רופאים ויקיפדיה

המחלוקת!

בתוך כל הכאוס של הבחירות, כשעם ישראל שוכן לשבטיו וכל שבט ושבט מכה חזק ברעהו, בחרתי להקדיש את הסיפור לכל הצדיקים ונקיי הדעת שבורחים מהמחלוקות, נמלטים מפולמוס וויכוחים וטומנים ראשם בחול בסלידה עד יעבור זעם, כמו שציינה בפני חברה טובה - "שיריבו כמה שהם רוצים אבל שלא יביאו את המחלוקות שלהם אלי הביתה, אני לא בעסק".

כתבות נוספות בנושא:

טרגדיה ברמות: נפטרה הפעוטה שטבעה בגיגית מים בביתה
תופעה מסוכנת / נתן גלנט
תפילת האלמנות שהתקיימה ביום תענית אסתר
בשבת הקרובה: סגולה לפרנסה לאפות חלה בצורת מפתח

הסיפור של בלום.

כולם קראו לו בלום, לא בגלל שזה היה שמו האמיתי, אלא בגלל הפרוגנוזה שהזכירה לכולם פרח.

בלום היה מסתובב במסדרונות בי החולים ע"ש שיבא בתל השומר כמו אטרקציה מהלכת. מצד אחד צמח לו על הצוואר גוש גדול לתפארה שהזכיר פרח מטפס ששולח גרורות וגבעולים לכל עבר,  מצד שני הוא לא גילם באופן מיוחד את המושג פריחה במובן החיובי של המילה. מחלתו היתה חשוכת מרפא, מצבו בכי רע והוא הלך ונבל, הלך ושקע וימיו ספורים היו כקליפת השום. אם לא יימצא הטיפול המתאים עלול הוא להגיע בתוך ימים אחדים למקום שממנו צומחים השורשים, ועדיין לא מלאו לו למסכן שלושים שנה.

עוברי אורח שנקלעו למקום היו מתבוננים בו במבט מלא חמלה – והוא מצידו לא השיב את פניהם ריקם ונהג להחזיר להם מבט אומלל. על פי עשרת הדברות של הסטטיסטיקה, טרם נמצא החלקיק האטומי של מספר שיוכל לבטא את סיכוייו של מר בלום להחלים.

בלום מעולם לא אמר נואש, כבר חמש פעמים אמר וידוי בשם ובמלכות ושקע בתרדמת טרום פטירתית, וחמש פעמים העירו אותו ממנה בכוח לרגל בואו של פרופסור צעיר למחלקה, שמא בשורה חדשה בפיו.

עתה התהלך בלום בצעדים נמרצים של נידון למוות העומד לקבל חנינה וכעני בפתח העומד להיות מושלך מכל המדרגות, בלום לא ידע מה ילד רגע ונפשו עליו כמרקחה. הפרופסור הגדול, בעל השם העולמי, לקח אותו כפרויקט אישי, הוא זה שהחליט לנתח אותו עם כל הסיכונים, הוא זה שגם החליט בסופו של דבר שלא לנתח אותו למרות התקווה אלא להתייעץ עם קולגות מבתי חולים שונים ולערוך קונסוליום עם בכירי האונקולוגים בארץ. כולם הגיעו לתל השומר, נכנסו לחדר הישיבות והחלו בדיון המואץ כדי להספיק להציל את חייו של בלום ולרשום היסטוריה רפואית על שמם בתחום.

אחד אמר לחתוך, שני קבע הקרנות, אחד המליץ על כימותרפיה ואחר על טיפול חדשני בתחום ההקפאה, הם לא הצליחו להגיע לעמק השווה, אפילו על יין הסגולות שיזריקו לו לתוך הוריד לא היתה הסכמה – מרלו או סוביניון.

בלום ישב בחוץ ושתה מיץ מנגו מפחית, מנסה לדלות שברי מידע ממשפטים שאינו מבין בהם מאומה.

הוא שמע על לימפומה ומיאלומה וקרצינומה וסרקומה, הוא שמע גערות ודפיקות על השולחן, דין ודברים והתנצחות. לרגע חלפה בו תחושה של חשיבות, הן בשלו כל הסער הגדול הזה, אך מיד הצטנף וחזר לקונכייתו, אם כי הפרח המגודל לא איפשר לו כל כך להצטנף.

שמונה שעות ארך הקונסוליום, ורק כשהשמש שקעה יצא הפרופסור הגדול מזיע כולו על מנת להתחיל תיכף ומיד בטיפול האופטימלי לדעתו. הוא נשא ביד אחת קלסר ובשניה פלאפון להזמין תור לרנטגן, להרדמה ולחדר הניתוח, תוך כדי שיחה חיפש את בלום כדי לידע אותו ולדווח לו על המשך הטיפול.

בלום לא נמצא. חיפש במעלית, חיפש בתוך האדניות, בלום נעלם מן העין.

הוא קרא לו בקול, הזעיק את הביטחון, הפעיל את מערכת הכריזה הפנימית, אין קול ואין עונה.

הפרופסור הנכבד יצא החוצה כאחוז אמוק, האם ייתכן שבלום פשוט נמוג? ביחד עם הגידול? בלי שום טיפול? הן אם לא נמהר יקרה חלילה אסון, אם לא נטפל בו מיד נאבד את שבריר הסיכוי האחרון שעוד נותר. עודו נסער ונרגש, שם לפתע לב שבחוץ, כמעט באופק, בלום יושב לו בנחת, מתבונן בנוף ומתמזג כולו בטבע.

"בלום!" קרא לו הפרופסור בחרדה, "אייכה? מדוע ברחת? הלא סיכנת את נפשך כאן?"

ענה בלום לפרופסור בשאננות: אדוני הפרופסור, כששמעתי אתכם מתווכחים בתוך החדר, זה אומר כה וזה עונה לו בכה, זה דופק על השולחן וזה מאיים בקטסטרופה אם לא יקבלו את דעתו, זה גוער ברעהו וזה לא טומן ידו בצלחת – ידעתי דבר אחד. אמנם, אני לא מבין כלום בכל הדיבורים הללו, מעולם לא למדתי רפואה ולא חקרתי את נבכי האיברים הפנימיים, אבל דבר אחד אני יודע והוא ברור לי כשמש: אני מאד חולה, מאד סובל, אין לי הרבה תקווה, אז תעשו לי טובה, תריבו אתם הפרופסורים הגדולים כמה שאתם רוצים, אני לא קשור לעסק, אני רוצה בסך הכל שתרפאו אותי ולא להיות מעורב חלילה בתוך כל המחלייק'ס שלכם.

אילוסטריצה | למצולמים אין קשר לכתבה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מגעיל, ההשוואה הזו בין מחלוקת גדולי ישראל איך לשמור את עולם התורה [שאמנם מעורבים בה אינטרסנטים מכל הצדדים], לבין הסיפור הנפלא שהמצאתם.
זה ביזוי תלמידי חכמים אמיתי, של שני הצדדים שאף אחד מאיתנו אינו מתחיל להתקרב לגדולתם!!!
מי שחושב אחרת הוא מהרהר אחר השכינה ש…. כתוב עליו דברים נוראים.

שלום, כאן בלום נשוא הסיפור.
אני מאד מודה לכם על שפירסתם את סיפורי האישי.
יחד עם זאת רציתי לתקן כמה פרטים שמטבע הדברים השתבשו.
ובכן, הרופא שטיפל בי עד אותו יום היה אבי שהוא המומחה מספר 1 למחלוקת כמו שלי, אין עוד בעולם כמותו, הוא טיפל בי כעשרים שנה וטרח ויגע למצוא מזור לכל תחלואי, הדיר שינה מעיניו וטיפל בי באהבה רבה.
עד שיום אחד הגיע רופא אחר, ששמענו עליו שהוא רופא גדול ומומחה. ואז התגלעו חילוקי הדעות בין אבי האוהב לבין הרופא החדש.
גם סיום הסיפור שלכם טעון תיקון. כאשר נודעו לי חילוקי הדעות, לא ברחתי אלא פרצתי כרוח סערה לחדר הישיבות שבו הם התווכחו והטלתי עצמי לחיקו של אבי האוהב שיטפל בי כהבנתו, מי אוהב אותי כמותו???
ומי מומחה כמותו בעולם???
לרופא השני לא נתתי אפילו לדחוף לי מחט לבדיקת דם פשוטה.

לבלום יקירנו, אתה לא חושב שחצית את כל הגבולות??? נכון, אתה לא מבין ברפואה, וטוב מאד שאינך מתערב, אבל מכאן ועד היחס המחפיר של ניכור עד כפיות טובה כלפי כל מי שדואג לך, הדרך רחוקה ר-ח-ו-ק-ה….. הבן, הפנם, שהסער הזה בשלך, למענך, לטובתך, ויחס כמו שלך, נובע מניתוק שלך מעצמך. (לא פלא שהסיפור הופיע בעיתון מנותק מיידישקייט, והמקומם מכל, שהסיפור מוקדש ל"נקיי הדעת הבורחים ממחלוקת",מי שעונה באמת להגדרה, הנ"ל לא מתערב בדיבורים, עושה מה שרבו אומר, כואב את הפילוג, ואוהב את מצוקי הארץ שמפנים מזמנם לעמוד בפרץ,מכל הצדדים.)

הבהרה: התגובה של יצחק מתאימה לסיפור כפי שהוצג בעיתון ולא לאחר התיקונים שכתבתי כבר לסיפור.
נכון יצחק?

כן, -(והכתוב ב( – ) יוכיח) ועדיין לדעתי יש לזכור שגם אם יחיד ורבים הלכה כרבים, כל אדם גדול, דואג לכלל. באמת. וגם לך. אפילו אם לא נפסק כוותיה.

נכון מאד, ח"ו לחשוב אחרת, הכוונת ודאי לשם שמים באמת, מי שחושב אחרת, כמהרהר אחר השכינה ח"ו. מה שכתבת בסוף דבריך הקודמים בסוגריים בקשר למי שעונה להגדרה… מדוייק. הלוואי שכולנו היינו חושבים ומרגישים כך.
יש, יש עדיין שפוים בתוך המחנה. ה' ירחם.

שנינו א"כ לד"א נתכוונו, חבר בכולל ציטט באזני מדרש מופלא וזהו לשונו הן חסר הן יתיר: "עינייך ברכות בחשבון" עינייך – אלו זקנים המתמנים פרנסים על הציבור. ברכות – מה ברכה זו אין אדם יודע מה שבתוכה, אף הן אין אדם יודע מה שבלבם. בחשבון – מתוך מחשבת ד"ת שבלבם.(לדבריו, המדרש מובא בספר מעלות התורה, לר"א אחי הגר"א.)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture