דיווח: רוסיה נתנה לישראל 'אור ירוק' לתקוף בסוריה

על פי הדיווח, רוסיה נתנה 'אור ירוק' לישראל לפעול בשטח סוריה, ובלבד שלא תפגע במוקדי שלטון סורים. על פי הדיווח ישראל ורוסיה הגיעו להבנות להרחקת הכוחות איראנים מהגבול, בתחילה למרחק של 20 קילומטרים ובהמשך ל-60-70 קילומטרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (שישי) כי ישראל ורוסיה הגיעו להסכמה בנוגע לנוכחות הכוחות האיראניים בסוריה. לפי הדיווח, משיחותיהם של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ושר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, במוסקבה אמש, ומהשיחה הטלפונית בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עולה כי ישנן הבנות שכוללות את הרחקת הכוחות האיראניים מדרום סוריה ומתן אפשרות לישראל לתקוף את "גורמי הסכנה בעומק", לשון הידיעה.

בין היתר, לפי ההבנות, האיראנים יסיגו את כוחותיהם בתחילה לטווח של 20 ק"מ מהגבול ובהמשך לטווח של 70-60 ק"מ. לפי מקורות רוסיים, השיחות אימתו את ההבנות בנוגע לדרום סוריה בכל הקשור ליציאת הכוחות הקשורים לאיראן ומתן אור ירוק לישראל לתקוף בפעולות צבאיות את הגורמים שמהווים סכנה כלפיה ושאינם כוללים את מוצבי המשטר הסורי. העיתון מוסיף כי גורמים מישראל אישרו פרטים אלו.

על רקע הדברים, אתמול הודיע הארגון הסורי לזכויות אדם כי כוחות איראנים ואנשי חיזבאללה נערכים לנסיגה מדרום סוריה. ההודעה מגיעה לאחר התבטאויות חוזרות של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שלפיהן על כל הכוחות שאינם סורים לסגת מגבול סוריה־ישראל. על פי הודעת הארגון, הכוחות ייסגו מדרעא ומקונייטרה הסמוכות לגבול עם ישראל. גורם רשמי הפועל עם הכוחות האיראניים בסוריה הכחיש את הדיווח וסירב להזדהות או למסור פרטים נוספים.

בכיר באופוזיציה הסורית אמר היום כי "ישראל דואגת לאינטרסים הביטחוניים שלה ותוקפת מטרות איראניות על אדמת סוריה, אבל בהיבט המדיני היחלשות הנוכחות וההשפעה האיראנית בסוריה רק תזרז את ההתקרבות למתווה מדיני-פוליטי לסיום המלחמה".

מיולי 2017 קיים הסכם להקמת אזורי חיץ בקרבת הגבול בין סוריה לירדן ובין סוריה לישראל. לצבא אסד אסור להיכנס לאזורים האלה, כעת, לאור המבצע המתקרב, רוצים הרוסים להגיע להסכם חדש שיאפשר לצבא אסד להגיע עד הגבול. בימים הקרובים צפוי להיפתח מו"מ בנושא בין בכירים מרוסיה, ארה"ב וירדן.

להערכת המודיעין הישראלי, בסוריה שוהים כיום קרוב ל-2,000 קצינים ויועצים איראנים, אנשי משמרות המהפכה, לצד קרוב ל-9,000 אנשי מיליציות שיעיות מאפגניסטאן, פקיסטאן ועיראק, וכ-7,000 לוחמי חיזבאללה. בישראל סבורים כי האמריקאים נמצאים כעת בעמדת מיקוח טובה להגיע להסדרה אפקטיבית יותר בסוריה, בתיאום עם הרוסים, תחת הכותרת "בלי איראן ובלי דאעש".

מוקדם יותר השבוע אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במהלך מסיבת עיתונאים במוסקבה שרק חיילי הממשל הסורי צריכים להיות נוכחים בגבול הדרומי של סוריה. "נסיגה שכזאת, שכוללת את כל הכוחות שאינם סוריים, חייבת להיעשות על בסיס הדדי", אמר לברוב, שמדינתו, כמו גם איראן, מהוות בנות ברית של הנשיא בשאר אסד וצבאו. "התוצאה צריכה להיות מצב שבו נציגי הצבא של הרפובליקה הסורית יעמדו מול הגבול עם ישראל".

האמירה של שר החוץ הייתה מעורפלת, ולא היה ברור אם התכוון ללוחמי המורדים הסוריים באזור או לכוחות האיראניים. כמה ימים לאחר מכן שב לברוב על דבריו והדגיש כי על הכוחות לצאת מאזור הגבול עם ישראל בהקדם. לאחר דבריו של לברוב אמר רה"מ נתניהו כי "אין שום מקום לנוכחות צבאית איראנית בסוריה, בשום חלק של המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture