נחנכו ספריית הקודש 'עוז והדר' והעירוב השכונתי במרכז הרפואי "רמב"ם" חיפה

בימי ההכנה לחג החנוכה, נחנכו ספריית הקודש 'עוז והדר' והעירוב השכונתי בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם שבחיפה בטקס מכובד בהשתתפות רבני "עוז והדר", רבני חיפה, הרופאים הבכירים מהנהלת רמב"ם חיפה, אישי ציבור ועסקני רפואה, קשרו הדוברים כתרי תורה לראשי ממלכת התורה 'עוז והדר' שנרתמה לשיפור שירותי הדת ביד החולים ובני משפחותיהם, וציינו באופן מיוחד כי לעת אשר כזאת אנו נדרשים להרבות בלימוד התורה שהיא 'מגנא ומצלא'

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"

במעמד רבני חיפה וקהל רב ונכבד, בבית הכנסת המפואר של המרכז הרפואי רמב"ם – הקריה לבריאות האדם אשר בעיר חיפה, התקיים ביום ב' פרשת וישב ח"י בכסליו תשע"ו אירוע חנוכת ספריית הקודש "עוז והדר" וחנוכת העירוב השכונתי של שכונת בת גלים אשר לחוף ימה של חיפה שם נמצאת הקריה לבריאות האדם.
היכל בית הכנסת שנמצא במרכזו של הקריה הרפואית לבריאות האדם על שם הנשר הגדול הרמב"ם בעיר חיפה, מהווה אי-של-שלוה-רוחנית בתוך הים הסוער של המחלקות הרפואיות השונות. בין בדיקה לטיפול רפואי, בין אשפוז להחלמה, מוצאים חולים רבים ומלוויהם את ההזדמנות לשכוח מכל הכאבים ולחמוק אל בית הכנסת: לתפילות במניין ולקביעת עתים לתורה.
במשך כל שעות היממה ניתן למצוא לומדים ומתפללים בבית הכנסת. זה קורא פרקי תהלים, ומשנהו מעמיק בלימוד 'הדף היומי'. האחד משנן את ההלכות שבספר 'משנה ברורה' והאחר לומד את פרשת השבוע. הצד השווה שבכולם, כי הם היו מעדיפים לשבת וללמוד בביתם או בבית הכנסת הקבוע שלהם, אלא שהנסיבות השונות הובילו אותם אל בית החולים, ורגליו של יהודי מוליכות אותו אל בית הכנסת.
שיתוף-פעולה יפה ומכובד שהתקיים בין הנהלת הקריה הרפואית לבין 'ממלכת התורה – עוז והדר' בביסוס הספריה התורנית העשירה שבבית הכנסת לרווחת כל המבקרים והלומדים, הביא למהפכה של ממש בשיפור שירותי הדת, שיעורי תורה רבים, ביניהם שיעורי הדף היומי, מתקיימים במקום, ורבים-רבים מנצלים את שהותם במקום לתורה ותפילה.
הרוח החיה במקום הוא הרה"ג רבי שמואל קפלן שליט"א רב בית החולים, המנצח מזה תקופה ארוכה על כל שירותי הדת הנדרשים בכל הקריה הרפואית ומסייע בידי החולים ומשפחותיהם לקבל השירות הטוב ביותר.
הרב שמואל קפלן, רבה של המרכז הרפואי, שנשא דברים נלהבים לכבוד המעמד, סיפר לקהל על כל הטירחה והיגיעה הכרוכים בשמירת כללי ההלכה בכל תחום ותחום, וסיפר כי בית החולים בחיפה מקיים גם עירובי חצירות וגם עירובי תחומין ברמה המהודרת ביותר בארץ, וזאת הודות לפעילותם הנמרצת של רבני חיפה, ושל הרה"ג רבי ישראל ליפשיץ שליט"א שלא נח ולא שקט עד לסידור כל הדברים לכבוד השבת.
הרב קפלן הוסיף והודה נרגשות לממלכת התורה "עוז והדר" העומדת תחת נשיאותו של הגאון הצדיק המפורסם רבי יהושע לייפער שליט"א ממאנסי אשר מצודתו פרוסה בכל העולם, ותחת שרביטו הרמה זכו להפיץ תורה בכל העולם ולרומם את קרנה. וציין כי ספרי 'עוז והדר' מחיים את הלומדים וגורמים להם חשק להמשיך ולשקוד על תלמודם שעות על גבי שעות. כמו כן הודה נרגשות לריש מתיבתא הגר"מ פומרנץ שליט"א ולמנכ"ל עוז והדר הרב חנוך דרנגר שטרחו ובאו לכבודה של תורה.
הרב קפלן הוסיף בדבריו שבברכת כהנים נוהגים הקהל להודות לכהנים על ברכותיהם ביישר כח, והדבר תמוה מדוע יש להודות לכהנים על הברכה הרי הם מצווים במצוות עשה לברך את הקהל ויותר קשה באם לא יברכו הרי יעברו בשלשה לאוין, אלא ההסבר שבברכת הכהנים ישנה הוספה והיא אשר קידשנו במצוותיו וציונו לברך את עמו ישראל "באהבה," ברכת הכהנים נעשית באהבה ועל זה מקבלים יישר כח, ולכן גם תודת ההנהלה ותודת הלומדים נתונה לממלכת התורה עוז והדר שנתן את תרומתו באהבה.
במעמד המיוחד לכבודה של תורה, השתתפו רבנים חשובים לצד בכירי ההנהלה של המרכז הרפואי. פרופ' קרל סקורצקי, מנהל פתוח רפואה ומחקר, שנשא את דברי פתיחה סיפר על שיתוף הפעולה המיוחד של הנהלת בית החולים עם צרכי הדת, ושיבח את כל העוסקים במלאכה.
ריש מתיבתא "עוז והדר" הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א, שנתכבד לשאת דברים אחריו, הדגיש את ייחודיותו של בית הרפואה שהוקם על שמו של הרמב"ם, שמלבד היותו רופא גדול ומהולל, היה גם פוסק ההלכה הגדול לדורותיו, ובמעמד זה חברו להם ההלכה והרפואה. כמו כן, הרחיב בדברים על הקשר בין המעמד לחג החנוכה הקרב ובא, שגם חנוכת הספרייה באה כהמשך לפעילות התורנית, כמו שנס החנוכה היה חינוך של המשך מה שהיה קודם לכן, ולא התחלה של דבר חדש, ושיבח את הנהלת בית החולים שהוסיפו נדבך תורני על פעילותם הרבה לתורה ולחסד, ועתה הם זוכים לחנוך גם את הספרייה וגם את העירוב, שהם בבחינת עירובין ונטילת ידים שתיקן שלמה המלך.
לאחר מכן, נשא דברים הגאון רבי יחיאל במברגר שליט"א רב הקהילה החרדית בחיפה, אשר סיפר לקהל הנכבד אודות העסקנים החשובים שנועצים בכל דבר כדי לדעת את ההלכה, וכי אינם מתפשרים על שום דבר, הוא ציין בדבריו את דברי שלמה המלך בני אם חכם לבך ישמח גם אני, ושיבח את "עוז והדר" על תרומתם הכבירה לעולם התורה.
הגאון רבי דוד שלמה זולדן שליט"א, רב שכונת רמת ויז'יניץ חיפה, נשא דברי ברכה מיוחדים לכל העוסקים במלאכת הקודש.
לקראת סיום המעמד, פירט בהרחבה רבה הרה"ג רבי ישראל ליפשיץ שליט"א, מפקח העירוב השכונתי, את כל קשיי מלאכת העמדת העירוב, וסיפר על הסייעתא דשמיא המופלגת שראו בעיניהם במהלך הכנת העירוב.
לכבוד המעמד, הוציא בית החולים דף מידע חדש מיוחד המפרסם את כל שירותי הדת והכשרות שנעשה בבית החולים, כמו כן צויין העירוב החדש שנעשה בבית החולים שהוא עירוב למהדרין לכל השיטות, הכולל את דירת האירוח של מפעל חסד שבתוך שכונת בת גלים חיפה.
המשתתפים הרבים שישבו רתוקים האזינו בקשב לרב לדברי הרבנים הנכבדים אשר פיארו את המעמד, כשבסיום המעמד איחלו הרבנים רפואה שלימה ומהירה לחולים, והודו לעסקני הרפואה שמשימים לילות כימים למען רווחת החולים ומשפחותיהם.
IMG_9903

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture