אילוסטרציה. pixabay

נפילת הפרנסה / שמחה פשיטיק

פנו נא מזמנכם דקתיים ומחצה, וקראו את הסיפור המוגש בזאת. שמעתיו מכלי ראשון, מבעל המעשה. "הסכום שהופחת מהמשכורת שלי היה משמעותי, וחיפשתי נואשות כיצד להשלים את החסר" • סיפור מרתק שילמד אתכם כי "הכל לטובה" זה לא רק סטיקר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פנו נא מזמנכם דקתיים ומחצה, וקראו את הסיפור המוגש בזאת. שמעתיו מכלי ראשון, מבעל המעשה בכבוד כבודו ובעצם עצמו. ואף על פי שידוע כי 'כלי ראשון מבשל', הסיפור דלהלן לא התבשל תחת ידי, כי אם נוצר ונשלח היישר ממחלקת 'השגחה פרטית' שבשמים ממעל. הוא מאלפנו בינה ומשכילנו לדעת כי מזונותיו של האדם ופרנסתו – קצובים ועומדים, ואין בן אנוש יכול להפחית ולהחסיר מזו הקצבה. ועוד הוא מלמדנו כי "הכל לטובה" זה לא רק סטיקר על שמשת מכונית. והרי הסיפור לפניכם (בשינוי פרטים) – שורו וקראו.

*

"אני עובד כמזכיר בישיבה זאת וזאת", פתח הכלי הראשון ושח. "לא שנה ולא שנתיים אני עובד שם, כי אם עשרות רבות של שנים. משכורתי הייתה שלמה ברוך השם, ולא היו לי תלונות. מנהל הישיבה כיבדני עד מאוד והעריך את עבודתי המסורה. ביצעתי עבודות רבות מני ספור, כאלה שבמוסד אחר היו שואבות ממשאבי האנוש שלושה מזכירים אם לא יותר. כולם היו מרוצים: המנהל, צוות הישיבה, הבאים בשעריה, ואני הקטן".

ציפיתי בדריכות לנפילה, וזו אכן הופיעה. "בתחילת השנה", המשיך הכלי הנ"ל, "התחלף המנהל. שיקולים כאלו ואחרים גרמו לו לפרוש, מה שהותיר אותי בהלם. חששתי מן הבאות. הייתה לי הרגשה לא טובה לגבי ההמשך. מנהל חדש, ידעתי, יכול לפטרני, להכביד את עבודתי, לקצץ משכורתי, להרע תנאי, ועוד גזירות משונות שיכולות לצנוח על ראשי. המצב שבו הייתי בסוף השנה שעברה – היה מצוין, ואותי לימדה סבתי זכרונו לברכה, ש'מה שעובד – לא נוגעים'. בקיצור, אחסוך ממך את מסע החששות והפחדים שעברתי, ואגיע ישר לסוף: הפחדים התממשו. ביום מן הימים קרא לי המנהל החדש, והודיע לי כי מהיום והלאה משכורתי מקוצצת ומצומקת. לא עזרו לי הטענות כי אני עושה עבודות שהן למעלה מתפקידי. המנהל פשוט אמר לי: 'אז אל תעשה אותן'. וזהו. הוא שילח אותי לחדרי, בוש ונכלם, אבל וחפוי כיס".

הבטתי באיש שיחי. גם כשהוא נזכר בזה – והאמת שזה לא היה כל כך מזמן – התעננו פניו. "הימים חלפו", המשיך המונולוג, "ואנוכי לא ידעתי אנה אני בא. הסכום שהופחת מהמשכורת שלי היה משמעותי, וחיפשתי נואשות כיצד להשלים את החסר. כך חלפה תקופה קשה יותר מקודמתה. וביום בהיר, ממש בהיר, הטלפון בביתי מצלצל. מעבר לקו אני שומע כי מדובר בעורך הדין, שנקרא לו לצורך העניין ישראל. 'תקשיב', אומר לי ישראל בשמחה, 'הצלחתי לארגן לך פיצויים!'

בבת אחת שבתי ונזכרתי בכל הסיפור ההוא – זה היה לפני שנתיים ימים. צעדתי ברחוב, וכמו שאומרים: לתומי, ולפתע נתקלתי באבן שבלטה מן המדרכה. השתטחתי אפיים ארצה, ונחבלתי בכל גופי: שבר ביד, סדק ברגל, דימום באף, ועוד חבלות רבות וכואבות ברחבי הגוף. כל אלו מלבד הבושות הנוראיות שספגתי. למדתי בעיון מסכת ייסורים, ולקח לי למעלה מחצי שנה להתאושש גופנית ונפשית גם יחד. פניתי לעורך דין, כשבאמתחתי כל הפרטים הרפואיים, תצלומים מהמדרכה התקולה והמתקילה, ושאר מסמכים רלוונטיים. עורך הדין טיפל בהגשת התביעה לעירייה, והתהליך נמשך שנתיים תמימות".

כעת עמדה צהלה מרוגשת בפני המספר. "לא אכנס לפרטים וסכומים מדויקים, אך אומר לך דבר אחד: הסכום שקיבלתי כפיצוי, הגיע בדיוק בזמן. הוא השלים לי את ההפרש המקוצץ ממשכורות של קרוב לשנה!"

לאחר שהתרגשתי וצהלתי יחד עמו, הערתי את תשומת לבו: "אני משער שבתקופה הפציעה הייתה רוחך עגומה עליך, וביכית את מר גורלך ומצבך. אבל אם היית יודע שבעוד שנתיים הפציעה הזו תציל אותך ותיתן לך מרווח כלכלי של כמעט שנה – היית עובר זאת בקלות יתרה ואפילו באושר, הלא כן?"

"נכון לגמרי", השיב הלה. אחר הוסיף בקריצה מחויכת: "ואולי אפילו הייתי מסכים לסבול עוד שבר… "

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים!!!

בוא נתפלל לניסים ונפלאות בלי שברים ויסורים…הקב"ה מסוגל ליותר ממה שחושבים…

מדהים!! מעורר מחשבה על דרכיו הנפלאות רצופות האהבה של בורא עולם.
איי, איזה אבא מתוק יש לנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture