צילום: פלאש 90

ירי ללא הפסקה אל תוך הלילה: רקטה התפוצצה בעיר נתיבות

קרוב למאה רקטות ופצמ"רים נורו מאז שעות הבוקר מרצועת עזה לשטח ישראל. גל של אזעקות בדרום גם לאחר חצות הלילה. שברי רקטה פגעו בתוך העיר נתיבות. אשה אחת לקתה בחרדה • דיווחים ועדכונים שוטפים


(בוידאו: היירוט באשקלון. צילום: גל חזיזה)

לילה לבן בדרום: החל מהשעה 23:00 מתרחש ירי מאסיבי של רקטות ופצמ"רים לעבר ישובי עוטף עזה, ולעיתים רחוקות גם לטווחים גדולים יותר. חצי שעה לאחר חצות הלילה פגעו שברי רקטה בנתיבות, אך לא גרמו לנזק. אשה אחת לקתה בחרדה. במקביל, כאמור, מתבצע ירי פצמ"רים לעבר ישובי העוטף. התושבים ישנים במרחבים מוגנים. עד כה לא ידוע על נפגעים או על נזק.

בין השעות 23:00 ל-4:00 בלילה הופעלו עשרות אזעקות צבע אדם ברחבי יישובי עוטף עזה והדרום. חלק מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

יצוין כי מאז שעות הבוקר נורו לעבר ישראל למעלה ממאה רקטות ופצמ"רים, וכי גל השיגורים הנוכחי מתבצע על רקע תקיפות חיל האוויר בשעה זו בכל רחבי רצועת עזה.

כאן באתר נמשיך להעביר דיווחים, עדכונים ותיעודים לאורך כל הלילה – בהתאם להתפתחויות

אזעקות בערים, תקיפות בעזה ונס בגן הילדים: התמונות של היום בדרום


מוקדם יותר דיווחנו על אזעקות במרחב עוטף עזה, באזור לכיש ובמרכז הנגב בסביבות השעה 22:30, זוהו מספר שיגורים משטח רצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. שאר האזעקות שהופעלו הן אזעקות שווא. הנסיבות בבדיקה.

עוד קודם לכן, סמוך לשעה 20:00 הופעלו אזעקות בעוטף עזה ומיד לאחר מכן נשמעו פיצוצים. בהמשך התברר שמספר פצמ"רים שנורו לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במעוצה האזורית אשכול.

הגרי"ג אדלשטיין על ההסלמה בדרום: "כדי שהניסים יימשכו, יש להתחזק"


ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס קיימו לפני זמן קצר הערכת מצב ברצועת עזה.

כמו כן התקיים מפגש עם ראשי הרשויות באזור רצועת עזה. בפגישה נכחו ראשי המועצות באזור רצועת עזה, ראש מועצת אשכול, מר גדי ירקוני, ראש מועצת שדות נגב, מר תמיר עידאן, ראש מועצת שער הנגב, מר אלון נתן שוסטר וראש מועצת חוף אשקלון, מר יאיר פרג׳ון. במסגרת המפגש עדכנו המפקדים את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב ודנו במוכנות הישובים והעורף האזרחי.

ראש המטה הכללי הביע את הערכתו הרבה למנהיגות ולחוסן האזרחי שמפגינים ראשי הרשויות והאזרחים באזור רצועת עזה (צילומים: דובר צה"ל)

מטח כבד מעזה: שלושה חיילים ושני אזרחים נפצעו באורח בינוני וקל


יותר מחמישים רקטות: סדר האירועים היום בדרום – סקירה
קודם לכם, בשעה 18:10, נשמעה אזקת צבע אדום בישובית בשטח המועצה האזורית אשכול. התושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים. ככל הנראה מדובר בנפילה בתוך שטח אחד הישובים ומתבצעות סריקות בישוב. בחסדי שמים לא היו נפגעים.

מוקדם יותר, בשעה 16:15, נרשם סבב אזעקות, כשלראשונה הופעלה אזעקה גם בעיר אופקים, ומערכת כיפת ברזל יירטה את המטח. ככל הנראה רקטה יורתה גם מעל נתיבות.

בשעה 14:40 נרשם סבב ראשון מהבוקר של אזעקות וחמש דקות מאוחר יותר נשמעה אזעקה באזור התעשייה אשקלון. כעבור כמה דקות נוספות נשמעו אזעקות בשדרות, בשער הנגב ובמועצה האזורית אשכול. האזעקות נמשכו כל העת בעקבות מטחי הירי מרצועת עזה. באשכול נרשמו מספר נפילות בשטחים פתוחים והחשמל ביישובי דרום המועצה נפל, ככל הנראה כתוצאה מהירי. בשדרות, נגרם נזק קל למכונית בשל רסיסי טיל.

כתוצאה מהירי והבהלה נפגעו סך הכל 5 בני אדם, 3 חיילים ו2 אזרחים. חייל צה״ל נפצע באורח בינוני ושני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל (שני החיילים קל שוחררו הערב מבית החולים). החיילים מפונים לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בנוסף, שני אזרחים נפצעו בעת ריצתם למקלט בשדרות. כמו כן דיווחים על מספר נפגעי חרדה בעקבות הירי המתמשך.

בסביבות השעה 7:00 בווקר נורו 25 רקטות ופצמרי"ם לעבר ישובי עוטף עזה. 2 פצמ"רים התפוצצו בתוך שטח הישובים, ובחסדי שמים לא גרמו לנפגעים. אחת הרקטות התפוצצה בחצר גן ילדים שהיה ריק באותה שעה, מה שמנע פגיעות קשות בנפש רח"ל. לדברי דובר צה"ל בין החימושים ששוגרו לעבר ישראל גם רקטות שיוצרו באיראן.

מעט אחרי השעה 08:00 נורו עוד 2 פצמ"רים מעזה. הם התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. שעה וחצי לאחר מכן שוגרו עוד 2 פצמ"רים מהרצועה, גם הם התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

סך הכל נורו על פי ההערכות נורו מעל ל70 רקטות ופצמרי"ם לעבר ישובי עוטף עזה וערי הדרום. רובם נפלו בשטחים פתוחים או יורטו על ידי כיפת ברזל וכאמור מעטים מהם נפלו בתוך שטחי ישובים.

דובר צה”ל תת אלוף רונן מנליס אמר הערב לאמנון סופר ומנדי ריזל ב'רדיו 101.5' כי ”זו התקיפה המשמעותית ביותר מאז 'צוק איתן'. היא תלך ותתעצם בשעות הקרובות”. לדברי מנליס, ”על ראשי חמאס לדעת שמי שמתעסק בטרור מסכן את עצמו. הערב נפרסם הנחיות לתושבים”.

החל מהבוקר תוקף צה"ל מטרות של ארגוני הטרור בכל רחבי הרצועה באמצעות ירי טנקים ומטוסי חיל האוויר. עד כה תקף צה"ל כ-30 מטרות טרטר של ארגון הטרור חמאס השולט ברצועה ושל ארגון הטרור הג'יאהד האיסלמי שככל הנראה עומד מאחורי הירי. כחלק מהפגיעה ביעדי ארגוני הטרור תקף צה"ל מנהרה חודרת לישראל.

בשל ריבוי התראות צבע אדום במקטע אשקלון-שדרות, חלו שינויים בתנועת הרכבות בקו באר שבע – כפר סבא. על מנת לספק שירות מיטבי, הרכבות פועלות במתכונת מפוצלת: בין כפר סבא – תל אביב – אשקלון, בשני הכיוונים (כולל תחנות הביניים), ובין אשקלון לבאר שבע, בשני הכיוונים, כולל תחנות הביניים.

משטרת מחוז דרום מסר הערב כי בשל הסכנה הקיימת בזירות נפילת הפצמ"רים/רקטות ועד סיום בדיקה וטיפול בזירות הנפילה, משטרת ישראל קוראת לציבור שלא להתקרב ולאפשר לכוחות המשטרה המקצועיים לסיים את הטיפול בבטחה וללא סיכון לאזרחים.

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר הערב כי אחר הצהריים התקיימה ישיבת הערכת מצב של ראשי הרשויות עם הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ואלוף פיקוד דרום אייל זמיר באחד הבסיסים בעוטף עזה. הערכת המצב היא שהמתיחות עשויה להימשך בשעות הקרובות ועל כן ההנחיות הן לתושבים
באזור עוטף עזה הרחוקים עד 7 ק"מ מהגדר להיות באזורים עם מרחבים מוגנים. לפי שעה, שגרת החיים נשמרת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התחממות נוספת
20:00 בערב, אזעקה בדקות האחרונות בקרית גת, כמו"כ לפני כשעתיים נשמעו פיצוצים עזים בעיר כתוצאה מיירוטים באיזור אשקלון

למה הוידאו באתר כל כך קטן בבקשה תגדילו לא רואים כלום

האם ישראל אכן משיגה הרתעה למול הג'יאהד האיסלאמי, כאשר היא תוקפת מטרות של חמאס ולא של הג'יאהד האיסלאמי? בְּמַה חמאס יכול לאיים על הג'יאהד האיסלאמי? אֵילוּ "שיניים" יש לחמאס כנגד הג'יאהד האיסלאמי? ולסיום: אולי כדאי "ללכת" על חיסולים ממוקדים נגד ראשי הג'יהאד האיסלאמי?

ברוך ה' ניסים גדולים
שבכל דור ודור מצילנו מידם

בתמונה האחרונה של הרמטכ"ל יש דמות של חיילת ברקע נא להוריד את התמונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו