Abed Rahim Khatib/Flash90

מאות צלפים וסוללות כיפת ברזל: צה"ל נערך לסוף הרמדאן ויום אל-קודס

חמאס, בגיבוי איראן, שילב את אירועי הנכסה עם יום השישי האחרון של החודש, שבו מציינים בטהראן את ההתנגדות לשלטון ישראל בירושלים. אלפי פלסטינים צפויים להגיע להפגנות סמוך לגדר הרצועה, ובצה"ל נערכים למאות עפיפוני תבערה וניסיונות חדירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות צה"ל נערכים הבוקר בכוננות מוגברת במיוחד בגבול עזה, זאת לקראת האירועים הצפויים ברצועה כחלק מציון יום אלקודס, במסגרתם צפויים להגיע אלפי מפגינים לאזור הגדר, וקיימת אפשרות לניסיונות פיגוע וחדירה. כחלק מההיערכות נפרסו לאורך הגבול מאות צלפים, סוללות של מערכת כיפת ברזל, כוחות שריון וכוחות חי"ר.

על פי ההערכות, אלפי פלסטינים צפויים להפגין בגבול רצועת עזה ובמערכת הביטחון ערוכים לכך שיהיו אלו הפרות סדר אלימות כפי שאירע בחודשיים האחרונים. השילוב בין יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, שבאיראן מצוין כיום אל-קודס, לבין יום הנכסה, מעלה את החשש מפני עימותים אלימים וצה"ל נערך בכוחות גדולים באזור הגדר.

בצה"ל ובשב"כ עוקבים בדריכות אחר ההתבטאויות וההתפתחויות כדי למנוע פגיעה בתשתיות ההנדסיות ובגדר המערכת, חדירה לשטח ישראל או במקרי קיצון פיגועי טרור בעומק השטח תוך ניסיונות להרוג חיילים או אזרחים בשטח ישראל. אתמול אותתו בצה"ל לחמאס ולג'יהאד האסלאמי כשפורסם על סיום תרגיל רחב שהתנהל השבוע ודימה לחימה נרחבת ברצועת עזה, בהשתתפות מאות כלי טיס.

בנוסף לכך, מטוסי חיל האוויר הטילו אתמול כרוזים ברחבי רצועת עזה המזהירים מפני מהתקרבות לגדר, פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. בכרוזים נכתב בין היתר: "אדם נבון, הוא אדם שלוקח בחשבון מראש את תוצאות מעשיו ומכריע לטובת המעשה שתועלתו עולה על נזקו. אם תשקלו זאת בעניין ההתקרבות לגדר או חציית הגדר, תגיעו למסקנה שמעשה זה לא כדאי ואף מזיק. לכן, למען תועלתכם, עדיף לכם שלא לקחת חלק בהפגנות האלימות על הגדר, לא לחצות אותה, ולא לתת לחמאס להפוך אתכם לכלי שרת לאינטרסים הצרים שלו.

בהמשך הכרוז נכתב: "מאחורי אינטרסים אלה עומדת איראן השיעית אשר שמה לה למטרה להבעיר את האזור למען האינטרסים הדתיים והעדתיים שלה. ראוי לכם שלא לאפשר לחמאס להפוך אתכם לבני ערובה בידיו, כדי שהוא ירוויח הון פוליטי על חשבון טובתם ועתידם של תושבי עזה בכלל והצעירים בפרט. כדי למנוע תוצאות מזיקות – אנחנו קוראים לכם לא לקחת חלק בהפגנות ובאנרכיה ולא להעמיד עצמכם בסכנה".

ראשי חמאס בעזה העריכו בתחילת השבוע שהכוונות והמשאבים שהשקיעו לא יביאו את ההמונים שוב אל גדר הגבול להפגנת ענק לציון יום הנכסה, שצוין בשלישי. בשל כך הם הבינו כי עדיף להם להימנע ממבוכה ולדחות את הפגנת המחאה הגדולה ליום שישי הקרוב – יום השישי האחרון של הרמדאן. כמדי שנה, ביום זה מציינים אנשי משמרות המהפכה האיראנים מאז שנת 1979 את ההתנגדות לישראל ולשליטתה על ירושלים.

בחמאס מעריכים כי החיבור לארגון הג'יהאד האסלאמי, הזוכה למימון ישיר מאיראן, והמשאבים שיוקצו לו לטובת יום זה, יסייעו לה לקיים הפגנת כוח גדולה מאוד ולהוציא יותר אנשים להפגנה על גבול עזה. הפעם ההפגנה תיערך תחת הכותרת "צעדת המיליונים לירושלים" כהמשך ל"צעדות השיבה" שהחלו לפני יותר מחודשיים.

למרות כל אל אלה, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי שני הארגונים לא יצליחו לשבור את השיא שקבע חמאס ביום הנכבה, במהלכו הגיעו 48 אלף מפגינים פלסטינים לגדר הגבול, על רקע העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. הסיבה לכך – הייאוש ברחוב הפלסטיני מהאלימות ומהעובדה שעד כה ההפגנות לא הובילו לשום הישג. ביטוי לדעה זו ניתן באופן גלוי בכלי התקשורת הפלסטיניים. לכן מעריכים אותם גורמים כי חמאס ייאלץ אנשים בכוח להגיע אל הגבול.

צה"ל פיזר כרוזים בעזה: "אל תאפשרו לחמאס להפוך אתכם לבני ערובה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture