צילום: דוד זר - עיבוד: מוטי נאה

יתומים היינו ואין אב / אברהם חזין

העצב שלי למשמע הסתלקותו קיבל מרגע לרגע גוון של יתמות אמיתית, של חלל פעור, של אין תחליף, פתאום, בלי להרגיש אני מתחיל לפזם את הניגון "זה השער לה' צדיקים יבואו בו" / טור אישי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הרב קלוינימוס קלמן זצ"ל המשפיע מברסלב שלעג למלאך המוות במשך כ-3 שנים צרופות בסבל נוראי ובלתי נסבל, הצליח לרגש את העולם היהודי בהתמודדותו עם המחלה הקשה שממנה סבל בגבורה עילאית בשמחה יוצאת דופן ובדבקות בבורא.

ר' קלמן שהיה עבד ה' מיום עמדו על דעתו, לא נבהל מהבשורה המרה עת בישרו לו הרופאים על המחלה הקשה המקננת בגופו שלא משאירה לו סיכוי לחיות אף לא שבוע אחד. ר' קלמן שלא מש מתורת רבו רבי נחמן מברסלב, ביקש ליישם בעוז וביתר שאת את תורת רבו הקדוש, ולא נתן לייאוש לחדור לאישיותו המיוחדת, הוא התמודד במשך 3 שנים עם מחלתו בשמחה עילאית והתעלות רוחנית כהכנה לקראת פטירתו מן העולם.

בדיוק שלושים יום לפני פטירתו מבקש ר' קלמן מבני משפחתו לצאת מהחדר בו הוא שוכב ומבקש להשאירו לבד עם בוראו, כעבור כמה רגעים הוא קורה להם חזרה ואומר להם כי הוא מרגיש שקיצו קרוב מתמיד, בני המשפחה לא ייחסו חשיבות לעניין, אבל ר' קלמן כבר ידע שהוא הולך להיפרד מן העולם, בימים שלאחר מכן מתחיל ר' קלמן אט אט להכין את עצמו ליום הקרב.

בשבועיים האחרונים לפני פטירתו, ר' קלמן מבקש מסובביו ומבני משפחתו שיפעלו עבורו ויעשו כמה דברים החשובים לו מאוד, הבקשות העיקריות שעמדו לנגד עיניו ברגעיו האחרונים היו: שיתכוננו לתאריך יום פטירתו של ר' נחמן מהורדנעקא זצ"ל זקינו של רבי נחמן מברסלב החל בב' תמוז. ויעשו עניין מההילולא והעלייה לקברו. בקשתו השנייה הייתה להגיע לקברו של רבי נחמן מברסלב שבאומן בשבוע הקרוב.

שבוע לאחר מכן, חלה הידרדרות במצבו הרפואי שריתקה אותו למיטת חוליו בלי יכולת לזוז, ר' קלמן יודע שבמצבו הנוכחי לבני המשפחה יהיה קשה לבצע את הטיסה לאומן, ואומר להם כי תוכנית הנסיעה לאומן לא בא בחשבון ושלא יטרחו בעניין.

אך ההפתעה הגיע ממקום בלתי צפוי, אחד מאלי ההון הגדולים בעולם ששמע על רצונו של ר' קלמן לנסוע לאומן ביקש לקיים את זאת מידית והקצה את מטוסו הפרטי עבור תוכנית ההטסה המורכב של ר' קלמן, בנוסף לכך ביקש לממן את כל הוצאות ההטסה הרפואית הכרוכות מסביב שיהיו על חשבונו.

ההכנות לטיסה נכנסו להליך מזורז, אישורי הנחיתה התקבלו, נבחר רופא אישי שילווה את כל המסע, כוחות ההצלחה באומן כבר היו ערוכים ודרוכים להעברת ר' קלמן מהטיסה עד לציון רבי נחמן מברסלב – תאריך הטיסה לאומן נקבע ליום חמישי.

תיעוד מהלוויית המשפיע הרב קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל


יום חמישי בבוקר

בשעות הבוקר המוקדמות מגיעה לביתו של ר' קלמן רופאה מקצועית ומקיימת בדיקות המאשרות כי ר' קלמן יכול לטוס לאומן, התרגשות רבה אחזה בבני המשפחה והסובבים אותו, אך כעבור כמה רגעים חלה תפנית והידרדרות במצבו הרפואי, ר' קלמן שהרגיש כי קיצו קרב ביקש לברך ברכת שהכל דקות ספורות לפני שעצם את עיניו לנצח – ברוך דיין האמת! בדיוק שלושים יום אחרי!!! נדם קולו של האיש הגדול שנלחם בעוז ובגבורה נגד כל הסיכויים – ת.נ.צ.ב.ה

אני עדיין מרגיש את הכאב האדיר, את הטעם המריר והיובש בפי, כשהגיעה הבשורה על פטירתו של חמי היקר, אותו הכרתי, והערצתי עד כלות הנפש, אינני בטוח כיצד זה שדווקא אתמול, בלי להתכונן, העצב שלי למשמע הסתלקותו קיבל מרגע לרגע גוון של יתמות אמיתית, של חלל פעור, של אין תחליף, פתאום, בלי להרגיש אני מתחיל לפזם את הניגון "זה השער לה' צדיקים יבואו בו".

יהי רצון שזכותו תגן עלינו, שנזכה ללמוד מדרכיו וממעשיו הגדולים, ושיהיה מליץ יושר, ונזכה לתחיית המתים, עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים! אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהי זכרו ברוך!

אין על מוטי נאה!!!
פצצה של בן אדם!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture