אילוסטרציה: Photo by Gili Yaari /FLASH90

צאו והתפרנסו זה מזה: הכירו את הדבר הבא בעולם העסקים

מחקרים בינלאומיים מבשרים כי תוך עשור 45%! מהעובדים יהיה פרילנסרים ועצמאים! • מדובר בשינוי דרמטי בהרגלי התעסוקה, מה שהביא להקמת מרחבי עבודה משותפים הנותנים מענה למודל העבודה החדש • על המעבר ממשרד מאובק למרחב עבודה אקסקלוסיבי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעולם העסקים מקובל לדבר על הצורך 'לצאת מהקופסה', דהיינו: לחשוב על פתרונות בדרך יצירתית ו'לעקוף' את החשיבה המקובעת והתפיסות הישנות שלנו. מסתבר כי, לפחות בנוגע להרגלי העבודה היציאה מהקופסה החלה, כאשר כל מה שידענו על עולם העבודה הולך ומשתנה לנגד עינינו, וזה כולל כמובן את מקום העבודה ברמה הפיזית.

נתחיל במספרים המצביעים על המגמה: בשנת 2011 היו בעולם 1,130 מרחבי עבודה משותפים בלבד, בהם עבדו 43 אלף חברים (נחזור בהמשך לכינוי הזה). בשנת 2018 פעילים בעולם כ- 13,800 מרחבי עבודה משותפים, עם למעלה ממיליון חברים. מדובר בשיעור צמיחה שנתי ממוצע של כ-50% !

גם בישראל מרחבי העבודה נמצאים בפריחה, כאשר עד לפני מספר שנים כמעט לא היו מרחבי עבודה משותפים בארץ, וכיום פעילים בה למעלה ממאתיים מרחבים הפרושים על כ-45,000 מ"ר, והמספרים רק הולכים וגדלים. רק באזור תל אביב פעילים כיום 72 ! מרחבי עבודה משותפים.
רוצים לשמוע עוד?
אם בעבר היית צריך לבחור בין עבודה מהבית/מחסן/רכב לבין נסיעה מתישה בבוקר למשרד הסתדרותי מאובק המעוצב כמו קופסת קרטון, הרי שכיום יותר ויותר עובדים רוצים להיות חלק מקהילה עסקית דינאמית ואקסקלוסיבית, ולהרגיש שהם עובדים במטה המרכזי של גוגל בקליפורניה, כולל שירותי משרד מתקדמים, קפיטריה מרווחת ואווירה של יוקרה וחדשנות.

אז למה באמת אנשים מפסיקים לנסוע בבוקר למשרד המסורתי, ומעדיפים לצעוד מעדנות למרחב העבודה הקרוב לביתם ? מהי אותה 'אווירה ייחודית' במרחבים המשותפים שתורמת להצלחתם העסקית והכי חשוב, האם יש מרחבי עבודה המותאמים גם ליזם ולעצמאי החרדי ? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

השלם גדול מסך חלקיו:

מעבר לחוויה של עבודה במקום יוקרתי ומרווח קרוב לבית, מסלולי שכירות גמישים, יכולת להתמקד בפיתוח העסק ולא לבזבז זמן על תחזוקת משרד, יש מרכיב אחד מרכזי וחשוב, המניע את המהפכה שעובר על תחום מרחבי העבודה המשותפים.

המומחים מאוחדים בדעתם שהסיפור הוא 'נפילת האסימון' אצל יזמים ועצמאים בכל תחום עיסוק, ש….'לבד זה לא יקרה'. או כמו שאמר דוד המלך ע"ה לחכמי ישראל: "צאו והתפרנסו זה מזה". עסקים, כמו כל דבר בחיים, מחייבים שיתוף פעולה ועבודת צוות, במסגרתה כל אחד מביא את כישוריו ויכולותיו לידי ביטוי, ויחד עם שאר השותפים הוא מתקדם להצלחה בס"ד.

ד"ר ארנסטו סירולי נחשב למומחה עולמי בקידום יזמים ועסקים קטנים, והרצאותיו זוכות לתהודה רבה בעולם העסקים. סירולי ערך מחקר מקיף בקרב 100 החברות המצליחות ביותר בעולם, והגיע למסקנה חד משמעות, הנתמכת על ידי שורה של מחקרים מקצועיים שנערכו בתחום.

מהמחקר עולה כי החברות המצליחות בעולם לא הוקמו על ידי אדם אחד ויחיד, בניגוד למיתוס התקשורתי, אלא נוצרו כתוצאה משיתוף פעולה של אנשים רבים. לדבריו, שיתוף פעולה הוא אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר להצלחה. ואכן, עולם העסקים עובר מאינדיבידואליזם ו'משחק סכום אפס', לעולם של שיתופיות וחיבורים עסקיים המאפשרים לכל המשתתפים במשחק לנצח ביחד.
רוצים לשמוע עוד?
אחד האתגרים המרכזיים של כל יזם הוא הצורך בסביבה מקצועית תומכת, שתסייע לו לצלוח את כל המהמורות והמשברים בדרך להצלחה בס"ד. מעגל המכרים המצומצם של היזם הממוצע לא מאפשר לו גישה מספקת לאנשי מפתח שיעניקו לו הכוונה מקצועית או סתם עצה טובה בתחום עיסוקו.

יזם משקיע לעיתים קרובות זמן רב באיתור ספקים טובים וקבלת מידע חיוני, על חשבון התמקצעות והתקדמות בליבת העשייה העסקית. זה יכול להיות עיצוב והדפסת כרטיס ביקור מקצועי, דרך מומחה לקידום ושיווק דיגיטלי מול קהל היעד שלו, עד רואה חשבון טוב שירכז את הטיפול בתשלומים לרשויות המס.

גם לקוחות קשה מאוד למצוא באמצע הסלון בבית, ולכן מלאכת גיוס הלקוחות למי שעובד מהבית/מחסן/רכב היא קשה ומורכבת מאוד. לעומת זאת, עבודה במרחב משותף מייצרת מפגש מתמיד ובלתי אמצעי עם מגוון רחב של אנשים, שלכל אחד מהם מעגל מכרים שונה ומגוון, דבר המעניק לחברים גישה למעגלי הכירות חדשים ההולכים ומתרחבים בהתמדה.

הוכח כי יזמים ועצמאים הפועלים במסגרת קהילה עסקית תומכת ומעצימה, מתקדמים מהר יותר להגשמת החזון העסקי ומימוש הפוטנציאל המקצועי שלהם. הנטוורקינג ושיתוף הפעולה המתמיד עם חבריהם לקהילה, העוסקים כל אחד בענף מקצועי אחר, מעניק לכלל החברים חשיפה וגישה למידע וידע החיוניים להתקדמותם, מקצר עבורם תהליכים בירוקרטיים ומייצר הפרייה הדדית ברעיונות, פתרונות ואנשי קשר בכל תחום.

אווירה טובה לעסקים טובים:

אין חולק כי השם החם בתחום מרחבי העבודה המשותפים הוא We Work, הנחשבת לאחת החברות הצומחות בעולם, עם שווי שוק מוערך של 20 מיליארד דולר ! החברה הוקמה על ידי היזם היהודי – ישראלי אדם נוימן, ומספר החברים המנויים על שירותיה עומד כיום על 230 אלף איש, בהשוואה ל-7,000 חברים בלבד לפני ארבע שנים.

חברי הקהילה, כפי שהם מוגדרים ב-We Work, נהנים מגישה ל-251 אלף שולחנות עבודה ב-234 אתרים הפרושים ביותר מ-20 מדינות בעולם, כאשר החברים יכולים להיכנס ולעבוד בכל אחד ממרחבי We Work בעולם.

בהתאם למודל מרחבי העבודה המשותפים, גם ב-We Work החברים נהנים ממסלולי שכירות גמישים, כולל שכירות חודשית הניתנת להארכה מדי חודש בחודשו, בלי שצריך להתחייב לתקופות שכירות ארוכות.

החברים גם יכולים להגדיל או לצמצם את שטח העבודה ששכרו על פי הצרכים המשתנים, והם כמובן לא דואגים לריהוט, לתשתיות תקשורת או חשמל, לשירותי ניקיון או לניהול מטבחון, שכן כל אלה הם חלק מהשירות.

החברה הוותיקה ביותר בתחום המשרדים המשותפים היא ריג'ס, חברה שהוקמה לפני 26 שנים והיא נסחרת כיום בבורסה בלונדון. ריג'ס מפעילה כמעט 3,000 מרכזי עסקים משותפים בכ-900 ערים שונות ב-120 מדינות ברחבי העולם, המעניקים שירותים לכ-2.1 מיליון לקוחות.

בנוסף קיימים בישראל עשרות חברות, מוכרות יותר או פחות, המציעות מודל דומה של עבודה שיתופית, המאפשרת ליזמים ליהנות מסביבת עבודה חווייתית ומהנה, שבעבר הייתה נחלתם הבלעדית של עובדי החברות הגדולות בעולם.

מרחב עבודה כשר למהדרין:

גם היזם והעצמאי החרדי זכאים כמובן לחלל עבודה משותף שיתאים לצרכיהם ולאורח החיים החרדי. במענה לצורך גובר והולך נפתח בימים אלו בבני ברק מרכז אחים ליזמות ועסקים, בצומת הרחובות רבי עקיבא – ירושלים. מדובר במתחם עסקים חדשני ומתקדם לגברים בלבד, הפועל בפיקוח והכוונת וועדת הרבנים לפרנסה ע"פ ההלכה, כולל רשת תקשורת מסוננת והקפדה על כללי ההלכה.
רוצים לשמוע עוד?
עיתון 'כלכליסט' הביא לפני מספר חודשים את סיפורו של "The Wing" – חלל עבודה משותף ומועדון חברתי לנשים בלבד, תחת הכותרת: "הצלחה מסחררת לחללי העבודה לנשים בארה"ב". מדובר בחלל עבודה שהקימו נשים יזמיות מניו יורק לפני כשנה וחצי, וכיום רשומות במקום 1,500 חברות ועוד 8,000 ברשימת המתנה לשני המיקומים, אחד מהם ברובע סוהו בניו יורק. המייסדות מתכננות לפתוח עוד שני חללים כאלו – אחד בברוקלין ואחד בוושינגטון הבירה.

הקונספט הזה מתרחב לעוד תחומים בעולם חללי העבודה המשותפים, כמו למשל חללים לאדריכלים או עורכי דין בלבד, דבר המאפשר לחברים ליהנות מהעשרה מקצועית עם קולגות העוסקים באותו תחום. זה מאפשר סוג של 'סיעור מוחות' מתמיד, המביא להעשרה והפרייה הדדית ברמה המקצועית, לצד הפניית לקוחות לפי תחומי התמחות השונים של כל חבר במתחם.

מרכז אחים שוכן במגדל משרדים חדש עם לובי מפואר ומאויש המובילות למעליות חדישות ומרווחות. עלייה לקומה 9 תחשוף בפנינו את המרכז החדש, המוקף מארבעה כיוונים בנוף מעורר השראה הצופה על גוש דן מלמעלה.

המרכז תוכנן ונבנה בסטנדרט גבוה במיוחד, כולל עיצוב אדריכלי מרהיב בהשראת מודלים בינלאומיים מובילים בתחום. במרכז טרקלין עסקים יוקרתי, עם פינות ישיבה נוחות ושקטות, מרחבי עבודה משותפים, משרדים פרטיים, חדרי ישיבות עם ציוד תקשורתי מתקדם, כיתות הדרכה, שירותי משרד ומזכירות, מטבח וקפיטריה מאובזרים היטב עם מקומות ישיבה.

בחזית המרכז נמצאת המרפסת. מדובר במתחם עבודה מושקע ומזמין במיוחד, הבנוי במרפסת פתוחה המשתרעת לרוחב המתחם כולו בגובה רב. במתחם הפתוח פינות עבודה נוחות בהן אפשר לעשות עסקים באווירה נינוחה ורגועה.

חברי מרכז אחים נהנים מרשת עסקית של מאות יזמים ועצמאים חרדים, מכל תחומי העשייה, שהתקבלו למקום לאחר שעברו וועדת קבלה מקצועית, במטרה להבטיח את התאמתם למקום.

הקהילה העסקית מייצרת רשת של קשרים מקצועיים ואישיים בין החברים, כולל במפגשים יזומים ופעילויות משותפות, במטרה להביא לחיבורים עסקיים והפרייה הדדית ברעיונות, הצעות, מידע רלוונטי ואנשי קשר בכל תחום. הקהילה מעניקה לחבריה גב חברתי ומקצועי המסייע להם להתקדם להצלחה בס"ד.

במרכז אחים ליזמות ועסקים מתקיימים בקביעות מפגשי העשרה והרצאות מקצועיות מפי אנשי עסקים בכירים בארץ ובעולם, ללא כל תשלום. כן מתקיימים במקום סדנאות וקורסים במגוון תחומים עסקיים וכלכליים, בהתאם לביקוש מצד חברי הקהילה, תוך הקפדה על תכנים נקיים מכל רבב.

חברי מרכז אחים זכאים להלוואות עסקיות בתנאים חסרי תקדים, באמצעות קרן 'אחים גלובל', המעמידה לרשות יזמים ועסקים קטנים מגוון כלים מקצועיים והכוונה פיננסית ללא תשלום, כולל סיוע בקבלת אשראי בנקאי בתנאים אטרקטיביים במיוחד.
רוצים לשמוע עוד?













הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture