כך קיבלה אישה עגונה גט תוך פחות מיממה לאחר 5 שנות עיכוב

אשה עגונה מצרפת אשר בעלה סירב במשך 5 שנים לגרש אותה, פנתה לבית הדין הרבני בישראל שנכנסו לפעילות והצליחו לשחרר אותה מכבלי עגינותה תוך פחות מעשרים וארבע שעות

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

גט תוך פחות מ-24 שעות: עגונה מצרפת פנתה לבית הדין הרבני בחיפה, הגבר נעצר מיד ויום למחרת פתיחת התיק ניתן הגט – לאחר חמש שנות עגינות והליכים ברשויות הצרפתיות.

מדובר באישה שהייתה עגונה למעלה מחמש שנים בצרפת וניסתה להתיר את נישואיה – הן באמצעות בית הדין הרבני בצרפת והן באמצעות בית המשפט האזרחי, אך ללא הצלחה. בית הדין הרבני הצרפתי טען שאין בידיו סמכויות לטפל בנושא וזאת משום שעדיין לא בוצעו גירושין אזרחיים, ובית המשפט הצרפתי קבע לאחר דיונים ארוכים כי על הזוג להתגרש – אך הבעל הצליח לערער על החלטת בית המשפט המחוזי והאישה נותרה עגונה.

בשבוע שעבר פנתה האישה באמצעות עורכת דינה הדס כהן לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים ויום למחרת נפתח תיק בבית הדין הרבני בחיפה. חוקר פרטי מטעם אגף העגונות איתר את הבעל, שנמצא על קו ישראל-צרפת כשהוא שוהה בישראל, האיש נעצר בסיוע משטרת ישראל וזומן באופן מיידי לבית הדין הרבני.

כשהגיע האיש לבית הדין בליווי אחד מחבריו הוא הודיע נחרצות כי לא ייתן גט מאחר שלטענתו אין סמכות לבית הדין הרבני לדון בעניינו בעודו אזרח צרפת. אב"ד הרב דניאל אדרי הודיע כי בנסיבות העניין ובשל העגינות המתמשכת, במידה והבעל לא ייעתר למתן גט, ייאלץ האיש להישאר במאסר עד לקיום הדיון בנוכחות שני הצדדים – ואף דרש ממנו להפקיד את דרכונו.

במצב דברים זה החליט הבעל שהוא מוכן לתת גט. האיש שוחרר בערבות בסך מאה אלף שקלים, בנוסף לדירה של החבר שהגיע עמו, שמושכנה לצורך העניין כחלק ממתן הערבות. כשנודע לאישה שבעלה עצור ושהוא נתן את הסכמתו לתת את הגט – היא עלתה מיד על מטוס משדה התעופה שארל דה גול בפאריס לנתב"ג, וכבר למחרת בבוקר, תוך 24 שעות כאמור מרגע פתיחת התיק – שוחררה האישה מעגינותה.

מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי בירך על הגט המהיר ואמר "אגף העגונות פעל בצורה יעילה ומהירה יחד עם בית הדין הרבני בחיפה והאב"ד הרב דניאל אדרי. תוך פחות מיממה נעצר סרבן הגט באמצעות מבצע מאומץ בסיוע חוקרים פרטיים, דרכונו נשלל, הגט בוצע וסיפור עגינות עגום בן חמש שנים הגיע לסיומו. אני קורא לנשים עגונות ומסורבות גט לפנות לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים שמשקיע משאבים רבים בסיוע ובמציאת פתרונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גט מעושה, הבא מתוך לחץ ומאסר, אינו שוה את הניר עליו הוא נכתב

אכן כן.
מי שלא יודע שיקרא בספר "משפטי ישראל" (מופץ בבתי המדרשות בשנים האחרונות לזיכוי הרבים), שם מובא נורא נוראות מה שפסקו וחתומים עליו כל גדולי דורינו, כי גט מעושה – שניתן מתוך לחץ ואיומי מאסר או הוצאת שם רע וכדו' – הוא גט פסול והאשה אשת איש, וח"ו ח"ו אם נישאה שנית בניה ממזרים ה"י. והבית דין הרבני "מטעם" המוכרח להיות כפוף לחוקי המדינה "ההומניטראים" מעל חוקי התורה, מוכרח להמשיך ולתת גיטין כאלו (מתוך "רחמים" על האשה… התורה פוסקת מתי צריך לרחם ומתי לא) המרבים ממזרים בישראל ה"י, אף שפסקו כל גדולי הדור בא"י ובארה"ב נגדם.
להרחבת הדברים מהמקורות והפוסקים, ולהסכמות גדולי פוסקי הדור, יעויין בקונטרס הנ"ל.
והשי"ת ירחם.

חבר'ה כאן זה לא המקום לדיונים הלכתיים כאלו, אני שמעתי שדבר כזה הוא גט אמיתי, אין אני פוסק ולא אף אחד מבין המגיבים שמעבירים את זמנם בצפיה באתר ויש להם זמן להגיב.

ממתי מחליטים אנשים בהינף מקלדת על דיני הלכה כאחרוני הפאשקווילים….
אלו הם דברים הנצרכים ללמוד בבית המדרש, ולא להדיין על גבי האינטערנעט. ואכן הרוצה להעמיק בהלכות אלו ולראות עד להיכן מגיעה עומקא של הלכה, ומהם דיני סרבן והאם כופין גט, ומהו גט מעושה, יכול לטעום מעט פה בתשובה זו.

http://din.org.il/2012/02/05/%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%9F-%D7%92%D7%98-%D7%91%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%99%D7%A9-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%99-%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%94-%D7%9C%D7%90-2/

גם אני סבלתי מנחת זרועו. למרות מצב בריאותי הרעוע איים עלי באמבולנס ובאזיקים וגם גזל מכספי, וגם הביא אותו בבזיונות נוראים עם אזיקים, ובלית ברירה היתי חייב לעשות מה שהוא אומר כי ה… (לא יפה לכתוב מה…) שלי היו במצב רעוע בגלל הדיסקות שבשדרה שלי ואני לוקח אופיום ומורפיום לכאבים. ובטח בטח שזה לא גט כשר, כי גם בג"ץ וגם שלי מבית המשפט אמרו שאני לא צודק, וכבר כתבתי חמש מגילות כמו מגילת אסתר ואיכה כדי להסביר דברים המובנים מאליהם והגיוניים אותות ומופתים, וכולם נגדי ממש הרבה כסף כבר הוצאתי על זה ותמיד גנבו לי את זה ונתנו ל-X. ואני יפנה לכל האינסטנציאות הגבוהות כדי להוכיח את צדקתי, ובינתיים תביאו הרבה צדקה וכסף כי המאבק הזה עולה נורא הרבה.

למשה חיימוי (שם בדוי)
א. אין מקום שאינו מקום לדיונים הלכתיים. לתורה ולה' יתברך יש מקום בכל מקום.
ב. לגבי אני שמעתי… – אין צורך להגיב.
ג. אין אני פוסק וכו' – לא צריך להיות פוסק כדי לדעת הלכות שונות, ולדון בדיונים הלכתיים.
ד. ולא אף אחד מבין המגיבים וכו' – ב"ה הרבה מן המגיבים והצופים באתר זה הם אברכים ולומדי תורה (גם אם אינם 'פוסקים', עי' לעיל אות ג'). לידיעתך, אתר JDN הוא אתר על טהרת הקודש, ומי שנצרך לידיעת חדשות וכו', זהו המקום הנקי ביותר!!!
לא כולנו כמוך, משה היקר, שמשוטט בעליבות מאתר לאתר (וד"ל), ומחפש מה לכתוב ולהגיב.

אתה כותב: "ממתי מחליטים אנשים בהינף מקלדת על דיני הלכה כאחרוני הפאשקווילים…."
אז אני עונה לך, הלכתי לבית המדרש לבדוק בספר "משפטי ישראל" מי ומי החותמים, ואני מצטט בזאת את רשימת הרבנים שחותמים על ה'קול קורא', שהגיטין האלו ודומיהם שנעשים בכפיה שלא כדין הם פסולים, ומרבים ממזרים ואשת איש בישראל, רחמנא ליצלן. ואלו הם:
מרן רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל
מרן רבי חיים קניבסקי שליט"א
מרן רבי שמואל אויערבאך שליט"א
מרן רבי ניסים קרליץ שליט"א
מרן רבי שמעון בעדני שליט"א
רבי חיים מאיר וואזנר שליט"א
רבי נפתלי קופשיץ שליט"א
רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א ובד"ץ העדה החרדית
רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א
רבי נפתלי נוסבוים שליט"א
רבי שלמה זלמן אולמן שליט"א
רבי משה צדקה שליט"א
רבי שלמה מחפוד שליט"א
רבי יוסף חיים קופשיץ שליט"א
ועוד חמישים (כן כן! ללא גוזמה!) רבנים מארצות הברית, – הרשימה מידי ארוכה, ולא ידעתי את מי לצטט ואת מי לא, אז אני רק כותב ש-עוד 50 רבנים מארה"ב!!
כל אלו כולם חותמים שגיטין כאלו פסולים!
זה לא מספיק??
אז… זה לא "אנשים בהינף מקלדת שפוסקים את זה", אלא גדולי פוסקי הדור שאומרים כך, ואין מי שיערער אחר החלטתם, דבריהם לנו כגחלי אש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture