צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם קיבל את התורה: ההבדלה של הראב"ד והתאוששות זקן רה"י

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שקישט את הבימה, טיש נעילת החג בשידור חי, מוצאי החג בקבר דוד המלך ותשלומין בכותל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר ש'שיריים' זכה לקבל את התורה הוא פותח את המדור הנחשק במגזר החרדי בכוחות מחודשים, את המדור הוא יקדיש לסיכום חג השבועות בחצרות הקודש, ובעיקר על הדברים שלא שמעתם, כאלו דברים שחמקו מתחת לרדאר, 'שיריים' כמו תמיד כאן בכדי להביא את הנייעס הכי טובים והתיעודים הנדירים מהיכלי האדמורי"ם והרבנים, אז שיהיה לנו בהצלחה.

שעות לפני כניסת חג השבועות ראה 'שיריים' כיצד מתכוננים ב'לדרמן' לקראת הגעתם של ההמונים שיזכו לעבור לברכה אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א שיצא לתפילת החג לאחר שבועות ארוכים בהם הוא היה ספון במעונו בשל התפשטות נגיף הקורונה, גבאי המקום הציבו גדרות וסדרנים ואיימו כי מי שלא ישמור על הכללים לא יוכל לגשת אל שר התורה.

מידי שנה בשנה נהנה 'שיריים' לראות את בתי המדרש של החסידים מקושטים באילנות לקראת החג, בבית המדרש הגדול של חסידות אונגוואר ברמות הכינו את מקומו של האדמו"ר בקישוטים רבים כראוי וכיאות ליום הגדול הזה, יום 'קבלת התורה', 'שיריים' נהנה לראות את התיעוד שכן מאז שהוא ילד קטן הוא היה נוהג להגיע פעמים רבות לכ"ק האדמו"ר מאונגוואר זיע"א בעל ה'משנה הלכות' ועל כן הוא רוחש חביבות גדולה למקום הזה. 'שיריים' אף יחשוף לראשונה כי הוא מתקרב מאוד לחסידות הזו וכמעט שהוא ממש 'חסיד אונגוואר'.

וכ"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים שליט"א הגיע לבית מדרשו יחד עם מקורביו והעמיד את הסכך על ארבע צדדי הבימה לקראת חג מתן תורה כפי המנהג הק', 'שיריים' היה שם בכדי לתעד.

ומי שהגיע ל'רמת אלחנן' לכבוד החג לאחר שבועות ארוכים שלא היה במקום מפני התפרצות המגיפה הוא המרא דאתרא וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, חבר המועצת הגיע שעה קלה קודם כניסת החג למקום כשהוא עוטה מסיכה לשמחת לב תלמידיו.

ושעות קודם לכן ממש קצת לפני שחג השבועות פרס את כנפיו על יושבי ארץ הקודש החליט 'שיריים' הוא נוסע לחוג את חג השבועות בעיר הקודש ירושלים, זאת למרות שהוא לא זכה בהגרלה על הכניסה לכותל המערבי בשעת הנץ החמה, השמועה על דבר בואו של 'שיריים' לירושלים הגיעה במהירות לכלל חצרות הקודש והוא קיבל פניות רבות שיואיל בטובו לבא ולהסתופף בצילם, 'שיריים' שלא אוהב כבוד מיותר בחר ללמוד בלילה המקודש יחד עם החברותא ב'היכל התורה' של חסידות ראחמסטריווקא בעיר.

ואכן בשעת ליל מוקדמת מצוייד בבקבוק קולה קר ומיני מזונות שארזה עבורו רעייתו צעד 'שיריים' במשך שעה ארוכה מבית האכסניא את בית המדרש של ראחמסטריווקא בגוש שמונים, 'שיריים' החל מיד לצלול בעומקא דשמעתתא יחד עם החברותא המיתולוגי, כשהוא הרים את עיניו מהגמרא הוא שם לב לפתע שכבר 'קדרותא דצפרא', מיד הוא נחפז למקווה הטהרה ומשם הוא פנה להתפלל תפילת שחרית ב'בית ישראל' במניין של הבריסקע'רס, מי שעוד התפלל במקום היה הגאון רבי שלום שכטר שליט"א מגדולי התורה של בריסק שאף כובד בעליית 'לוי'.

בדרכו למקווה הוא ראה התגודדות מסביב לחדרו של כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א ולתדהמתו הוא גילה כי האדמו"ר רק עתה עורך את סעודת הליל של החג, החסידים התגודדו סביב החדר הנעול ולאחר שעה ארוכה זכו לקבל מעט 'שיריים' מהגבאי המיתולוגי שעמד כל הזמן מחוץ לחדרו האישי של האדמו"ר ואמר 'תיקון ליל שבועות'.

ומיד במוצאי השבת ראה 'שיריים' כיצד כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שליט"א מקדש על הלבנה בראשות קהל חסידיו, לדברי חסידים שהסתופפו בצילו במהלך החג, זהו היה חג מרומם מאוד כאשר האדמ"ר חגגג את החג בראשות חסידיו לראשונה לאחר שאביו זיע"א נפטר במהלך השנה האחרונה. וכך כתב ל'שיריים' אחד החסידים: "התרגשות גדולה היתה בעת אמירת ה'אקדמות' ע"י האדמו"ר שליט"א בהשתפכות הנפש ובהתרוממות הרוח, חסידים רבים זלגו עיניהם דמעות מהתרגשות, זה החג הראשון בצל האדמו"ר, לאחר שבשנה האחרונה עוד זכו לשמוע את ה'אקדמות' מפי רביה"ק זיע"א, כן היה גם בעת קריאת התורה 'עשרת הדברות' בשלהבת אש". 'שיריים' התרגש לקרוא את התיאור ואף הוזיל דמעה.

ומקרית גת לירושלים, בסמוך לבית מדרשו יצא כ"ק האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א לקדש על הלבנה, מיד לאחר המעמד זכו כלל החסידים לעבור לברכה אצל האדמו"ר שליט"א כשהוא מברכם בכל הברכות, כלל החסידים שמרו על הנחיות משרד הבריאות ועטו מסיכה.

ובחסידות צאנז ההתרגשות הגיעה לשיאים חדשים כאשר בליל החג יצא כ"ק האדמו"ר שליט"א לתפילת החג יחד עם חסידיו תחת כיפת השמים, 'שיריים' אף חשף לראשונה כאן ב'חדשות JDN' על מה הרבי דיבר לאחר התפילה. מיד במוצאי שבת יצא האדמו"ר וקידש על הלבנה כשלאחר מכן הוא רקד יד ביד עם בניו בלבד.

ובחסידות ויזניץ ערך האדמו"ר את 'טיש נעילת החג' בבית המדרש הגדול בבני ברק כשהטיש כולו מועבר בשידור חי להמוני החסידים שעמדו בשטח הפתוח, האדמו"ר היה ברגשי קודש גדולים שכן המעמד היה בשיתוף ה'פארשפיל' לקראת נישואי נכדו שהתקיים השבוע.

ובמוצאי השבת מעט לפנות בוקר של יום ראשון הגיע האדמו"ר מביאלא בני ברק שליט"א לציונו של דוד המלך ע"ה יחד עם בחורי החסידות שם העתיר בדמעות שליש לישועת הכלל והפרט.

ובתוך שבעת ימי התשלומין הגיע כ"ק האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א לרחבת הכותל המערבי שם שהה במשך שעה ארוכה ואמר פרקי תהילים.

וראש ישיבת 'באר מרדכי' הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א ישב במעונו והתעמק בקונטרס 'כנתינתן מסיני' שיצא לאור על ידי תלמידי הישיבה וחולק בכלל בתי הכנסיות ובתי המדרשות.

וכ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א שחיתן את נכדו יחד עם בני משפחה ומספר חסידים מצומצם רקד 'מצווה טאנץ' יחד עם בני המשפחה, 'שיריים' חייב לציין שהוא ממש 'מכור' לסרטונים של 'מצווה טאנץ' מחצרות הקודש שעה שהאדמורי"ם מתעטפים בסילודין ורוקדים בשלהבת אש קודש.

'שיריים' שנהנה להסתובב גם בקרב גדולי ומאורי הדור הספרדיים ראה כיצד שר הדתות החדש הרב יעקב אביטן מתקבל בחמימות אצל הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, הראשון לציון שוחח עם שר הדתות הנכנס במשך שעה ארוכה ואף הגיש לו את ספרו מעוטר בהקדשה חמה ולבבית.

והשידוך המדובר בעולם המשפיעים והחסידות היה השידוך לבנו של המשפיע האגדי הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א עם נכדת האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א, מעמד ה'לחיים' נערך על פי כל כללי הזהירות בבית המדרש של הרבי בעיר אשדוד. המשפיע נשא שם דברים מרתקים והאדמו"ר נהנה עד למאוד. מי שהורשה להיכנס למעמד היה הצלם יוסי לוי שאף שיגר תיעוד. 'שיריים' מצטרף לאיחולי ה'מזל טוב'.

וזקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד סולוביצי'ק שליט"א שהשתחרר מבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים לאחר שמעד בביתו יצא להתאוורר מעט במרפסת הבית יחד עם אחד מנכדיו כשהם מתפלפלים בסוגיות הש"ס והפוסקים, 'שיריים' כמו תמיד הצליח להשיג את התיעוד הנדיר של ראש הישיבה שואף אוויר במרפסת ביתו לאחר האשפוז בבית החולים והוא מגישו לפניכם בפרסום ראשון ובבלעדיות גמורה למדור הנחשק ביותר במגזר החרדי.

וראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך שליט"א שהוא משמש גם כראש ישיבה בבית שמש הגיע להיכל ישיבתו לחוג שם את חג השבועות זאת לאחר שבועות ארוכים בהם הוא היה ספון במעונו. מיד במוצאי שבת ערך הראב"ד הבדלה בניגון ערב ומיוחד ובהתעוררות עצומה. התיעוד לפניכם.

רגע לפני סיום 'שיריים' מעדכן כי נכדו של אחד מגדולי האדמורי"ם נמצא חיובי לנגיף הקורונה, מה שגרם לדאגה מעט בחצר סבו השני שהוא גם אדמו"ר חשוב, 'שיריים' שכמו תמיד לפני עבודתו העיתונאית הוא ירא שמים, החליט שלא לפרסם את הפרטים בכדי שלא לגרום אי נעימות לנכד הצעיר. מה שכן בעוד ועוד חסידויות יש חשש לקורונה רח"ל ו'שיריים' כבר מתחיל להילחץ מעומס העבודה שתהיה לו, כולו תפילה שהמגיפה תסתיים במהרה ולא יהיה 'גל שני' חלילה וחס.

את המדור הנחשק יסיים 'שיריים' בתודה למאות אלפי הקוראים הנאמנים בארץ ובעולם כולו אשר מידי שבוע נמצאים פה שוב בכדי לקרא את הגיגיו המשעממים של כותב המדור, הוא גם מאחל להם בריאות שלמה, ובעזרת השם נשוב לכאן בשבוע הבא עם שלל העדכונים המעניינים, ועד אז שיהיה לכולנו כל טוב.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מיהו יודע למה מרן הראב"ד לא בירך על הבשמים????

סיום המדור בחסות אורי בץ

שיריים אמר שיריים יודע!שיריים ילך לטישים שיריים יכנס שיריים יתיישב ויאכל שיריים יצא שיריים יחזור עד שלא ישאר שיריים משיריים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture