"להצביע לסמוטריץ' זה שאלה של חייבי כריתות": פרוש בראיון תקיף • צפו

יו"ר 'שלומי אמונים' תוקף בחריפות המפלגה הד"לית: "מישהו קונה את 'הסתחבקות' הזאת?" • מגיב לביקורת על הח"כים החרדים: "אנחנו לא כל יוכל" • לחב"ד הוא מסביר למה "הרבי מאס במפלגות כמו 'הציונות הדתית'" • ומספק תשובות גם למאוכזבי ברסלב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

סגן שר החינוך ויו"ר סיעת 'שלומי אמונים' באגודת ישראל, הרב מאיר פרוש תוקף בחריפות בראיון ל'חדשות JDN' את מפלגת הציונות הדתית ומגיש את הבדלי ההשקפה בין המפלגה הד"לית לבוחר החרדי. הרב פרוש מתייצב לראיון למרות שרוב חברי הכנסת החרדים גזרו על עצמם שתיקה ומסרבים להתראיין לתקשורת החרדית בעקבות הביקורת על התנהלותם במשבר הקורונה. פרוש משיב לשאלות באומץ ומבקש להסביר: "אנחנו לא כל יוכל".

בראיון שמתקיים בלשכת סגן שר החינוך בירושלים, משרד שהרב פרוש מקווה להמשיך את פעילותו הברוכה משם, אני פותח בשאלה ישירה – האם הוא מודאג מהכוחות הפועלים נגד 'יהדות התורה' במערכת הבחירות הנוכחית הוא משיב כי ציבור המצביעים של המפלגה אינו משנה את ההצבעה שלו כי הוא יודע מה באמת חשוב, "שום דבר לא השתנה ממערכות קודמות, ליהדות התורה יש קהל מצביעים ברור מאוד שמרגיש את עצמו משויך לתורה ומקפיד לפעול לפי ההלכה, ובכלל, אצל ציבור שומרי התורה ההצבעה מגיעה מתוך רצון להיות משויכים לתורה ולהלכה, הם לא משנים".

לגבי הקהילות שמאוכזבות מהתנהלות הנציגים החרדים בתקופת הקורונה אומר רב פורוש כי יש תחושה בציבור שהח"כים החרדים הם "כל יכולים", אך לא כך הדבר, "אנחנו לא כל יוכל", הוא קובע, "יש הרבה שמפריעים לנו בדרך ועדיין ליהדות התורה אין את כל המנדטים".

בבחירות הקרובות מתמודדת יהדות התורה עם הפופולריות לה זוכה יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. המפלגה מהווה אתגר משמעותי עבור סיעת 'שלומי אמונים' בראשה עומד הרב פורוש, סיעה שבין מצביעה נמנים מצביעי חב"ד אשר לוקחים בשיקולי ההצבעה שלהם גם את שלימות הארץ והעם. פרוש מסביר כי מי שארץ ישראל חשובה לו צריך להצביע למפלגתו, "את עקירת היישובים ש'תוכנית טראמפ' ביקשה לעשות אנחנו מנענו, אני הייתי היחיד שעלה לדוכן הכנסת ונאם נגד התוכנית, אנחנו ערכנו תחקיר מפורט, שפורסם גם בעיתון 'המבשר' שבדק מה בדיוק התוכנית עלולה לגרום לשלימות הארץ. אף אחד אחר לא עשה זאת".

אני תוהה מה הוא יענה לחסידי חב"ד שיטענו כי היו שמחים להצביע לרב פרוש, אך לא לחברי מפלגתו שמסרבים להתערב בנושאים מדיניים, הרב פרוש מדייק את הדברים וטוען שכל חברי יהדות התורה חתמו על מכתב בו הם מתחייבים שלא למסור חבלי ארץ. לדבריו, "מאז ועדת פיל ועד היום, אגודת ישראל תמיד התנגדה למסירת שטחים". הרב פרוש מציין כי לחב"ד אף פעם לא היה בעיה ללכת עם גוש טכני כדי לקדם ח"כים שישמרו על שלושת השלמויות.

בשלב זה עובר פרוש להתקפה על אנשי המזרחי וטען שהפעם היחידה שהרבי מלובביץ' לא הסכים לבלוק טכני, היה כאשר המפד"ל היו אחראים לרשום גוים כיהודים, אז הוא החרים אותם ולא הסכים אפילו לגוש טכני. פרוש ממשיך לתקוף: "היום יש חסידי חב"ד שרוצים לטעון שהם כשרים, בו בזמן שהם מכירים בגיורים ממלכתיים, מכירים בגיורי צה"ל – שזה ממש לקחת גוים ולעשות אותם ליהודים". לדברי הרב פרוש: "את זה ודאי הרבי מלובביץ לא רצה ובזה הרבי מאס".

"הרבי מאס גם באלה שעולים להר הבית, וגם זה יש בתוך ה'ציונות הדתית'", ממשיך הרב פרוש, "הוא מאס גם בכאלה שהצביעו בעד גיוס בני ישיבות, וגם כאלה יש ב'ציונות הדתית". בעקבות הדברים שציין קובע הרב פרוש כי לדעתו לא יהיו חסידי חב"ד שיצביעו לציונות הדתית.

לשאלתי האם הוא בטוח שלא יצביעו ל'ציונות הדתית' על אף ה"הסתחבקות" של סמוטריץ' עם הציבור החרדי משיב הרב פרוש: "אנשים רציניים יודעים שמדובר פה בשאלה של חייבי כריתות". הרב פרוש מסביר את דבריו החמורים על המפלגה הדתית: "לעלות להר הבית, להטיף על לעלות להר הבית, להטיף על שירות לאומי?", הרב פרוש מפרט את תמיכתם של חברי הציונות הדתית בנושאים שנחשבים לציפור הנפש בציבור החרדי, זאת מבלי להזכיר את שמותם, "אתה מדבר על הראשון (סמוטריץ'. י.ב.), גיורי צה"ל והגיורים הממלכתיים זה בסדר. השניה (מיכל וולדיגר – יו"ר עמותת "בת עמי"), עומדת בראש עמותה של שירות לאומי, שזה יהרג ואל יעבור. השלישי (איתמר בן-גביר – יו"ר מפלגת עוצמה יהודית), עולה להר הבית", הרב פרוש מסיק כי בשל הדברים אף חרדי לא יוכל להצביע למפלגה. "אתה חושב שמישהו קונה את ה'סחבקיות' הזאת?", תהה.

לגבי המאוכזבים מחסידי ברסלב בעקבות אי ההצלחה לאשר את כניסתם לאומן בראש השנה מציין הרב פרוש שמי דאג להם למוסדות בכל הערים זאת אגודת ישראל. "זה לא שלא דאגנו להם", אומר יו"ר שלומי אמונים, "אני בעצמי התחייבתי להיות באומן בראש השנה, לעזוב את משפחתי ואת נוסח התפילה שלי, רק כי חשבתי שאולי יגידו 'אם סגן השר היה שם, אפשר לסמוך שלא יהיו הפרות', אבל גם זה לא עזר".

הרב פרוש מסרב להצהיר כיצד יפעל במקרה שלנתניהו לא יהיה מספיק מנדטים, "אני מאמין שנצליח", על שאלתי איך הוא בטוח כל כך במה ששלוש פעמים לא קרה הוא משיב: "כיהודי מאמין אני יודע שאם לא הצלחנו פעם אחת הקב"ה דורש יותר מאמץ, וזה מה שאני עושה".

סגן שר החינוך מסביר את ההיגיון הפוליטי מאחורי ההחלטה לחבור לגוש יחד עם נתניהו, כשבמקביל המפלגות החרדיות ויתרו על היתרון הפוליטי שהיה להם כלשון מאזניים, "צריך להבין שאין היום כבר שני גושים". לדבריו, "יש גוש של שנאה לנתניהו, אי אפשר לנהל מדינה מתוך שנאה – אנחנו דואגים לרוחניות ויודעים שנתניהו יותר קרוב לנושאים האלה".

הרב פרוש מסרב לבקשתי לתת הערכה אם יהדות התורה תגדל במספר הקולות, "אנחנו קהילות, רוב המצביעים מצטרפים למערכה רק בשבוע של הבחירות", הוא מסביר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
23 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הציבור כבר הפסיק להיות טיפש, כל גיזרת הגיוס עומדת על צווארם של ג וש"ס, ואפילו הגיור הרפורמי אמר פינדרוס שהוא לא מדבר מגיורי צה"ל, וכל הזמן הם מקדמים שילוב החרדים באקדמיה וכו',

צר לי לומר, אבל ההתנהגות של ג וש"ס בשנים האחרונות זה כבר לא רחוק מהמזרוחניקים, וד"ל

חצוף.

נו..נו…

ממש תודה על ההסברים הנפלאים. החב"דניקים אינם צריכים שפרוש או כל אחד אחר מכל מפלגה שהיא יסביר מהי דעת הרבי. ומואסים בעיסוק התקשורתי בעניין. אמרו את עמדותיכם ותנו לאנשים להחליט.

היום כל איזה בעל זקן מרשה לעצמו להכניס ראשו בין הרים גדולים. תשאירו את השאלות הגדולות לגדולי ישראל!

אם הציונות הדתית לא תעבור לפיד ראש הממשלה הבא

חכם מצביע סמוטריץ

איפה יהדות התורה היו בהתנתקות????

פרוש כל מילה אמת!!
וזה מצער שיש כאלו כפויי טובה

שפתיים ישק.
עונה לעניין ובמתינות
כל מי שטיפת יראת שמים ואחריות בקירבו, מבין שג' היא ההצבעה הנכונה, כהוראת גדולי ישראל.

תודה רבה אבל אנחנו עם סמוטריץ ובן גביר. הם משרתים אותנו, והם מייצגים אותנו ואת עם ישראל בלי יוצא מן הכלל.
מי שמביא לנו היישגים ונלחם בשבלנו יקבל את הקול שלנו

פורוש אתה תמכת בועדה שיוכלו לבדוק בנות כמה הם דתיות כי כביכול זה הצלה לנו והפקרת המון בנות להחלטת הצבא מהציבור הדתי לאומי
אתה לא מתבייש לדבר שמי שמצביע לשם גורם לחייבי כריתות
עכשיו עשו תקנות חדשות בכוללים שראש הכולל צריך לדווח באותו יום מי שנעדר בגלל קורונה לדתות שגורם הרבה בלאגן לראשי כוללים וגם בבחירות אתה ממלא פיך מים ומי שלפחות מדבר זה סמוטריץ
מה שמעניין אותך זה רק מה שהציבור יקנה לוקשן שאכפת לך ממנו כל מה שליברמן מגבב
תאמין לי אם אני ישמע שעשיתם דיל עם ליברמן שידבר מה שדיבר לא יתפלא אתם פשוט כלומניקים חד וחלק
ובושה וחרפה שאחד שאין לו רבנים ומסתובב ומחליף כל יום רב יתחיל לדבר השקפה
בושה וחרפה

פרוש היקר, הבעיה העיקרית היא שאתה משתייך למפלגה שהעומד בראשה הוא שמאלן, שלמות ארץ ישראל לא מעניינת את גפני ועוד חלק מהח"כים אצלכם.
פיקוח נפש דוחה הכל!
הרבי אמר שרק דיבורים על החזרת שטחים מביא להרג יהודים.. רק דיבורים! וזה פיקוח נפש כפשוטו…

אם הרב גערליצקי יור רבני פיקוח נפש יפרסם שכולכם חתמתם על המסמך (לא רק אתה) ניתן לכם את הקול שלנו.. כל עוד אתה היחיד, תסתפקו בקולות החרדים בלבד…

נו באמת סמוטריץ מעסיק כמה מטקבקים בשכר, תכלס כל מי שיראת שמיים בקרבו לא מתפתה לחיוכים…
פרוש נשכב על הגדר בשביל ברסלב..
אבל נראה לי הוא מכלה את כוחו לריק עליהם, לא נראה לי שמעולם הצביעו למפלגות חרדיות, חלקם קנאים כמו מאה שערים וחלקם לא מצביעים בכלל

יש איזה כיף. פעם בארבע שנים (ולאחרונה פעם בשנה) יש לי את היכולת להראות מי אני. אני לא סתם איזה לפלף ששם ג' או ש"ס כי הרבנים אמרו. אני אדם עם דעות וחשבונות וזיכרון ארוך. אני זוכר בדיוק מה גפני אמר בתשמ"ד ומה ליצמן אמר בתרל"ט. ובכלל הם דואגים לי? הם פעם סידרו לי את החניה ליד הבית שתמיד מלאה ? ובכלל איזה השקפה יש להם , הרי אני הירא שמיים שתמיד נשמע לרבנים בכל עניין, והם סתם נוכלים. ובכלל מה מונח פה על הפרק ? הרי ברור שכל מה שנשלחו הנציגים לכנסת זה לדאוג שהקהילה שלי תקבל את הבנין הכי יפה בשכונה. ושכולנו נטוס לחו"ל כשאף אחד לא טס. על כאלו דברים צריך להפיל ממשלה. כל הדברים האלו גיור, כשרות, שבת, גיוס. נו באמת הרי אני אוכל רק בד"ץ ומשתמש בגנרטור בשבת. מישהו יוכל לשנות אותי?
אה.. לדאוג לעמך לעם שבשדות. נו באמת את מי זה מעניין. העיקר שהקהילה שלי תהיה מסודרת עד העצם. ואם לא שישרף המועדון…
(נכתב בציניות☹)

מי שמצביע לסמוטריץ זה אנשים שלא כפופים לרבנים,
צאן ללא רועה אבוד במדבר שמחפש את עצמו,
נקווה שיתפכחו יום אחד ויבינו שהם שייכים לציבור החרדי

הרבי מאס ביהודים???? חלילה לומר כן.

תודה על כל שיעורי ההשקופההה
שלא אמרתי שאין בהם דברים נכונים
אבל אנחנו מצביעים למי שיעשה משהו עם הקול שלנו ולא מי שרק בין בחירות לבחירות מוריד את הדבק מהכיסא

ודבר דבור על אופניו אמרת, כל הכבוד!!
גבי הטענות על החכים החרדים,
הם שיאני הנוכחות בכנסת עובדים ללא לאות לטובת הציבור,
עושים לילות כימים
דווקא הקורונה הראתה כמה הם עזרו,
פינוי למלוניות, בדיקות קורונה מהירות למי שצריך, כמה בלאגן היה, וכמה לא ידעו כלום, ןכל אחד פנה אליהם ונעזר,
לא היה להם יום ולא לילה
דאגו שכל ילד חרדי עד האחרון יקבל את קצבת הקורונה, דאגו לתלושי מזון לנזקקים,
פעלו ללא לאות לקיצור הסגרים ונגד ההסתה,

אבל אין ספק שיש אנשים שחושבים שהחכים החרדים יסדרו להם את כל החיים,
ובאים בדרישות מוגזמות, מה שאף אחד לא חושב אפילו לבקש מחכ חילוני או דתי…
ותמיד קמפיין הגיוועלד כמה שהם לא מספיק עוזרים לנו כדי לשתות את הקולות שלנו ע"י מפלגות אחרות, או להשאיר אותנו בבית,
אל תפלו לתעמולה הזאת
טיפולי שניים חינם, הוזלת תחבורה ציבורית, ועוד המון עשיה מבורכת,
מי זה שמנסה להשכיח?

הראשון שצעק על בתי כנסיות היה סמוריץ מי שמילה פיו מים היה החרדים היו אמון דברים שעשו בקורונה לחרדים ומעניין למה כולם מרגישים מקופחים חוץ ממשה חיים

סמוטריץ אנחנו נותנים לך הזדמנות להוכיח לחרדים שיש אלטרנטיבה שיש מי שידאג לצרכי החרדים .דיברתם והפחדתם בזמנו נגד ליאון שהוא יעשה רע לחרדים וכולם רואים שאין ראש עיר טוב ממנו ודואג לחרדים .פרוש אתה בעצם אומר שאנחנו בכיס שלך . חחחחח .חה הפעם תרגישו את הציבור חזק בקלפי

בוא נעשה קצת סדר בדברים לגבי הרב פורוש באמת רק להוריד את הכובע אודות הנאומים שהוא מסר בכנסת נגד מסירת שטחי א"י והעלה את דעתו של הרבי מליובאוויטש בגאון אבל וכאן מגיע האבל הגדול שהוא מוקף באנשים שאיננו יכלים לסמוך על מילה שלהם בנוגע לשלימות הארץ ומה לעשות מפלגה שראשיה בהצבעה על ההתנתקות הלכו משום מה לנפוש בים המלח וראש המפלגה בעצמו אומר בראיון לעיתון הארץ "בדעות המדיניות אני יותר נוטה לשמאל" (ציטוט) ועד המון דוגמאות שלא כאן המקום לכותבם חסיד חב"ד לפי ההוראות הפשוטות של הרבי לא יכול בשום פנים ואופן לבחור במפלגה כזאת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture