Yonatan Sindel/Flash90

"אם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיו יהיו חזקות אף יותר"

בצל הדיווחים הסותרים על הפסקת אש, שרי הקבינט יתכנסו הערב לקבלת עדכון. מפקד אוגדת עזה אמר היום: "נמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור", ולדברי גורם מדיני בכיר: "צה"ל הנחית בלילה מכה משמעותית בעזה. עכשיו המעשים יכריעו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחמאס אומרים הבוקר כי הם מחויבים להפסקת אש בדרום אם גם ישראל תשמור עליה, וגורם מדיני שולח אזהרה ברורה לגבי המחיר שישלם הארגון אם הירי יחודש. ישראל העבירה לרצועה מסר לפיו, "אם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיו יהיו חזקות אף יותר". לקראת האפשרות של רגיעה, הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס הערב לישיבת עדכון בשעה 18:00.

ההערכה במערכת הביטחון היא כי בעקבות התקיפה הנרחבת של חיל האוויר ברצועה, שבה הושמדו רוב יכולות ייצור הרקטות של חמאס, בארגון לא מעוניינים בהמשך העימות ופועלים שוב כדי למנוע ירי לישראל. ההבנה בצה"ל היא שטרור יענה באש, או במילים אחרות, אם הירי יימשך – התגובות יתעצמו. עם זאת, ההערכה הנוכחית היא שחמאס לא מעוניין בהמשך העימות.

גורם מדיני בכיר אמר היום כי "ישראל פועלת בחודשים האחרונים בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להפר את ריבונותה ולפגוע בביטחון תושבי הדרום ותמשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון להפר את השקט. צה"ל הנחית בלילה מכה משמעותית בעזה. אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת. משעות הבוקר נפסקה האש. ישראל העבירה מסר שאם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יתגברו עוד יותר. עכשיו המעשים יכריעו לאן פנינו".

מבחינת ישראל, המטרה היא להשיב את השקט והביטחון מתוך עמדה של כוח והרתעה, ולא להיגרר לחילופי אש או לעימות נרחב. למרות התקיפות הנרחבות והפעילות הישראלית, הוחלט להשאיר את כל המעברים פתוחים כדי לאפשר הכנסה של מזון ציוד ותרופת לתוך שטח הרצועה.

בהודעה שפרסם חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור העזתי, ח'ליל אל חיה, נאמר כי הושגו הבנות בין מצרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי וכי הפלגים הפלסטיניים יהיו מחויבים להפסקת אש כל עוד ישראל תעמוד בה. מנגד, שרים וחברי קבינט שהתראיינו לכלי תקשורת שונים רמזו שמתנהלים מגעים לסיום האש בתיווך מצרי אך הכחישו שהושג הסכם.

אל חיה הדגיש שתנועת ההתנגדות הפלסטינית הצליחה להדוף את התוקפנות הישראלית ולשנות את המשוואה, זאת לאחר שהרבה גורמי תיווך נכנסו לתמונה משעות הבוקר. לדבריו, המטרות של הארגון מהיממה האחרונה הושגו. גם בג'יאהד האסלאמי הודיעו כי הפלגים יהיו מחויבים להפסקת האש כל עוד ישראל תהיה מחויבת אליה.

מהשעה 23:00 אמש החלו להגיע דיווחים סותרים אודות הפסקת אש שהושגה. הסתירות בדיווחים נרשמו גם בתוך ארגוני הטרור עצמם, כשבכיר בג'יהאד אמר שהושגו הבנות בין הצדדים, ואילו דובר הארגון דאוד שיהאב הודיע שלא הגיעו להסכמות. חרף הדיווחים הסותרים, בוודאות נעשו ניסיונות תיווך מצד מצרים. אתמול בשעות אחר הצהריים פתח המודיעין המצרי במגעים ופנה לחמאס ולג'יהאד האסלאמי בבקשה לנצור את האש.

במהלך הלילה נרשמה אש בלי הפסקה, כשתושבים רבים בעוטף עזה העבירו את הלילה בתוך המרחבים המוגנים לאחר שנאלצו להתמודד עם עשרות שיגורים שבוצעו מכיוון רצועת עזה. במועצה האזורית אשכול זוהו נפילות בשני יישובים. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לבית ולמחסן צמוד. בנוסף, רקטה התפוצצה בעיר נתיבות, לראשונה מאז "צוק איתן". הנפילה אותרה באיצטדיון העירוני, הממוקם כ-50 מטרים מתחנת מד"א. לא היו נפגעים אך מספר בני אדם לקו נפגעי חרדה.

בתגובה לירי צה"ל תקף במהלך הלילה 65 מטרות טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי מדרומה ועד צפונה של הרצועה. בצה"ל מסרו כי בין עשרות המטרות שצה"ל תקף היו מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה. "מדובר בגל תקיפות נוסף של צה"ל כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס הנושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה ובתוך כך לתקיפות החמורות כנגד אזרחי ישראל", מסרו בצה"ל.

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף יהודה פוקס אמר היום במהלך ביקור תלמידים בעיר שדרות: "אנחנו כאן, צבא חזק ונמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור כדי שאתם תוכלו להגיע בבטחה לבית הספר. אני לובש מדים בשביל שאתם תוכלו לבוא לבית ספר, זו המשימה שלי כל יום".

מפקד האוגדה פוקס הדגיש בפני התלמידים כי "תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שהוא ארגון טרור שממומן ע"י איראן. במקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה החמאס משקיע את הכסף בטרור ומנצל את האוכלוסיה לרעה". עוד ציין פוקס כי "אלפי חיילים מהמודיעין, משריון, מחיל האוויר ומחיל הרגלים נמצאים כאן כדי לשמור עליכם. עליכם מוטלת האחריות להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף ולשים לב לסובבים אתכם".

שר השיכון וחבר הקבינט, יואב גלנט, אמר הבוקר: "כל מי שמציע לכבוש את רצועת עזה, אני שואל אותו שתי שאלות. הראשונה, מה המחיר? והשנייה, מה יהיה אחרי? אני לא רואה מתנדבים לשלוט על רצועת עזה. לא המצרים, לא אירופאים ואני מקווה שאף אחד לא חושב שאנחנו נשלוט על עזה. זו חוויה לא מוצלחת שאין לנו מה להרוויח ממנה. אין לנו אינטרסים אסטרטגיים ברצועת עזה, בהקשר של לקיחת שטח.״

לדבריו, "אם החמאס או הגיאהד האיסלאמי או ועדות ההתנגדות או ארגונים אחרים ינסו להרים את ראשם, כל האפשרויות עומדות בפנינו על הפרק, כולל סיכולים ממוקדים. וכשאני מתכוון לסיכולים ממוקדים, אני מתכוון לחיסול החוליות היורות ועד למי שמחלק הוראות. עם כולם אפשר לבוא חשבון, לכולם אפשר להגיע ובכולם אפשר לפגוע".

שר החינוך, נפתלי בנט, רמז מדוע ישראל מעדיפה שלא להכנס למערכה משמעותית בעזה בשלב זה: "כל ההתחממות בצד העזתי היא לא מקרית ולא מקומית. המוח הוא מוח איראני והידיים ידיים חמאסניקיות. מדינת ישראל מצויה במערכה ממוקדת ועקבית אל מול ראש התמנון באיראן, אותו תמנון מפעיל את זרועותיו בלבנון, בסוריה ובעזה כדי לפגוע במדינת ישראל. מכיוון שאנו מנהלים מערכה כלכלית, מדינית וצבאית מול איראן, היא מנסה להסיח דעתנו ולייצר פרובוקציות בעזה דרך אחד מזרועות התמנון. בעודנו נותנים ביטחון לתושבי עוטף עזה ובעודנו מכים בחמאס שבעזה אסור לנו להפיל את הכדור, אסור לנו להוריד את המבט מהמטרה העיקרית והיא איראן. ברגע שנטפל בראש התמנון כבר ממילא נראה מצב הרבה יותר טוב מול כל זרועות התמנון".

https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1001571

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישראל מכחישה הבנות להפסקת אש אך יש הפסקת אש… בעצם שקט יענה בשקט לא הפסקת אש איך התבלבלתי בין דברים כל כך שונים. לבינתיים עם כל התקיפות העוצמתיות על המבחנים הנטושים של חמס אין לא הרוג ואף לא פצוע אחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture