני ישראל אומרים פסוק זה כאשר הם לאחר קריעת ים סוף, מול ים סוף מדוע נאמר "וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים…" היה צריך לכתוב במקום המילה מצרים ,ים סוף. ומדוע בקריעת ים סוף במקום להלל את נס קריעת ים סוף אנו משבחים ומהללים את נס יציאת מצרים?
ויש לבאר יסוד גדול, חיי האדם הם ארוכים ובמהלכם ישנם זמנים טובים ,וזמנים טובים פחות, חייו של האדם מורכבים. חשוב שאדם ידע לא לשפוט את חייו על פי כל רגע ורגע ,אלא על פי כל תמונת החיים .
אדם צריך לשפוט ולהסתכל על חייו באופן כללי ,תקופתי ולא על פי רגעים, במידה וישפוט את חייו על פי רגע ורגע ,אדם יחווה חיים קשים ומרים.
אם נתבונן על בני ישראל לאחר שירדו לארץ מצרים שם הם עברו שיעבוד, עבודה בפרך, שם הרגו את ילדיהם והם הושפלו. בני ישראל עברו זמנים קשים ביותר אם היו שופטים כל רגע בפני עצמו ,זה היה חורבן גדול שאין כדוגמתו. אבל לאחר מכן ה' היכה את מצרים בעשר מכות, בני ישראל יצאו ממצרים וזכו לקריעת ים סוף, ואז ברגע שעברו את ים סוף בני ישראל ראו את התמונה השלימה ורק אז הם הבינו שכל מה שעברו בארץ מצרים זה היה דבר גדול מיוחד וטוב. ואז "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" כאשר ראו את כל התמונה בשלימות הם הגיעו לדרגה שהאמינו בה' ובמשה עבדו .
ומשל לצייר שמתחיל לצייר ציור אם אדם שמתבונן לא יודע מה הצייר עומד לצייר, ויראה את הצייר מצייר קוים לא יוכל להבין מה הצייר מצייר, אבל כאשר יסתכל על התמונה בסיום עבודתו של הצייר יוכל האדם לראות תמונה יפה.
ישנו סיפור שמובא על כפרי פשוט אותו אדם בכפר היה לבוש בגדים פשוטים, כאשר בא אותו אדם כפרי לעיר ראה שאנשי העיר לבושים בחליפות מהודרות. אמר לעצמו הכפרי גם אני רוצה להתלבש במלבושים כמו אנשי העיר. הכפרי הלך לחייט בעיר שאל אותו כמה יעלה לתפור לו חליפה מהודרת כאנשי העיר ,החייט נקב בסכום גדול .הכפרי חזר לכפר מכר כמה כבשים שהיו בבעלותו .חזר הכפרי לעיר וצרור כסף בידו נכנס לחנות בדים ושאל מה עלות הבד היקר ביותר נקבו בסכום גדול שילם אותו כפרי, לקח את הבד לחייט ובקש ממנו לתפור לו חליפה.
כעבור שבוע בא אותו כפרי לחייט וביקש לראות את החליפה והנה הוא רואה את הבד היקר שקנה תמורת ארבע כבשים, חתוך בכל מיני מקומות, עמד הכפרי בכה ואמר לחייט נתתי לך בד כל כך יקר, מדוע השחתת אותו? אמר לו חייט תמתין תבוא בעוד שבוע, הולך הכפרי וחזר לאחר זמן ועודנו בצער גדול ורק בסיום התפירה כשראה את החליפה תפורה ומוכנה ,אז הבין הכפרי שהחייט חתך את הבד בכדי להכין לו את החליפה.
כך הם החיים אם אדם יסתכל על נקודה אחת בחייו זה יגרום לו צער והוא לא יבין מה טמון באותם בדברים, אך אם אדם יחכה לסוף ויראה כיצד הכל מסתדר "כפתור ופרח כפתור ופרח" ואיך הכל בא על מקומו בשלום אז תבין שהחליפה שלימה.
כאשר בני ישראל היו במצרים הם לא הבנו מה קורה הם רק ראו רגעים וזמנים קשים(שיעבוד, הרג ילדיהם וכו') אך לאחר שיצאו ממצרים והגיעו לקריעת ים סוף ,"וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' …" אז הם הבינו "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" ,כאשר ראו את כל התמונה בשלימות.
כאשר אדם יראה את הכל בראיה מרחבית יותר ולא כל רגע בפני עצמו אז האדם יבין שהדברים הם טובים מאוד אם אתה עם אמונה בקב"ה ,בסוף אתה תראה שהכל לטובה וכל מאן דעביד רחמנא לטב עביד ,והכל לטובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture