"שלושת המנהיגים אמרו לנו שצריך להוציא את איראן מסוריה, מכל סוריה"

ראש הממשלה התייחס הערב לביקורו אירופה ואמר כי "אנחנו מעדיפים להתמודד עם הבעיה לפני שיהיה להם נשק קטלני שמאיים עלינו". על המצב ההומניטרי בעזה סיפר: "אמרתי למנהיגים. גם לנו יש את ה'הומניטרי' שלנו. חיילינו ואזרחינו המוחזקים בעזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו חותם היום את מסעו המדיני באירופה לאחר שנפגש מוקדם יותר היום עם ראש ממשת בריטניה תרזה מיי, ובמהלך השבוע קיים פגישות עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. במרכז הפגישות עמד הנושא האיראני, כפי שנתניהו אמר טרם המראתו לאירופה כי הוא יעסוק בשני נושאים, באיראן ובאיראן, ההתבססות האיראנית בסוריה והסכם הגרעין עם איראן. גורם מדיני הבהיר הערב כי "בשיחות הפרטיות שלושתם (מיי, מקרון, מרקל, ח. ג.) אומרים לנו שצריך להוציא את איראן מסוריה. מכל סוריה".

הגורם המדיני הוסיף גם כי שלושת המנהיגים הסכימו לבקשת ישראל לקדם בדיקה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על החומרים שנחשפו בארכיון הגרעין האיראני. "ידענו שאיראן משקרת, אבל השלמנו עם השקר. עכשיו ברור שאי אפשר להשלים עם השקר ושצריך לחקור ולחפש במקום שבו הוא באמת נמצא", אמר הגורם.

בתדרוך עיתונאים שהתקיים היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיומיה של איראן לחדש את העשרת האורניום ואמר כי "אם איראן תחליט ללכת לכיוון של ייצור פצצה גרעינית אנחנו נפעל כדי שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני". לדבריו, מפגישותיו עם המנהיגים האירופיים הוא סבור כי "אם איראן תתחיל להעשיר לכיוון של נשק גרעיני, גם האירופים יאמצו עמדה תקיפה נגדם" אם איראן תתחיל להעשיר לכיוון של נשק גרעיני אני חושב ממה ששמעתי שגם האירופים יאמצו עמדה תקיפה נגדם. לדברי נתניהו "אנחנו מעדיפים להתמודד עם הבעיה עכשיו לפני שיהיה להם נשק קטלני שמאיים על ישראל".

נתניהו הוסיף: "אני מסיים שלושה ימים שהמטרה העיקרית שלהם היא להוציא את איראן מסוריה, זה היעד שלי. אני רגיל להוביל קו שלוקח לו זמן עד שהוא מתבסס. אם לא היינו עושים כלום איראן הייתה יכולה להשמיש מאות אלפי צנטריפוגות ובטווח אפס לפרוץ למאות פצצות אטום ולסכן את הקיום שלנו. איראן קיבלה המון כסף ואשראי לקיים את האימפריה שלה מאז הסכם הגרעין ולכן המטרה שלי הייתה כפולה: למנוע נתיב מוצלח להעשרת אורניום לפצצת גרעין ולשבור את מכונת המזומנים שמממנת את האימפריה הזאת".

נתניהו התייחס בשיחה להשפעה של המצוקה הכלכלית באיראן לפעילותה הטרוריסטית "כבר רואים סימנים לכך שמצוקת האשראי היא גדולה וגדלה מיום ליום ומשפיעה על היקף התמיכה בכוחות שלה שפרושים במרחב. המטרה שלי הייתה גם להבהיר את הנקודה הזו ולהוביל את 3 המדינות הגדולות להבנה שאיראן צריכה לצאת מכל סוריה".

נתניהו בפגישה הערב עם שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון. צילום: חיים צח, לע"מ

במהלך הפגישות שוחח נתניהו עם המנהיגים האירופיים גם על המצב ההומניטרי בעזה. "דיברנו על עזה והדבר הראשון שהעליתי זה הצורך שלהם לדרוש את השבתם של שני חיילינו ושני אזרחינו המוחזקים בעזה", אמר נתניהו. "אמרתי את זה לכל אחד מהמנהיגים. גם לנו יש את ה'הומניטרי' שלנו. אמרתי שאבו מאזן חונק את הרצועה ושאלתי מה אתם הייתם עושים במצב הזה. איך הייתם עוצרים המון מוסת יחד עם טרורירסטים שרוצים להרוג את אנשינו ולחטוף את חיילינו?".

ראש הממשלה התייחס לטרור העפיפונים שמתברר כגורם נזק משמעותי ואמר כי הנחה הגורמים המתקדמים בטכנולוגיה הישראלית לחפש אמצעים נגד תופעת העפיפונים. "זו טקטיקה חדשה שצריך למצוא לה דרכי התמודדות".

התחנה האחרונה במסע המדיני: נתניהו נועד עם ראש ממשלת בריטניה

מקרון לנתניהו: "העברת שגרירות ארה"ב לירושלים גרמה למוות"

מקרון לנתניהו: "העברת שגרירות ארה"ב לירושלים גרמה למוות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture