אוּשְׁפִּיזִין קַדִּישִׁין: 3 ח"כים מספרים בסוכה של מי היו רוצים להתארח

נציגי ציבור בפרויקט חג באווירה אחרת • 3 ח"כים מספרים ל'JDN' על דמיות ההוד זצוק"ל איתם לזכות לערוך איתם שיחת חג • ח"כ גולן על הרמב"ם, ח"כ טור-פז על דוד המלך וח"כ יצחק-הלוי על שלושת גדו"י שהסתלקו בעשורים האחרונים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בזמן שכולנו שוהים בסוכותינו, או מתארחים בשל אחרים, ביקשנו לשמוע ממספר נציגי ציבור בסוכה של מי היו רוצים להתארח, כדי לקבל הצצה לאלה שהם רואים בו דמות שהיו רוצים ללמוד מהליכותיו.

ח"כ יאיר גולן: הרמב"ם

"הייתי שמח לארח את הרמב"ם", אומר ל'שחרית' סגן שרת הכלכלה ח"כ יאיר גולן ממר"צ. הוא מסביר כי "הייתי משוחח איתו על איך לשלב ערכים יהודים וערכים אוניברסליים. איך שומרים על האיזון הנכון בין פתיחות לבין שמרנות ואיך נוקטים בצעדים שכל כולם הם תעוזה מחשבתית ואומץ לב ציבור".

ח"כ משה (קינלי) טור-פז: דוד המלך

"הייתי רוצה להיות אושפיזין בסוכותו של דוד המלך", משתף ח"כ משה (קינלי) טור-פז מ'יש עתיד' בשיחה עם 'שחרית'. הוא מספר כי "כשהייתי מפקד מחלקת בני ישיבות בגדוד 101 של הצנחנים, פתחתי את הסעודה השלישית עם החיילים בסיפורו של גיבורו של דוד המלך, "עדינו העצני". חז"ל אומרים: "הוא דוד המלך, הוא עדינו העצני", כשהיה יוצא למלחמה, היה מקשה עצמו כעץ, וכשהיה לומד תורה היה מעדן עצמו כתולעת".

"אני חושב שהייתי נהנה מלהבין את כפל התפקידים שנשא עימו דוד המלך, וכיצד אדם יכול להיות גם גדול בתורה וגם מנהיגו הצבאי והפוליטי של עם ישראל. הייתי נהנה לשמוע את סיפורו של דוד מימיו כחייל פשוט בצבאו של שאול המלך וכיצד בעזרת קלע, חלוקי נחל וכשרון קליעה הצליח להפיל את גלית הפלישתי".

"גם התחבולה בה נקט בחצרו של לכיש, מלך גת כשהתחזה למשוגע ראויה לחיקוי בספר המסתערבים בני ימינו".

"אם היו לי עוד כמה דקות איתו, הייתי מרחיב את השיחה על מערכות היחסים עם אחיו, ומנסה להבין האם שמר על כשרון הנגינה על הנבל אותו פיתח בילדותו וגם ממליץ לו להשקיע זמן בבנו הרביעי שלמה. שביום מן הימים יירש אותו".

"ייתכן והיינו מסיימים בסוכה בקריאת כמה פרקי תהילים אותם סיים דוד המלך לחבר". לסיום הוא מאחל לקוראים: "חג שמח ומועדים לשמחה".

ח"כ מאיר יצחק-הלוי: כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, מרן הרב מפוניבז' הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן זיע"א, הגאון הרב יחיא אלשיך זצ״ל

"שלשה רבנים שהייתי שמח לשבת איתם בסוכה", פותח מאילת הרחוקה את השיחה עם 'שחרית' ח"כ מאיר יצחק-הלוי, איש 'תקווה חדשה' וראש העיר אילת לשעבר. הוא מפרט: "הרבי מליובאוויטש זצ״ל, הרב יוסף כהנמן מייסד ישיבות פונוביז׳ זצ״ל, הרב יחיא אלשיך זצ״ל".

על הרבי מליובאוויטש הוא: "משום מנהיגותו הפנומנלית ויוצאת הדופן, מנהיגות זו (בדומה למנהיגות משה רבנו) ראויה להערכה גדולה ובעיקר לחקר עמוק לשם למידת אישיותו המיוחדת שהובילה להקמת תנועת חסידות עם מאות אלפי מאמינים הפרושים בכל העולם, בשיחתינו הייתי מנסה ללמוד על קנקנו של האיש בעיקר בסוגיית החזון והמנהיגות יוצאת הדופן".

על הרב יוסף כהנמן: "כבוגר המוסדות הצעירים של פונוביז׳ דמותו של הרב כהנמן תישאר חקוקה בזכרוני כאיש יפה תואר, אציל ובעיקר איש חסד שראה בכל תלמיד ותלמיד עולם ומלואו והצליח בחוכמתו המנהיגותית והפוליטית לגייס משאבים חיצוניים שסייעו להקים מוסדות שהפכו למובילים בתנועה הליטאית, הייתי שמח לשמוע מחוכמתו הפוליטית הרחבה".

על הרב יחיא אלשיך: "חתן התנך העולמי. היה המורי שלי בבית הכנסת, הרב אלשיך הוא התגלמות הצניעות הענווה והחוכמה שמכוח התכונות הללו התקדם בסולם הרבנות והפך בצניעותו הרבה לאחד ממנהיגי הדת המשמעותיים ביותר במדינת ישראל". הוא מספר בערגה כי "תפילתו המדהימה קולו המיוחד ובעיקר אישיותו הממגנטת מלמדים על השילוב המנצח שיש בחיבור הנכון של ענווה צניעות וחוכמה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראיון נחמד רק לא הבנתי למה אתם מראיינים חברי כנסת נגד מדינת ישראל ונגד תורת ישראל?

ליצנות לשמה. פשוט בושה וחרפה איך אתם לא מתביישים להביא את הכתבה הזאת. נו באמת, שיאיר גולן יסביר לרמב"ם איך שומרים על איזון או איך לשלב ערכים יהודים, פשוט בושה וליצנות, מילא הוא שלא קרא ושנה, אבל אתם מנהלי האתר שאני מתאר לעצמי שאתם יודעים קצת (לכל הפחות) מי היה הרמב"ם, איך אתם נותנים במה לדברים כל כך מטופשים, כתבה זו מתאימה יותר לאווירת הפורים, ואתם יודעים מה גם בפורים זה אסור, חבל שנתתם במה לביזוי גדולי ישראל, אנא חזרו בכם, וחכמים היזהרו בדבריכם

בושה וחרפה לכם לשים את דברי הבלע מי הם שיעזו רק לחשוב להזמין לסוכתם קדושי עליון.ואיך אתם אתר חרדי נתתם לזה יד. מצופה מכם התנצלות ומחאה פשוט מזעזע .מקוה שזו טעות ואף אחד מכם לא קרא באמת את תוכן הדברים קודם הפרסום!!

דוד המלך הרג את גולית בעזרת כשרון קליעה???
בושה שמפרסמים את זה בכלל

משום חובת מחאה אני מחויב למחות מחאה נמרצת על דברי הבלע האלו ועליכם מנהלי האתר אני רוצה לומר שלא כל מה שנראה לכם סקופ ובלעדי צריך להעלות מה גם שיש בזה ביזוי תלמידי חכמים וראשונים כמלאכים מצפה כמו כולם להתנצלות וחרטה אני לא מאמין איך באה תקלה כזאת על ידכם וה' יצילנו מדעות כוזבות

עלוב ביותר.
בושה.
למה לסחור בקדשי ישראל בשביל כתבה רדודה כל כך?
עם אנשים רדודים ואויבי ישראל (חלקם).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture