צילומים. פלאש 90

המירוץ בין אלקין, ליאון וברקוביץ' יוצא לדרך

אלקין: "נתניהו אמר לי שיקבל החלטה סופית בימים הקרובים". ליאון: "עופר ברקוביץ יודע רק להרעיף תשבחות על עצמו, קבלות לא ראיתי". ברקוביץ: "אני ממש לא מברך על הצטרפותו של אלקין כי ראשות העיר ירושלים היא לא סידור עבודה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הכרזתו של השר לענייני ירושלים, זאב אלקין מהליכוד על החלטתו להתמודד לראשות העיר ירושלים גוררת תגובת מבכיר מפלגתו ומהמועמדים הארים לראשות העיר למעט יוסי דייטש שעדיין שומר על עמימות.

מוקדם יותר היום אמר אלקין בהודעה שהפיץ לתומכיו: "הודעתי כעת לראש הממשלה כי החלטתי להתמודד לראשות העיר". אלקין החליט להתמודד עצמאית אחרי המתנה ארוכה מידי להכרעתו של נתניהו, שלא שמח לראות את אלקין מתמודד לתפקיד. אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה", הוסיף אלקין. "אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות".

בראיון הערב ל'קול ברמה' אמר אלקין כי "נתניהו אמר לי שיקבל החלטה סופית בימים הקרובים ואני מכבד זאת, אני מבחינתי הייתי צריך לקבל החלטה וזה מה שעשיתי. אני מתמודד על ראשות העיר, נקודה. דרעי תומך במשה ליאון למיטב ידיעתי, מציע שנחכה להחלטת היהדות האשכנזית".

בראיון ל'קול חי' אמר אלקין כי "אני קורא למירוץ נקי ומכובד. יש מתמודדים ראויים נוספים, הכל פתוח. בסקרים שהליכוד עשה, אני המועמד המוביל גם אם יהיה מועמד חרדי".

משה ליאון, המועמד גם הוא לתפקיד אמר הערב בראיון ל'קול ברמה כי "הסקרים שנמצאים אצל כל המועמדים מראים שאני מנצח. מוקדם לדבר כרגע על תמיכת הציבור החרדי, אף אחד מהפוליטיקאים החרדים עדיין לא הודיע לי רשמית על תמיכה. עופר ברקוביץ יודע רק להרעיף תשבחות על עצמו, קבלות לא ראיתי".

יו״ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ שגם כן מתמודד לתפקיד תקף את הצטרפותו של אלקין למרוץ ואמר כי "אני ממש לא מברך על הצטרפותו של אלקין כי ראשות העיר ירושלים היא לא סידור עבודה. אלקין מחויב לאינטרסים זרים, הירושלמים מאסו בכאלה. בחמש שנים של משה ליאון, לא ראיתי השפעה שלו על העיר. אני מנצח את שניהם".

בינתיים הפוליטקאים החרדים וגם בליכוד מתייחסים להצטרפותו של אלקין למרוץ. ח״כ ישראל אייכלר בראיון ל׳קול ברמה' כי "אם יוסי דייטש מתמודד, הוא יקבל את תמיכת הציבור החרדי. אין ספק בעניין. אם יחליט אחרת, זה משהו אחר. זו החלטה שלו בלבד. לא בעיה שלנו שמישהו דוחף את משה ליאון כמועמד החרדים, אנחנו לא החלטנו דבר כזה".

השר גלעד ארדן , מבכירי הליכוד אמר ל'קול ברמה' כי "אני מציע שנחכה שנתניהו יאמר את דברו בעניין ירושלים, אני בטוח שאלקין יודע מה הוא עושה. כחברו לליכוד אני מייחל ומתפלל להצלחתו. הוא ראוי". בשיחה עם 'קול חי' אמר ארדן כי "אני מאחל לשר אלקים הצלחה. אני מקווה שראה"מ יכריז על תמיכתו בהקדם. אין לי מושג למה זה עוד לא קרה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב פרסמה הודעה ששוחחה עם השר זאב אלקין ובירכה אותו על החלטתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. "השרה איחלה לאלקין הצלחה במרוץ לראשות העיר ואמרה: אין לי ספק שאלקין ישמור על צביונה ויחודיותה של ירושלים בירתנו הנצחית״ נמסר מלשכתה.

שר התיירות יריב לוין בירך את אלקין ואמר כי ״חברי ושותפי לדרך השר אלקין הודיע היום על החלטתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. לא בכל יום מחליט איש ציבור לעזוב קריירה מצליחה במישור הארצי, והדבר מעיד על המחוייבות העמוקה שלו לירושלים, לעתידה ולתושביה. אין לי ספק כי ניסיונו העצום ומנהיגותו יתרמו המון לבירתנו ולחיזוקה בכל המישורים. אני מאחל לו הצלחה רבה באתגר החדש שלקח על עצמו.״

שר התקשורת איוב קרא צייץ בטוויטר: "מברך את ידידי הטוב, השר זאב אלקין, אשר החליט ובצדק להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. מהיכרותי הארוכה עם זאב אין לי ספק שהוא האיש המוכשר, הנכון והראוי לתפקיד החשוב והמאתגר הזה. מאחל לו הצלחה רבה בבחירות על ראשות עיר הבירה הנצחית שלנו".

בתוך כך, זאב אלקין לא צפוי לפרוש מתפקידו כחבר כנסת או כשר, אלא ינהל את המירוץ לראשות העיר ירושלים במקביל ויפרוש אם ינצח את המירוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישחקו הנערים לפנינו

אלקין מחכה לגפני… &&&

אני רוצה רק את פינדרוס

שיריבו במלא המרץ ודייטש יקח בסוף

בגלל שיש כל כך הרבה מועמדים למועמד חרדי(יוסי דייטש) יש הכי הרבה סיכוים אבל הציבור נחיתי ולא מאמינים שיש סיכוי

אני לא יודע מי יותר טוב ניראה לי שיעשו מריבה משותפת

זה שטות לתמוך בראש עיר חרדי כל שקל שהוא יעביר לחרדים יעשו לו לינץ' אם יהיה ראש עיר חילוני הוא יוכל להעביר כספים בלי בעיות

דעתי שבסוף משה ליאון יקח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture