לָקַחַת מוּסַר • בשורה משמחת לעולם המוסר

ספר "לקחת מוסר" ע"פ שיחותיו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יששכר מאיר זצ"ל - יו"ל ע"י ישיבת "נר זרח" (עוצם)

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

את הספר ניתן להשיג:

ברשת חנויות הספרים יפה נוף ובחנויות המובחרות  או בטלפון: 058-3255464 – 054-8432324

יום שמחה הוא ללומדי התורה והמוסר בכל אתר ואתר, ובעיקר לתלמידי ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יששכר מאיר זצ"ל עם הופעתו של הספר "לקחת מוסר" הגיוני מוסר והשקפת חיים על פי שיחותיו שנאמרו לפי סדר "משלי" הרואה אור בימים אלו.

ספר "לקחת מוסר" פותח צוהר לעולמו הרוחני הגבוה והמעמיק של ראש הישיבה זצ"ל בכל חלקי עבודת ה' של האדם. כאשר דרך מוסרי ספר משלי נגע ראש הישיבה זצ"ל בהשקפת התורה על מאורעות החיים של האדם ובחובתו של האדם להתבונן בהם ולהפיק מהם מוסר וארחות חיים.

ספר משלי נקשר בעבותות בשמו ובקומתו של ראש הישיבה זצוק"ל.

כל הבא בצל קורתו נחשף לנעימות פסוקי ספר משלי, אשר היו שזורים ושגורים על לשונו בשיחותיו ברבים ובשיחו עם היחיד, והיו נשמעים תדיר בשיחות שמסר בפני תלמידי הישיבה הקדושה, בשיעורי נביא שמסר לפני תלמידות הסמינר, ובכל דרשותיו בפני קהל ועדה בארץ ובחו"ל. ועל כולנה באים לקחי משלי לידי ביטוי בהיקף רחב ובעומק עצום בספרי 'שכר שכיר' על התורה.

ויותר מאשר לימד את פסוקי ספר משלי, לימד ראש הישיבה זצוק"ל באורחותיו את מוסרי משלי, שהושרשו בכל נתיבות חייו וניכרו בדבקותו בתורה ובתפילה, בהטיית לבו לחכמה, בלימוד תורת המוסר בעמקות עד אין קץ ובהנהגות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו.

מכלול הערכים המקיפים את הספר מורכב מעשרות ערכים כמו אדם, אמת, בן תורה, דעת, חכמה, יראה, ישרות, מוסר, תלמיד חכם, תורה, תפילה, תשובה ועוד.

עורכי הספר מציינים עובדה מפעימה שהתגלתה לפניהם כאשר סודרו מפתחות הערכים המופיעים בסוף הספר, כי מתוך מגוון הערכים עולים ומתנוססים שני ערכי יסוד העוברים כחוט השני לאורך הספר כולו והם 'תורה' ו'יסורים'. ואכן בכך האירה קומתו הרוחנית של ראש הישיבה זצוק"ל שהיתה אפופה בתורה הקדושה וביסורים של אהבה. וזהו הפרט המלמד על הכלל בהתמודדותו המופלאה עם הייסורים שהיו מנת חלקו וסבבוהו כל ימי חייו, בעודו מתרפק עליהם, מחבבם כ'מוסר אב' ונאחז בהם כשלבים בסולם העליה הרוחנית העולה בית קל. ועל כולן קרן אורו המקיף של מאמר החכם מכל אדם: 'לקחת מוסר השכל צדק משפט ומישרים' (משלי א ג).

כפל תעצומות נשקפו בתורה ובייסורים שנוצקו בהווייתו של ראש הישיבה זצ"ל כאשר בעת ובעונה אחת לא מנעו הימנו להרביץ תורה לאלפים, למסור אלפי שיעורים ושיחות מוסר, לכתוב ספרים ועשרות מחברות חידו"ת, לייסד ולהקים מוסדות תורה בארה"ק ובמרוקו, לחנך תלמידים ותלמידות, לדאוג דאגת חיי היום יום של תלמידיו ובני קהילתו ולהנהיג ברמה את עניני הכלל בנשיאות לב וביד רמה זאת למעלה משישים שנה.

עובדה זו צויינה בפני עורכי הספר גם ע"י ראש ישיבת תפרח הגאון הגדול רבי יעקב פרידמן שליט"א כאשר הזכיר את דברי מרנא רבי עקיבא איגר זצוק"ל שאמר על עצמו כי מכוח לימוד תורה ולימוד תלמידים ביסורים זכה שתורתו התקבלה על כל לומדיהן. וזו הערובה כי גם הספר "לקחת מוסר" יערב ויתקבל על לב הלומדים בו, כי כן היו ימי חייו של ראש הישיבה זצ"ל בהן למד ולימד כשהן אפופין תלאות ויסורים.

הספר יו"ל בהוצאת "יפה נוף" ע"י מכון "מנחת יששכר" שע"י ישיבת "נר זרח" (עוצם) מיסודו של ראש הישיבה זצוק"ל ומעוטר במכתבי ברכה של הגאונים הגדולים הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצג"ת והגאון הצדיק רבי דב יפה שליט"א זקן המשגיחים וחבר מועצגה"ת, והגאון רבי בצלאל טולידנו שליט"א ראש ישיבת "זהר התורה" ומגדולי תלמידי ראש הישיבה זצוק"ל.

יפה עשו עורכי הספר כאשר צירפו לספר ביאור הנקרא "יוסף לקח" והוא "ביאור הפסוקים" ע"פ השיחות באופן קצר ותמציתי שנכתב ע"י עורכי הספר, בכך יוכל המעיין למצוא חפצו בנקל כאשר בשיחות עצמם יוכל ללמוד הדברים בהרחבה.

הספר רואה אור בימים אלו לקראת יום השנה השישי לפטירת ראש הישיבה זצ"ל החל בכ"ה טבת. זכות הגאון זצ"ל יעמוד לכל העושים והמעשים בדבר גדול זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture