צילום: שוקי לרר, ארכיון

פֵרוֹתֶיךָ מְתוּקִים: כל זמני עריכת ה'פירות טיש' בחצרות הקודש • פרויקט מיוחד

כמיטב המסורת ורגע לפני עריכת הטישים של האדמורי"ם לרגל ראש השנה לאילנות - ט"ו בשבט, שיחול הערב ומחר, מגיש 'חדשות JDN' פרויקט מיוחד בו יובאו כל זמני עריכת השולחנות הטהורים של האדמורי"ם לרגל היום

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הלילה ומחר מציינים בעם היהודי את ראש השנה לאילנות. במרבית חצרות הקודש נהגו לערוך טיש מיוחד לרגל ט"ו בשבט במהלכו מחלקים האדמורי"ם פירות יבשים לחסידים ומרעיפים עליהם מברכותיהם. בחסידויות רבות מקשרים את היום הזה גם לעבודת האדם בהתבססם על דברי הגמרא שהאדם הוא עץ השדה. רגע לפני עריכת הטישים מגיש 'חדשות JDN' את מפת האירועים המלאה בחצרות הקודש השונים.

בחצר הקודש אונגוואר: כ"ק האדמו"ר מאונגוואר יערוך את שולחנו הטהור לכבוד ט"ו בשבט מחר, יום שני, בשעה 16:30 בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בקריית אונגוואר שבשכונת רמות בירושלים.

בחצר הקודש אלכסנדר: עריכת שולחנו של כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר לרגל הילולת הרה"ק רבי יחיאל מאלכסנדר זי"ע בשילוב טיש לרגל ראש השנה לאילנות תתקיים הערב, בשעה 17:15 בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב אחיעזר בבני ברק.

בחצר הקודש אשלג: כ"ק האדמו"ר מאשלג ייערוך את שולחנו הטהור לרגל ראש השנה לאילנות הערב, יום ראשון, בשעה 20:30 בהיכל בית המדרש ברחוב אבן עזרא בבני ברק.

בחצר הקודש באבוב: כ"ק האדמו"ר מבאבוב יערוך את שולחנו הטהור לרגל ט"ו בשבט בבית האכסניא בפלורידה שם הוא שוהה למנוחה בימים אלה. המעמד ייערך בהשתתפות מספר מצומצם של מקורבים ובני משפחה.

בחצר הקודש באיאן: הערב, יום ראשון, בשעה 20:30 יערוך כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א את שולחנו הטהור בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב מלכי ישראל בירושלים. בטיש צפויים להשתתף אלפים.

בחצר הקודש ביאלא: מאות צפויים להשתתף הערב בעריכת שולחנו הטהור של כ"ק האדמו"ר מביאלא שתיערך בשעה 20:00 בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב יעקובזון בירושלים.

בחצר הקודש בעלזא: עריכת שולנו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא לרגל ט"ו בשבט תתקיים מחר, יום שני, סמוך לשקיעת החמה בהיכל ה'גרויסע שטוב' בבניין המוסדות בקריית בעלזא בירושלים.

בחצר הקודש דארג: הרבי מדארג יערוך את הטיש לכבוד ראש השנה לאילנות בסמוך לשקיעת החמה, מחר, יום שני, בהיכל בית המדרש של החסידות ברחוב יצחק נפחא בבני ברק.

בחצר הקודש דינוב: הערב ביום ראשון תפילת מעריב בשעה 8:15 ולאחמ"כ יתקיים הפירות טיש בהיכל ביהמ"ד ע"ש ה"בני יששכר" רח' דרך חברון 108 בשכונת תלפיות י-ם
בחצר הקודש ויז'ניץ: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ יערוך את שולחנו הטהור בשעות הערב, יום ראשון, בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

בחצר הקודש ויזניץ: מרן האדמו"ר מויז'ניץ יערוך את הטיש לכבוד ט"ו בשבט מחר, יום שני, בשעה 17:00 אחר הצהריים, בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בשיכון החסידות בבני ברק.

בחצר הקודש זוועיהל: כ"ק האדמו"ר מזוועיהל יערוך את שולחנו הטהור לרגל ראש השנה לאילנות הערב, יום ראשון, בשעה 20:00 בהיכל בית מדרשו בשכונת בית ישראל בירושלים.

בחצר הקודש זוטשקא: עריכת שולחנו של כ"ק האדמו"ר מזוטשקא תתקיים הערב, יום ראשון, בשעה 21:00 בהיכל בית המדרש של החסידות ברחוב באר מים חיים בבני ברק.

בחצר הקודש טאלנא: כ"ק האדמו"ר מטאלנא יערוך את שולחנו לכבוד ט"ו בשבט הערב, יום ראשון, בשעה 20:00 בהיכל בית המדרש של החסידות בעיר אשדוד.

בחצר הקודש לוצק: האדמו"ר מלוצק יערוך את הטיש לכבוד ראש השנה לאילנות בשעה 20:00 בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב שמואל הנביא בירושלים.

בחצר הקודש לעלוב: הרבי יערוך את שולחנו הטהור, מחר יום שני, בשעה 16:30 בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב מנחת יצחק בעיר בית שמש.

בחצר הקודש נדבורנה: כ"ק האדמו"ר מנדבורנה יערוך את שולחנו הטהור לרגל ט"ו בשבט מחר, יום שני, בשעה 14:30 בצהריים בבית המדרש הגדול של החסידות בקריית נדבורנה בבני ברק.

בחצר הקודש סלאנים: הרבי מסלאנים יערוך את שולחנו הטהור לכבוד היום בבית המדרש של החסידות ברחוב ברסלב בבני ברק, הערב יום ראשון בשעה 21:00.

בחצר הקודש פינסק קרלין: כ"ק האדמו"ר מפינסק קרלין יערוך את שולחנו הטהור לכבוד ט"ו בשבט הערב, יום ראשון, בשעה 19:15 בהיכל הטישים שבסמוך לבית המדרש הגדול של החסידות בשכונת בית ישראל בירושלים.

בחצר הקודש צאנז: כ"ק האדמו"ר מצאנז יערוך את שולחנו הטהור לעבוד ראש השנה לאילנות מחר, יום שני, בשעה 17:00 אחר הצהריים, בבית המדרש הגדול של החסידות בקריית צאנז שבנתניה.

בחצר הקודש קאליב: האדמו"ר מקאליב יערוך את הטיש לכבוד ט"ו בשבט, הערב, יום ראשון, בשעה 20:00 בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות ברחוב חנה בירושלים.

בחצר הקודש קרלין: כ"ק האדמו"ר מקרלין יערוך את שולחנו הטהור לכבוד ט"ו בשבט, מחר, יום שני, מיד לאחר תפילת שחרית בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בגבעת זאב.

בחצר הקודש קרעטשניף קרית גת: כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת יערוך את שולחנו הטהור הערב, יום ראשון, בשעה 21:00 בהיכל בית המדרש של החסידות ברחוב רמת דוד בקרית גת.

בחצר הקודש תולדות אהרן: עריכת שולחנו הטהור של כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן תתקיים מחר, יום שני, בשעה 16:15 אחר הצהריים בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים.

בחצר הקודש תולדות אברהם יצחק: כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק יערוך את שולחנו הטהור מחר, יום שני, בשעה 16:00 אחר הצהריים בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים.

הגאון רבי שאול אלתר שליט"א ימסור הערב שיעור בהיכל הישיבה הגדולה 'פני מנחם' ולאחמ"כ תתקיים סעודה לרגל חמישה עשר בשבט בהשתתפות אחיו ראש הישיבה הגרד"ח שליט"א

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture