צילום: לע"מ

ישראל, רוסיה וסוריה סיכמו: אסד יכבוש את דרום סוריה בלי האיראנים

דיווח כי ישראל ורוסיה הגיעו להסכמות, שאושרו גם על ידי אסד, לפיהם צבא סוריה יכבוש את שטחי דרום סוריה. על פי הסיכום איראן וחיזבאללה לא ייקחו חלק בכיבוש האזור. עוד דווח כי סוכם שחופש הפעולה של ישראל בסוריה יישמר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסוף להתבססות האיראנית בגבול ישראל: על פי דיווח ב'חדשות 2', ישראל ורוסיה הגיעו להסכמות כי צבא סוריה של הנשיא בשאר אסד יכבוש בחזרה את שטחי רמת הגולן הסורית שנמצאת על גבול סוריה עם ישראל מידי המורדים. על פי הדיווח סוכם כי איראן וחיזבאללה לא ייקחו חלק בכיבוש האזור.

בתמורה להסכמה הישראלית לנוכחות הכוחות הסורים על גבול ישראל, רוסיה תתחייב למנוע מהכוחות האיראנים או של חזיבאללה וכן כוחות שיעים אחרים, ואף תקרא באופן פומבי לכל הגורמים הזרים לצאת מהמדינה. בנוסף עלי פי הדיווח סוכם כי חופש הפעולה של ישראל בסוריה ישמר.

ב'חדשות 10' דווח הערב כי משטר אסד הסכים לסיכום המדובר, מתוך הבנה כי מדובר בהסכמה ישראלית לחזרת צבאו לגבות עם ישראל בדרום מדינתו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסומים כי "ישראל איננה מעוניינת בהסכמים חלקיים אלא ביציאת צבא איראן מסוריה כולה". בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום אמר ראש הממשלה נתניהו כי "העמדה שלנו ברורה: אנחנו מאמינים שאין שום מקום לשום נוכחות איראנית צבאית בשום חלק של סוריה. והדברים האלה כמובן משקפים לא רק את עמדתנו, אני יכול לומר בבטחה שהם משקפים גם עמדות של אחרים במזרח התיכון וגם מחוץ למזרח התיכון. זה יהיה המוקד המרכזי של הדיונים שם".

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום שבגבול הדרומי של סוריה, הסמוך לישראל, צריכים להיות חיילים סוריים בלבד. ייתכן ולברוב התכוון למורדים הסורים ועל כך שצבא אסד מתכוון להילחם בהם. אך ייתכן ומדובר בבשורה משמעותית לישראל והוא התכוון ללכוחות החיזבאללה ואיראן כי נוכחותם סמוך לגבול עם ישראל אינה לשביעות רצונו של הממשל הרוסי.

במסיבת עיתונאים אמר השר הרוסי כי "בוודאי שנסיגה של הכוחות שאינם כוחות השלטון הסורי צריכה להיות על בסיס הדדי". עד הוסיף כי "שבסופה של אותה נסיגה, נציגים של הצבא הסורי יימצאו בגבול של סוריה עם ישראל וירדן".

ביום רביעי הקרוב יצא שר הביטחון אביגדור ליברמן למוסקבה שם ייפגש עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. על ליברמן יצטרפו ראש אמ"ן תמיר היימן, ראש האגף המדיני – ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי ונציגים נוספים ממערכת הביטחון.

בתוך כך, הערב פורסם ב 'חדשות 10' כי מחר ייצא היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לוושינגטון לפגישה ראשונה בבית הלבן עם מקבילו האמריקני ג'ון בולטון. במוקד שיחותיו של בן-שבת יעמוד אישרור מסמך ההבנות לבלימת איראן אליו הגיעו ישראל וארה"ב לפני חצי שנה. בן-שבת ובולטון צפויים לעדכן את מסמך ההבנות ולהתאים אותו למציאות החדשה בה ארה"ב פרשה מהסכם הגרעין וכן לנאומו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בו הציג לאיראן 12 דרישות בנושא לתכנית הגרעין ולמדיניותה האזורית. הפגישה תעסוק גם בתיאום עמדות בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה בנושא הגרעין האיראני וההתבססות האיראנית בסוריה לקראת נסיעתו של ראש הממשלה נתניהו לאירופה בשבוע הבא.

ראש הממשלה נתניהו ימריא ביום שני הבא למסע מדיני בשלוש הבירות המרכזיות באירופה – בתחילה ייפגש בברלין עם הקנצלרית אנגלה מרקל, לאחר מכן עם הנשיא מקרון בפריז ויסיים בביקור בזק בלונדון שם ייפגש עם ראש הממשלה תרזה מיי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יאומן כי יסופר.
סוף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture