רגע לפני המהומות: רחפנים של צה"ל שרפו צמיגים המיועדים להפגנות

לקראת הפרות הסדר היום בעזה במסגרת אירועי "יום הנכסה", טענו ברצועה כי הלילה הרס הצבא את הצמיגים מזרחית לרפיח • צה"ל נערך ליום קרב גם בזירת ההסברה: מצלמות עם עדשות ארוכות טווח, רחפנים ייעודיים ומתעדים שישכבו לצד הצלפים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפלסטינים מדווחים כי עוד לפני ההפגנות, הצית חיל האוויר הישראלית באמצעות נורים ערימות של צמיגים שהוצבו בגבול רפיח – במטרה להבעירם בהמשך. מצה"ל לא נמסר אישור לכך. מדובר בצמיגים של "יחידת מבעירי הצמיגים", מזרחית לרפיח. עוד במסגרת ההיערכות לקראת היום הנפיץ, צה"ל נערך הבוקר בסדר כוחות זהה לזה שהיה ברצועה ביום העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, היום המדמם ביותר שבו נהרגו 62 פלסטינים.

לפי הערכה בצבא, העימותים יחלו היום סביב השעה 14:00, מוקדם יותר מהשעות בהן החלו הפרות הסדר בגבול מאז החל חג הרמדאן. בגבול עזה כבר נפרסו מאות צלפים והיקף כוחות התגבור מהנח"ל, גבעתי ומיחידות מובחרות, מוערך בחטיבת חי"ר שלמה, נוספת לכוחות חטיבת גולני וחטיבה 401 של השריון שאחראיות על עשרות הקילומטרים של הגבול עם הרצועה.

אחד הלקחים המרכזיים של כוחות צה"ל נוגע לקרב על ההסברה הבינלאומית והלגיטימציה המשפטית לפעולות של צה"ל על פי הדין הבינלאומי: לראשונה יופעלו עשרות רבות של אמצעי תיעוד וצילום, ממצלמות סטילס עם עדשות ארוכות טווח, דרך מצלמות וידיאו ברזולציה גבוהה ורחפנים יעודיים, שכל מטרתם תהיה לצלם בזמן אמת את השימוש שעושה חמאס בילדים ובנשים בקו החזית, וכן את השלכת מטעני החבלה והרימונים לעבר החיילים הסמוכים לגדר, בכסות ההפגנות.

בגזרת העפיפונים, הצפי היום, על פי הכרזות החמאס, הוא ל־1,500 עפיפונים המוכנים לשיגור. בחמאס כבר חילקו אנשים שישגרו את העפיפונים והבלונים בכל הגזרות, כשלכל גזרה מפקד וסגן. "עפיפון כזה עולה לנו עשרה שקלים, אבל לאויב הציוני נגרם נזק של מיליונים", התבטא לאחרונה מחבל המשתייך לארגון הטרור חמאס, שרואיין לטלוויזיה העזתית בעת שהכין עפיפוני טרור. הרשתות החברתיות מתמלאות יותר ויותר בתמונות של אנשי חמאס רעולי פנים מכינים עפיפוני טרור בשיטת "סרט נע".

לפי הערכות, כמות המפגינים וחומרת האירועים תגיע היום לזו שהייתה ביום שקדם ליום הנכבה ולפתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים לפני כחודש, והעימותים יכללו ידויי מטעני חבלה ורימונים לעבר הכוחות. הצלפים והקלעים שנפרסו כבר מהלילה בקו המגע נדרשו לדייק ככל הניתן בירי שלהם לעבר מסיתים מרכזיים או מחבלים, שמזוהים בוודאות כחמושים. אם בדרך כלל קלע מאפס את נשקו אחת לחודש, אז בשבועות האחרונים הם נדרשו, בדומה לצלפים, לבצע מטווחי איפוס פעם ואף פעמיים בשבוע, על מנת לדייק בפגיעה בקרסול או ביד ולמנוע הרוגים בצד השני, כפי שחמאס מנסה להשיג.

לחמאס יש שלושה טריגרים שבהם הוא נעזר כדי לקרוא להמונים לצאת לגדר הגבול: יום הנכסה שחל באמצע השבוע ומציין את יום התבוסה הערבית לישראל במלחמת ששת הימים; יום שישי האחרון של חג הרמדאן ויום ירושלים האיראני, ש"ייחגג" היום בטהראן. בצה"ל נלקח בחשבון אף תרחיש של ירי פצמ"רים או רקטות ולכן נפרסו בדרום סוללות של כיפת ברזל, אם כי תרחיש זה, במקביל להפגנות, הוא בסבירות נמוכה, בעיקר בגלל הרצון של חמאס לשוות להפגנות אופי עממי ולא צבאי.

ההיערכות בעוטף עזה באה לידי ביטוי גם בהכנות לשריפות נרחבות כתוצאה מעפיפוני התבערה, שמאות רבות מהם יופרחו לטענת הפלסטינים לאורך היום לעבר הצד הישראלי. עשרות כבאיות, בהם של חיל האוויר וקרן קיימת לישראל, התמקמו כבר מהבוקר בין שדות, יערות וישובי העוטף, כדי לתת מענה מהיר לכל דליקה שתפרוץ. רחפנים זעירים חולקו לכוחות צה"ל במטרה ליירט את אותם עפיפונים, אך הפיתרון הטכנולוגי הממשי נגד התופעה עדיין בפיתוח של מערכת הביטחון.

בצה"ל נערכים גם לפעולות תגובה, בהן תקיפות בעומק השטח הפלסטיני, גם על הפרחות עפיפונים, אך הוראות הפתיחה באש בנושא לא השתנו. כוח לא יירה לעבר מפריח עפיפון תבערה, אך כן יעשה זאת אם יזהה מטען חבלה שחובר לעפיפון, כפי שכבר היה כמה פעמים בחודשיים האחרונים. בנוסף, ינקטו היום בצה"ל בכמה פעולות מנע מקדימות כדי לפגוע בכוונה הפלסטינית להפריח עפיפוני תבערה לעבר ישראל.

מאות צלפים וסוללות כיפת ברזל: צה"ל נערך לסוף הרמדאן ויום אל-קודס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תראו איזה פחדנים נראה אותם עושים משהוא בלי מסכה

שישימו מטפי מים שיכבו את העפיפונים

דווקא הם לא פחדנים בכלל, לצערינו הרב.
"כי הנה אויבך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש".
מדובר באנשים שמוכנים לההרג בשביל האידיאולוגיה השקרית והמזוייפת שלהם.
מי שאמור לפחד זה אך ורק אנחנו, ולא לחיות כל הזמן באשליה מטופשת של "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה".
כמובן שהפתרון הרצוי אינו לפחד ולהכנס ל"מרה שחורה", אלא לשאת תפילה חמה לפני רבון כל עלמין, שיסיר מעלינו את המוות הזה ויסתום פיות משטיננו ומקטרגנו, ויבטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture