צילום: הדס פרוש / פלאש 90

דיכטר חושף: "סגן ראש מוסד פוטר לאחרונה בגלל הדלפות"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, שכיהן בעבר כראש השב"כ מתייחס ל"סערת ההאזנות" ואומר: "ראשי אגפים בשב"כ ובמוסד כועסים על הראיון הזה מאוד - גם אם עבר צנזורה". לדבריו, "נדהמתי בעבר מהיקף המידע הרגיש שהגיע לאזני העיתונאים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערת ההאזנות: ראש השב"כ לשעבר ויו"ר ועדת החוץ והביטחון בהווה, אבי דיכטר, התייחס הבוקר בהרחבה לנשוא במהלך ראיון שהעניק ל'רדיו ללא הפסקה'. "עצוב לי לראות את מבול הראיונות והספרים שיוצאים לאור לאחרונה בנימוק שהחומר עובר את אישור הצנזורה", אמר דיכטר והוסיף: "מה לגבי החומר שלא עובר? מי הסמיך את העיתונאי, צוות הצילום וכל העוטפים את המרואיין עצמו להיחשף לאינפורמציה חשאית בטרם אושרה. לא ספר ולא ראיון נועדו למלחמה פסיכולוגית או להטעיית האויב אלא רק להאדרת המרואיין עצמו. ראוי ומוערך שאותם אנשים, שהשקיעו את מיטב שנותיהם למען מדינת ישראל, יכתבו ספר אך המרחק בין זה לבין התיאורים שנחשפו בעובדה ביום חמישי הוא גדול מאוד. מפתיע שאיש רציני כמו תמיר טוען שהמוסד הוא ארגון פשע עם רישיון".

לדבריו, "ראשי אגפים בשב"כ ובמוסד כועסים על הראיון הזה מאוד, גם אם עבר צנזורה. לאחר הראיון הטלפון שלי הוצף בהודעות מאנשים שלא שמעתי מהם 20 שנה, ביניהם ראשי אגפים לשעבר וראשי יחידות מסווגות שטענו שהעובדה שהצנזורה פוסלת מידע לא מכשירה את מוסר המידע להעביר אותו למראיינים ולכותבים".

דיכטר חשף בראיון כי "לא מזמן עף סגן ראש מוסד מתפקידו על הדלפת חומרים לתקשורת. תמיר מכיר אותו היטב".

המראיין אראל סג"ל שאל האם לדעתו יש לנקוט בהליכים נגד פרדו. דיכטר השיב: "הצנזורה יודעת היטב את טיב המידע שנחשף. כשהמערכת הביטחונית יצאה למהלך של תקיפה באיראן, היא יוצרת מעטפת הגנה על המידע. הבעיה מתחילה כשישנה זליגה של החומר המסכנת את המבצע או מסכנת את המהלך המדיני. אז פונים לגוף המקצועי בשירות הביטחון הכללי שמוסמך, אם צריך, להפעיל האזנות סתר כחלק מתהליך החקירה שלו. ראש השב"כ שלעבר, יורם כהן, גם כן הבהיר בתגובתו שאין שום מכניזם לבצע האזנה ספציפית לאדם מסוים. ראש הממשלה הוא האיש שמאשר את ההאזנות הסתר ויודע איך הכל צריך להיות מתואם. אי אפשר יהיה להאזין לאדם בכיר כלשהו מבלי שהמערכת תדע על כך. המוסד וצה"ל לא יכולים להאזין לאף אחד במדינת ישראל, כשיש בעיה ספציפית שעולה לצורך חקירתי מחשש לדליפת מידע ניתן להעביר פנייה לגורם המוסמך של השב"כ שיכול לאשר האזנות סתר, גם זה מחייב אישורים".

"מניסיוני רב השנים דלפו ממערכת הביטחון לאנשי תקשורת חומרים שסיכנו חיי לוחמים, טוב שהציבור לא יודע עליהם. ישנם אנשי תקשורת שיודעים את המידע הזה וכשהם פנו אליי נאלצתי לומר להם שאני לא יודע במה מדובר ונדהמתי מהיקף המידע שהגיע לאוזניהם. אני עוד יכול איכשהו לסמוך על מידע שמגיע לגופי תקשורת בישראל אך מה יקרה כשהמידע יגיע לגופי תקשורת בחו"ל?", תהה דיכטר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן. מראש המוסד או השב"כ ועד השוטר הכי זוטר צריכים להפסיק עם ההדלפות. מה יש להם? הם לא יודעים לעבוד כמו שצריך? לא חינכו אותם? מה זה הדלפות? לשון הרע. שיגידו לעצמם החיים והמוות ביד הלשון. אין אחד מהם היום שלא מדליף. איזה מסריחים. בושה.

האם נכונה הרגשתי לאור כמה אינדיקציות שהמדובר הוא בלא אחר מאשר סגן ראש המוסד לשעבר רם בן ברק ממפלגת יש עתיד ואם גם אתם סבורים ככה או שחשדכם נופל על מישהו אחר אז כיתבו ונמקו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture