שִׁירַיִם מגיש את התיעודים הכי מרתקים שיש: הנס בביה"ח והרבי שהמריא לארה"ב

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שרקד "נענועים" עם ספר התורה והיארצייט של ה"חזון איש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

לסכם שבוע חולף זה הדבר ש"שיריים" הכי אוהב לעשות, בדרך כלל כשהוא יסכם את השבוע החולף הוא יישב במרפסת בתו, ביד האחת יחזיק סיגריה וביד השנייה יקליד במהירות את הגיגיו. "השעה הזו של יום חמישי בלילה, ליל שישי, זה השעה הכי אהובה עלי בכל השבוע", כך אמר פעם "שיריים" לאחד מידידיו הקרובים, אבל למה לנו ללכת סחור סחור ולספר דברים שאין בהם חידושים של ממש בזמן שיש לנו שעה ארוכה של סיכום שבוע מעניין וסוער במיוחד.

רגע לפני פרסום המדור אמש מכשירו הכשר של 'שיריים' הושבת לחלוטין, ליבו של שיריים צנח והוא לא ידע מה לעשות. לאחר לילה נטול שינה ובחסדי שמים מרובים הצליח "שיריים" להחזיר את הכשיר לפעילות חלקית לאחר עזרתו של אחד ממומחי הטכנולוגיה בירושלים ששמו נמצא תחת צו איסור פרסום.

במהלך השבוע האחרון הופתע "שיריים" לראות את שמו השני המוכר בעולם חדשות המגזר החרדי מתנוסס לתפארה בעמוד דף היומי במסכת ראש השנה. שיריים שמח מאוד ואמר למקורביו שהנה יש לנו "יעקב מלמד מן התורה מניין".

בערב שבת קודש האחרונה הגיע "שיריים" במיוחד לשכונת מאה שערים בירושלים בכדי לעקוב מקרוב אחר ההכנות בישיבת מיר לקראת הכינוס ההיסטורי בראשות מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א עם ציון העשור להסתלקותו של ראש הישיבה המנוח הגרנ"צ פינקל זצ"ל. כשהגיע 'שיריים' הוא הופתע לראות את תושבי מאה שערים מתעדכנים בלוחות המועדות כאילו מדובר היה במכשיר סמארטפון מוגן.

בכינוס ההיסטורי שנערך במוצאי השבת הגיעו גדולי ישראל רבים בראשות מרן שר התורה שהגיע באורח חריג ממעונו שבבני ברק. שיריים נעמד במקום כאחד האדם ושורר בכל הכוחות "ימים על ימי מלך תוסיף ו"לאורו ניסע ונלך".

לאחר מכן נשא דברים מרן הגרב"מ אזרחי שיצא מגדרו ולמרות חולשתו הרבה זעק מנהמת ליבו על העתיד של בחורי הישיבות ועד לאיזה פסגות הם מסוגלים להגיע. אפרופו ראש הישיבה, ליבו של "שיריים" צנח השבוע שעה שמכשירו רטט והוא התעדכן על אשפוזו של ראש הישיבה. הוא מיד נסע לבית החולים "הדסה" בכדי לעקוב מקרוב אחר מצבו הרפואי של ראש הישיבה ולא זז משם עד אשר התרחש הנס הרפואי וראש הישיבה התעורר מוקדם מהצפוי.

"שיריים" גם יודע לחשוף חשיפה מרתקת שטרם פורסמה: כשהגיע ראש הישיבה לבית החולים מצבו היה קשה מאוד, הרופאים החליטו להרדימו ולהנשימו והעריכו כי יקח זמן רב עד שיתעורר וכי מצבו בכי רע. אך לא חלפו מספר שעות וראש הישיבה התעורר לפתע ואמר בקול אריה: "אני מרגיש מצוין, הכל בסדר, תהיו רגועים". הרופאים ובני המשפחה היו המומים לחלוטין, כיצד אדם ישיש בן תשעים ושתיים בלע"ה מתעורר בכזו מהירות ומרגיע את משפחתו. הרופאים סיפרו ל"שיריים" כי הם היו המומים וכי הדבר גרם לקידוש השם עצום בבית החולים כולו.

הרבי מסאדיגורה אשר יצא לחופשה קצרה לאחר הימים הנוראים נקלט בעין העדשה של "שיריים" כשהוא מתפלל מאחורי מחיצות כמנהג בית רוזי'ן בבית כנסת סודי אי שם בצפון הארץ. "שיריים" מנוע מלחשוף את שם המקום בכדי שהמוני מבקשי העצה והישועה לא יטרידו את הרבי ממנוחתו.

גולת הכותרת של השבוע האחרון הייתה שמחת השבע ברכות שערך הרב יצחק גלודקנוף לנכדו מי שהשתתף באירוע היה רבו כ"ק האדמו"ר מגור אשר השתתף במקום דקות ארוכות ואף מזג "לחיים למשתתפים.

לאחר מכן ראה "שיריים" כיצד הפייטן וראש העיר משה ליאון מתענג משירתו החסידית של ר' יצחק ששוררה בטוב טעם ודעת עם נגיעות של חזנות מופלאה. התיעוד לפניכם.


האדמו"ר ממחנובקא שיצא השבוע למסע היסטורי בארצות הברית במהלכו הוא השתתף בשמחת הכנסת ספר התורה לבית המדרש שלה חסידות הגיע היישר משדה התעופה למעמד כתיבת האותיות, שליח 'שיריים' לתפוח הגדול היה שם מוכן על משמרתו בכדי לתעד את הנעשה.

ומשם לירושלים עיר הקודש והמקדש, גאב"ד מאקאווא אשר ידוע כפוקד מקומות קדושים עצום הגיע לשפוך שיח כמנהגו ברחבת הכותל המערבי כשהוא עטוף בטלית ועטור בתפילין. 'שיריים' כמובן תיעד.

משפיע חסידות ברסלב הגאון הצדיק רבי שלום ארוש לשיט"א נצפה במהלך השבוע האחרון כשהוא יוצא מציונו הקדוש של האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א. יודעי דבר סיפרו ל'שיריים', כי מיד כשהגיע המשפיע הברסלבאי לארצות הברית הוא ביקש תחילה לפקוד את ציונו של האדמו"ר ורק לאחר מכן להמשיך לבית האכסניא.

אמש הגיע "שיריים" לשאת תפילה בציונו של מרנא ה"חזון איש" זיע"א לרלג יום היארצייט. תחילה הוא ראה את המוני בית ישראל מעתירים לישועת הכלל והפרט בדמעות שליש. דקות לאחר מכן הוא הבחין במרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כשהוא מגיע למקום ברכבו למרות חולשתו וקורע שערי שמים בציון דודו הענק.


מרן האדמו"ר מויז'ניץ הגיע השבוע למעמד קביעת מזוזה ושתיית לחיים באולמי הכרמים בבית שמש, שנבנה ע"י ארגון טוב וחסד בהנהלת שר החסד הרב יעקב אליעזר שישא במטרה לחתן שם יתומים ויתומות חינם.

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן כובד השבוע בברכה השלישית בחופת רבש"צ ואחראי על הביטחון השוטף בעיר מודיעין עילית העובד המסור איציק אלחדד. 'שיריים' יודע לומר כי ראש העיר נצפה השבוע במעונו של מרן שר התורה ברחוב רשב"ם בבני ברק בכדי לדון עמו על שלל נושאים בעיר החרדית. צילום: איתמר קירשבוים.

האדמו"ר הצעיר ממעזיבוז' שסוחף אחריו המונים מכל העולם כולו הכניס במהלך השבוע האחרון ספר תורה לבית האכסניא הקבועה שלו במונסי. 'שיריים' שהגיע למקום ראה את האדמו"ר רוקד עד כלות הכוחות ממש. התיעוד לפניכם.



האדמו"ר מבוטושאן השתתף במהלך השבוע האחרון בשמחת השבע ברכות לבן זקוניו של מ"מ עיריית בני ברק חנוך זייברט שכבר הספיק לחזור בו מהתנגדותו נגד רפורמת הקבורה בעיר. שיריים שהיה שם מגיש תיעוד נלהב.

בעקבות השבת הבאה ומתקרב "שיריים" יסיים את המדור מוקדם מהצפוי תוך כדי ברכות ואיחולים לרבבות קוראיו בארץ ובעולם שיזכו לשבת מבורכת ושמחה. 'שיריים' מבטיח להיות כאן גם בסוף השבוע הקרוב בעזרת השם ולהביא לכם את כל הסיפורים והתיעודים הכי מעניינים שיש.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture